• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Relume eller inte? Tråkig historia med gott slut.

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Sorry trådkapning...
Reluma visarna i matchad färg eller ej?
IMG_20190618_154036.jpg
IMG_20190503_132222.jpg
Jag röstar för skelett
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tack! Var min första tanke, och tänkte inte riktigt på relume tills @Fadershan och @Anders Forsberg satte griller i huvudet.. ;)

Haha, sorry! Inte meningen att sätta griller. ;)
Visare med lite lumerester kvar framkallar rysningar längs hela ryggraden men rena skelettvisare är ”okej”.
Det enda jag är riktigt bekväm med är dock fyllda visare.

Men sånt är ju så jävla personligt. Så länge du gillar det så är set ju lugnt.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
En ganska stor majoritet alltså... Får nog ge mig och reluma så jag sett båda. Kan ju alltid ta bort igen som sagt ;)
Men det får bli när det passar
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Enig med ovanstående. Lätt skelett, det passar det övriga skicket bra tycker jag. Tycker att relume ofta blir mindre bra gjort, verkar vara ren häxkonst att få till det snyggt. Minsta lilla tonfel gör att det ser dåligt ut tycker jag. Just my 0.02 kr

En ganska stor majoritet alltså... Får nog ge mig och reluma så jag sett båda. Kan ju alltid ta bort igen som sagt ;)
Men det får bli när det passar
+1 på @dagnydigger :D Nu ”matchar” allt, den är vintage och då är det naturligt att saker ramlar av. Visarna är rena från rester och risken att tonen blir fel är stor. Fakepatina är alltid fakepatina... ;)
 
Topp