• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Replicaklockor?

D

delegeferenda

Guest
Ja okej då. Även jag ville väcka lite kritisk diskussion så väger era ord alltid tyngre än något blufföretag. Jag slutar tänka tanken och lägger ner tråden :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Men ja chilla ner er..
Han ska inte köpa någon sketen förfalskning, han undrar om kvalitén upplevs bra eller inte..

Själv vet jag inte då jag aldrig pillat på en sådan..men jag förstår ditt tänk att smutset säkert har "kvalitetskänsla" till skillnad från den "vanliga" förfalskningen
 

Wi

NLA
2-Faktor
O du ska va stammis? Skäms!!!
Kryp nu tillbaka till din vrå och slicka dina sår. Påt' igen imorn med nya vyer!


J


Menar du mig nu?

Nu har trådskaparen raderat sitt inlägg och redigerat kommentarerna. TS förtydligade att han inte vill köpa eller tänker köpa en replica. Men han undrade om dessa hade någon typ av "kvalitékänsla" för att motivera det höga priset (8000 sek). Det fanns ingen länk eller någon typ av hänvisning som skulle kunna uppfattas som reklam för något replicaföretag..

Så jag hoppas du inte menar mig nu iom att du inte läst OP
 
D

delegeferenda

Guest
Jag ber om ursäkt! Haha! Tanken var att väcka diskussion kring kvalitén. Som sagt jag skulle aldrig få för mig att själv köpa och bära en replicaklocka, eller något annat för den delen som är replica/plagiat. Men priset på klockorna fick mig att fråga om hur man trots allt kan sätta ett förhållandevis högt pris för något som är fejk :)
 

firman

Cartier
Jag ber om ursäkt! Haha! Tanken var att väcka diskussion kring kvalitén. Som sagt jag skulle aldrig få för mig att själv köpa och bära en replicaklocka, eller något annat för den delen som är replica/plagiat. Men priset på klockorna fick mig att fråga om hur man trots allt kan sätta ett förhållandevis högt pris för något som är fejk :)


Du har inget att be om ursäkt för!!!
 

babanker

Panerai
Nu såg jag inte vad TS skrivit. Men av diskussionen som pågår så är jag nog med. Jag tycker då det är rätt intressant. Finns det alltså kopior i den prisklassen? Vem och varför köper man dessa? Finns det en sådan stor marknad?
Jag "förstår" att man kränger hundratusentals kopior à la 500-1000kr till omedvetna människor, men jag har svårt att förstå vem som betalar denna ändå betydande summa för en kopia och att det finns en så stor marknad att det är lukrativt.

Vad missar jag?
 
D

delegeferenda

Guest
Nu såg jag inte vad TS skrivit. Men av diskussionen som pågår så är jag nog med. Jag tycker då det är rätt intressant. Finns det alltså kopior i den prisklassen? Vem och varför köper man dessa? Finns det en sådan stor marknad?
Jag "förstår" att man kränger hundratusentals kopior à la 500-1000kr till omedvetna människor, men jag har svårt att förstå vem som betalar denna ändå betydande summa för en kopia och att det finns en så stor marknad att det är lukrativt.

Vad missar jag?

Inte hundra på att det var här jag hittade den klockan men det var också en Rolex.

Länkningen borttagen

Som du ser går en del här för 4 000 kr +. Som du säger hör det mer till att prisklassen ligger omkring 500 - 1 000 kr, det var därför jag blev frågande när man här tog en betydligt större summa.

Säkert samma skit men dyrare. Tvivlar trots allt att man gör "kvalitetsreplikor" för att ta ut mera.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Nu såg jag inte vad TS skrivit. Men av diskussionen som pågår så är jag nog med. Jag tycker då det är rätt intressant. Finns det alltså kopior i den prisklassen? Vem och varför köper man dessa? Finns det en sådan stor marknad?
Jag "förstår" att man kränger hundratusentals kopior à la 500-1000kr till omedvetna människor, men jag har svårt att förstå vem som betalar denna ändå betydande summa för en kopia och att det finns en så stor marknad att det är lukrativt.

Vad missar jag?

Kanske någon mindre nogräknad som i sin tur krängervidare den glömde berätta var han köpte den? Eller köper en riktig box men säger att hunden tyvärr åt upp kvittot och att certet åkte in i bankomaten och fastnade?

För att svara på frågan: är det någon kvalitet? Tja, troligtvis inte nog för att kunna sälja dem under eget märke.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har för mig att det fanns en länk till en film på forumet tidigare. Någon höjdare hos ett av high end fabrikaten pratade om att de kommit över en kopia som de nästan själva tog för en äkta. Om jag inte minns fel så upptäcktes det via en liten detalj inuti urverket. Så visst finns det välgjorda replikor som förmodligen håller hög kvalités känsla. ( försöker svara på TS fråga, så pikar från fyllskallar undanbedes vänligen)
 
Topp