• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resereportage - Aleks och Leben besöker Bremont

Alarik

Audemars
2-Faktor
@aleks @Leben

Fråga herrarna om detta är ok?
Detta som gjorde jag krängde min, känns lite sloppy.. (färgen på gmt-handen)

59C89381-97C5-45B3-AC2A-A599A086869C.jpeg

Det där ÄR slarvigt och jag hade aldrig kunnat leva med det. Inte ens ok på en klocka för en tiondel av deras priser är det där rimligt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rundar av kvällen med lite wristshots.
Hoppas kunna bidra med lite mer skoj från fabriken imorrn. Ös på med frågor så ska vi försöka få så många svar som möjligt!

310C6EED-3965-4D85-998F-B775EA536E6E.jpeg
9F035B72-431F-454E-A32F-0348F28E4C9C.jpeg
3180494F-20DD-4B57-9850-0334357010F8.jpeg
Enda frågan jag har är om ”fabriken” är en fabrik eller om allt tillverkas i något annat land. :)
När Bremont lanserades var det ett jäkla rabalder och det var urmakare i UK som skrev en lång artikel om att de inte alls är tillverkade i UK.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Grymt spännande att följa.
Hur har ni lyckats komma iväg på ett sådan här resa, vem behöver man känna/muta eller jobba med ?!
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Enda frågan jag har är om ”fabriken” är en fabrik eller om allt tillverkas i något annat land. :)
När Bremont lanserades var det ett jäkla rabalder och det var urmakare i UK som skrev en lång artikel om att de inte alls är tillverkade i UK.
Var inte det stora rabalder om att Bremont presenterade ett inhouse verk, men som i praktiken var finisherat i UK.
Men vore ju helt klart kul att få ännu mer klarhet i vilka delar och till vilken utsträckning dem produceras i UK.
 

Hugii

Audemars
Bara nyfiken på alla dessa föremål i bakgrunden.
Har de någon koppling till företaget eller är de bara placerade där för att stjäla fokus från "klockorna" och förstärka ett intryck/historia som inte existerar?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Enda frågan jag har är om ”fabriken” är en fabrik eller om allt tillverkas i något annat land. :)
När Bremont lanserades var det ett jäkla rabalder och det var urmakare i UK som skrev en lång artikel om att de inte alls är tillverkade i UK.
Jo det stämmer, vi ska luska lite fint i den frågan under dagen

Grymt spännande att följa.
Hur har ni lyckats komma iväg på ett sådan här resa, vem behöver man känna/muta eller jobba med ?!
Man ska ha lite tur ibland! :)

Bara nyfiken på alla dessa föremål i bakgrunden.
Har de någon koppling till företaget eller är de bara placerade där för att stjäla fokus från "klockorna" och förstärka ett intryck/historia som inte existerar?
Well. Kopplingen till flyg finns där men med tanke på deras relativt korta tillverkningsperiod är det mest förstärka intryck.
De har dock en hel del samarbeten med filmindustrin så jag gissar att rummen speglar vissa filmer. Inte helt 100 på den.
 

Ola G

Cartier
Väldigt många trevliga klockor, tyvärr är väl de flesta av dessa designade för professionell användning trots att merparten säljs till amatörer som oss på KS och detta leder till att storleken väldigt ofta är fel iaf för mig
Med vänlig hälsning
Ola G
 
Topp