• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resereportage - Jaeger-LeCoultre med KRONS & Nymans Ur

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gör ett ett inlägg nr 2 i samma tråd bara? :)

Tycker att det är fult, som det är nu. Nu när folk hunnit kommentera och del två hamnar under deras kommentarer. Hade varit snyggare om allt var tillsammans som jag försökte från början.

Eller kan du flytta upp del två till precis under del ett?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tycker att det är fult, som det är nu. Nu när folk hunnit kommentera och del två hamnar under deras kommentarer. Hade varit snyggare om allt var tillsammans som jag försökte från början.

Eller kan du flytta upp del två till precis under del ett?
Nope.

Det reder sig. Kommer bli många sidor här. :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du försökte i alla fall och det ska du ha tack för @Ernesto ! MEN, fotoförbud i fabriken? Va faaaaaaaaaan? Allvarligt? Fotoförbud? Jag är djupt besviken! Sämsta resereportaget någonsin! Inte ditt fel såklart men ruggigt tråkigt!

Provade du klockorna? Inga wrist shots? Vart är bilderna på deras perpetuals? Och vart är bilderna på deras Geophysic?

Bjussar på en bild på min DSC och på målet, deras automatiska Perpetual.
image.jpeg

image.jpeg


Och hur kommer det sig att du sålde din Master Calendar efter typ en vecka?

Oväntat att just du är negativ, satt och väntade på din kommentar ;)

Har en del bilder där jag provar klockorna, men valde att ladda upp ett par stycken istället. Krånglat rätt mycket med att ladda upp bilder. Arbetat med detta sedan igår kväll... Var så jäkla många klockor att jag ville vara där i nuet också, inte bara fota. Finns flera bilder på Geophysic.

Sålde MCn efter en månad pga flera orsaker: bland annat rastlöshet och försäkringsfrågan pris kontra min unga ålder.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vilken sjuk resa! Jag vet att du har uppskattat det där otroligt mycket så glad för din skull att du fick chansen
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oväntat att just du är negativ, satt och väntade på din kommentar ;)

Har en del bilder där jag provar klockorna, men valde att ladda upp ett par stycken istället. Krånglat rätt mycket med att ladda upp bilder. Arbetat med detta sedan igår kväll... Var så jäkla många klockor att jag ville vara där i nuet också, inte bara fota. Finns flera bilder på Geophysic.

Sålde MCn efter en månad pga flera orsaker: bland annat rastlöshet och försäkringsfrågan pris kontra min unga ålder.
Förstår inte vad du menar, klart man vill ha information från och se bilder från fabriken, det är väl det som är det mest intressanta när man besöker en tillverkare? Tvivlar inte på att det var en grym resa.

Lägg gärna upp fler bilder när du har tid, det är ju definitivt en drömresa.
 

Charles_

Rolex
Verkar har varit en trevlig resa! Tack för reportaget :)

Denna tillverkare producerar allt själva. Denna tillverkare testar alla klockor på flera olika vis under 1000 timmar. När jag skriver att de producerar allt själva menar jag verkligen allt, till och med limmet. Limmet de använder kommer från egyptiska fjärilar. Varför? För att de kan värma upp just den typen av lim upp till tre gånger utan att det tappar sin förmåga.
Nog tillverkar de en hel del själva men inte allt. Både tavlor, band och säkert andra delar tillverkas av fristående företag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nog tillverkar de en hel del själva men inte allt. Både tavlor, band och säkert andra delar tillverkas av fristående företag.
Bandet är ju givet för det görs ju av CF.

Tillverkar JLC boetterna själva? Ytterst få manufakturer som gör det. Slutpolerar, visst, men från start?

Edit: Lyspastan gör de garanterat inte heller själva. ;)
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Mycket bra skrivet @Ernesto och kul att du hade sinnesnärvaro att fota så bra. Det var en fantastisk upplevelse att besöka just JLC där de faktiskt gör (nästan) allt själva. Att få möjligheten att kunna få se den precision och detaljrikedom som läggs ner i både produktion av komponenter, utsmyckning och sammansättning var imponerande. En eloge till JLC, Krons och Nymans för en fantastisk upplevelse!

Några wristshots fick jag dock med på mina favoriter i fallande ordning.
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Förvånande nog var Memovox en riktig fullträff.
image.jpeg


Fast denna är ännu något vassare
image.jpeg


Den som dock gjorde störst intryck på mig var denna skönhet. Helt galen och tyvärr där vi inte fick fota, så lånar en bild.

image.jpeg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mycket bra skrivet @Ernesto och kul att du hade sinnesnärvaro att fota så bra. Det var en fantastisk upplevelse att besöka just JLC där de faktiskt gör (nästan) allt själva. Att få möjligheten att kunna få se den precision och detaljrikedom som läggs ner i både produktion av komponenter, utsmyckning och sammansättning var imponerande. En eloge till JLC, Krons och Nymans för en fantastisk upplevelse!

Några wristshots fick jag dock med på mina favoriter i fallande ordning.
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Förvånande nog var Memovox en riktig fullträff.
image.jpeg


Fast denna är ännu något vassare
image.jpeg


Den som dock gjorde störst intryck på mig var denna skönhet. Helt galen och tyvärr där vi inte fick fota, så lånar en bild.

image.jpeg

Tack!

Vilken jäkla upplevelse vi var med om. Kul att lära känna dig lite intensivt under vår resa!

Lägg gärna upp den vita reverson med "kornig" tavla. Måste ha backup ifall Erwin inte kan lösa den som jag egentligen vill ha... Lyckas inte hitta den på hemsidan.

Hoppas att vi ses 19 maj!
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Tack!

Vilken jäkla upplevelse vi var med om. Kul att lära känna dig lite intensivt under vår resa!

Lägg gärna upp den vita reverson med "kornig" tavla. Måste ha backup ifall Erwin inte kan lösa den som jag egentligen vill ha... Lyckas inte hitta den på hemsidan.

Hoppas att vi ses 19 maj!
Tack detsamma, det var ett skönt gäng!
Här har du den vita, dock saknar den slät baksida för din gravyr eller emaljering
image.jpeg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack detsamma, det var ett skönt gäng!
Här har du den vita, dock saknar den slät baksida för din gravyr eller emaljering
image.jpeg

Snyggt! Minns du om den är i stål eller vitguld?

Gravyren är ju nästan roligare än klockan i detta fall! Får se om de kan lösa det jag vill göra. Annars får jag leta alternativ...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sålde MCn efter en månad pga flera orsaker: bland annat rastlöshet och försäkringsfrågan pris kontra min unga ålder.
Dummaste jag hört. Låter mer som att pissa på "sin" AD genom att sälja klockan som förmodligen fixade resan, för att typ 1v innan resan lägga ut en wtb på jlc. Lite ångerfull? Hela situationen är rätt komisk.
 
Topp