• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ok, och med korta varianten menas helt enkelt färre länkbitar?

Med lite tunnare handleder är ju Turtle i största laget så för mig flyger det inte alls på originallänk. Det här lät spännande. Vad blev slutnotan med wisdeal koden?
Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är men jag antar att det går att ta bort fler bitar än på en lång. (läs färre fasta länkbitar).

@Ormet har den långa varianten
 

Kropoth

Cartier
IMG_20180814_111946.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack alla har fått en del PM men vill ha en med certet, nostalgi och kuriosa ni vet. Vilken fantastisk dag det var, flensan gick hemma förresten.

Saknar min gamla så jag nästan blir rörd! Tyvärr snegängade kronan och jag duschade varje dag men klockan på...

Lyssna på denna och se på min bild nedan.
56949BC3-5EA5-4FAD-B035-E2D9B0FB6BFD.png
 

Chuck

Patek
2-Faktor
En liten wizzinator kvälls story:

Min älskade PADI blev ju fukt skadad och då byttes boetten och vridningen ut så det blev en ”ny” klocka men såldes snabbt början 2018. Besviken var jag!!

fick dock tillbaka gamla boetten med tillhörande vridning men sålde delarna till en moddare av ren ångest. Gick ett halvår sen började jag sakna Padins karaktär rejält, kontaktade moddaren och frågade ifall han hade boett med tillhörande vridning kvar. Det hade han men höll då på leta delar såsom tavla verk osv.... men lovade återkomma ifall han skulle göra sig av med grejerna.

Igår kom äntligen ett PM!!! Hans klocka var klar och ville nu sälja till mig, så nu är delvis min PADI på väg hem igen :heart: kolla bara vridningen asså! Vilka minnen i den, isolerade förrådet, byggde planteringslådor osv osv, 1 år senare hemma igen :cigar:

970AE923-EF1F-411C-8037-45AC64F2FB8A.jpeg



Good night all :seiko:
 
Senast ändrad:

Nicke75

Patek
2-Faktor
En liten wizzinator kvälls story:

Min älskade PADI blev ju fukt skadad och då byttes boetten och vridningen ut så det blev en ”ny” klocka men såldes snabbt början 2018. Besviken var jag!!

fick dock tillbaka gamla boetten med tillhörande vridning men sålde delarna till en moddare av ren ångest. Gick ett halvår sen började jag sakna Padins karaktär rejält, kontaktade moddaren och frågade ifall han hade boett med tillhörande vridning kvar. Det hade han men höll då på leta delar såsom tavla verk osv.... men lovade återkomma ifall han skulle göra dig av med grejerna.

Igår kom äntligen ett PM!!! Hans klocka var klar och ville nu sälja till mig, så nu är delvis min PADI på väg hem igen :heart: kolla bara vridningen asså! Vilka minnen i den, isolerade förrådet, byggde planteringslådor osv osv, 1 år senare hemma igen :cigar:

970AE923-EF1F-411C-8037-45AC64F2FB8A.jpeg



Good night all :seiko:
Grymt :)
 

WatchIT

Panerai
Det tog 3,5 år, funderade redan när det var gruppköp och varför jag inte slog till då står skrivet i stjärnorna. Men nu är den här och definitivt för att stanna. Sån otroligt vacker klocka och tack till tråden för inspiration och info om passande band...
3EB47AF7-A3EB-4F25-B7EF-424990984DA5.jpeg
 
Senast ändrad:
Det tog 3,5 år, funderade redan när det var gruppköp och varför jag inte slog till då står skrivet i stjärnorna. Men nu är den här och definitivt för att stanna. Sån otroligt vacker klocka och tack till tråden för inspiration och info om passande band...
3EB47AF7-A3EB-4F25-B7EF-424990984DA5.jpeg
Fantastiska klockor, har haft flera av varianterna men jag klarar inte av att lysmassan upplevs som att den inte matchar mellan tavla och visare, till slut är det till att sälja pga det ..... trist och borde gå att göra bättre :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Berätta mer, för oss som inte hängt med så noga i turtlevärlden.
Jag var med på gruppköpet osv sen hängde min padi med på det mesta, blev en potentiell livetutklocka. Började få härlig patina fullständigt älskade klockan på Dalp1 bandet. En morgon ser jag imma innanför glaset, skickar in och får tillbaka klocka med ny boett :(:(:(:(
Hela livet rasade..
 

mega

Rolex
Jag var med på gruppköpet osv sen hängde min padi med på det mesta, blev en potentiell livetutklocka. Började få härlig patina fullständigt älskade klockan på Dalp1 bandet. En morgon ser jag imma innanför glaset, skickar in och får tillbaka klocka med ny boett :(:(:(:(
Hela livet rasade..
Vad trist, förstår vad du menar. Man orkar liksom inte börja om med exakt samma modell av klocka.
Vet du vad det var som läckte? Kan boetten varit "skev"? Eller kanske dålig gängor till baklock el. dyl?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad trist, förstår vad du menar. Man orkar liksom inte börja om med exakt samma modell av klocka.
Vet du vad det var som läckte? Kan boetten varit "skev"? Eller kanske dålig gängor till baklock el. dyl?
Ja dessvärre snegängade kronan på gängorna i boetten och den gick inte att byta. Skruvhals? Integrerad i boetten :(
Lärt mig att numera trycka krona mot gänghalsen, vrida moturs tills jag känner gängorna ”ligger i linje” med varandra. Sen påbörjar jag låsning men trycker samtidigt jag skruvar in för undvika ”onödig” friktion. Gäller speciellt Seiko då jag upplever dess stål av mjukare karaktär.

min gamla kärlek
F94E01B0-173D-471E-9F3B-5D429D28FB1B.png
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ja dessvärre snegängade kronan på gängorna i boetten och den gick inte att byta. Skruvhals? Integrerad i boetten :(
Lärt mig att numera trycka krona mot gänghalsen, vrida moturs tills jag känner gängorna ”ligger i linje” med varandra. Sen påbörjar jag låsning men trycker samtidigt jag skruvar in för undvika ”onödig” friktion. Gäller speciellt Seiko då jag upplever dess stål av mjukare karaktär.

min gamla kärlek
F94E01B0-173D-471E-9F3B-5D429D28FB1B.png
Grym patina! Mycket kärlek i den där, true wiz. :D Men köpte du inte tillbaka den som var byggd/moddad på din gamla?
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Bump! Hur många kommer att rocka PADIn som sommarklocka i år? Är själv sugen. Står och velar mellan en PADI och en Save the ocean, great white Turtel.
 
Topp