• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rich man Omega SMP

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
Grattis till uret.
Måste säga att Certinan har en av de tuffare baksidorna med sköldpaddan.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Rich man, ja det kanske man skulle prova på.

Jag skulle köpa glass om jag inte brände så mycket krut på klockor, massvis med 88an och päronsplitt hela sommaren:)
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag fått sommarens dykarklocka (yes i said it @yonsson !)
Mycket fin liten sak, är som sagt inte förvånad då jag har ägt den modellen tidigare.
Första intrycket är följande:
Kanonboett och mycket fin baksidan med Certina sköldpaddan, kronan svarar tydlig och gängar in fint. Vridringen är troligen det bösta med denna klocka, den är gjord av keramik! Fin tavla och tydliga visare, kul med datumet kl6:00 för symmetrins skull. Fin länk, spännet ät helt ok men inte lika bra som SMP (kanske blir jag vän igen med några!). Sekundvisaren studsar tillbaka några mikrometer ibland (jag vet, det gör inte SMPs visare, nöjda nu?). Nåväl, klockan är absolut en av de bästa för pengarna. Trevligt också att den är aningen mindre toolig ön andra dykare, har haft klumpar på 45mm men trivs bumera bättre med en maxstorlek på 43mm, 41mm är perfekt för mig. Den kommer att funka kanon vid stranden, poolen eller när jag solar på altanen.

image.jpeg
Grattis! Ser väldigt fin ut. Certina gör utmärkta och snygga klockor.
Min enda Certina just nu säger hej.
IMG_20160602_101517-01.jpeg
 
Topp