• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

eddiex

Omega
LW kan ju få hem det mesta om man ber dom.

LW postade en ny video kring en RM 029T på Insta igår. Inget som syns via deras hemsida. Jag ska maila och fråga om den är tillgänglig men är rätt säker på att de tar rätt saftig överpris i så fall. Gråhandel verkar vara det enda alternativet om man vill ha något snabbt. Har inget behov att ha något just idag så jag får titta på de AD som finns inom EU.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
LW postade en ny video kring en RM 029T på Insta igår. Inget som syns via deras hemsida. Jag ska maila och fråga om den är tillgänglig men är rätt säker på att de tar rätt saftig överpris i så fall. Gråhandel verkar vara det enda alternativet om man vill ha något snabbt. Har inget behov att ha något just idag så jag får titta på de AD som finns inom EU.
LW kan sannolikt ta hem den modellen du vill ha. Däremot har de möjligen 1-2 du kan testa irl på sin höjd. Hos AD är de supertrevliga, men de har sällan klockor inne dom heller, förutom helt insane limited editions och damklockor. Har du tur kan de ha någon mindre attraktiv modell hemma du kan testa. Du får skriva upp dig på nästan vad som helst hos dom, men - ”vi ringer dig”. Vissa modeller kommer du inte få tag i öht. Angående LWs överpris, så kostar ju begagnade RM extremt mycket oavsett vem du går till i princip. De är populära, och kostar därefter.
 

eddiex

Omega
LW kan sannolikt ta hem den modellen du vill ha. Däremot har de möjligen 1-2 du kan testa irl på sin höjd. Hos AD är de supertrevliga, men de har sällan klockor inne dom heller, förutom helt insane limited editions och damklockor. Har du tur kan de ha någon mindre attraktiv modell hemma du kan testa. Du får skriva upp dig på nästan vad som helst hos dom, men - ”vi ringer dig”. Vissa modeller kommer du inte få tag i öht. Angående LWs överpris, så kostar ju begagnade RM extremt mycket oavsett vem du går till i princip. De är populära, och kostar därefter.

Du verkar ha koll på RM. Själv är jag lite ny inom märket och har inte kommit i kontakt med några av deras AD för tillfället. Tittar på deras store locator just nu och det finns inget i norra EU. Finns det någon AD i närheten som du kan rekommendera, som du varit kontakt med? Schweiz brukar vara en favorit hos mig när det gäller andra märken.

Känner till begreppet "vi ringer dig" och det är något normalt sista åren när det gäller flera märken. Det är något man får lära sig att acceptera.
 

eddiex

Omega
LW postade en ny video kring en RM 029T på Insta igår. Inget som syns via deras hemsida. Jag ska maila och fråga om den är tillgänglig men är rätt säker på att de tar rätt saftig överpris i så fall. Gråhandel verkar vara det enda alternativet om man vill ha något snabbt. Har inget behov att ha något just idag så jag får titta på de AD som finns inom EU.

Fick svar från LW. För er som är intresserade går deras 029T för 895.000 kr. Tydligen i kanonskick och fullset. Film om den går att se på deras Insta.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Du verkar ha koll på RM. Själv är jag lite ny inom märket och har inte kommit i kontakt med några av deras AD för tillfället. Tittar på deras store locator just nu och det finns inget i norra EU. Finns det någon AD i närheten som du kan rekommendera, som du varit kontakt med? Schweiz brukar vara en favorit hos mig när det gäller andra märken.

Känner till begreppet "vi ringer dig" och det är något normalt sista åren när det gäller flera märken. Det är något man får lära sig att acceptera.
London bör vara smidigast att nå från sverige! Finns på två adresser.
 
LW har betydligt fler RM än det på hemsidan eller sin visas i butiken, gäller bara att ta kontakt i förväg och att de träffat en förut om man är en seriös spekulant!
Men som @Hexagon säger, de kan plocka hem och få tag på i princip vad du vill.
De är en avsevärt större spelare i branschen än de ger sken av utåt eller vad som uppfattas generellt här på KS!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
LW har betydligt fler RM än det på hemsidan eller sin visas i butiken, gäller bara att ta kontakt i förväg och att de träffat en förut om man är en seriös spekulant!
Men som @Hexagon säger, de kan plocka hem och få tag på i princip vad du vill.
De är en avsevärt större spelare i branschen än de ger sken av utåt eller vad som uppfattas generellt här på KS!
Är väl en av de absolut största gråhandlarna?
 

eddiex

Omega
LW har betydligt fler RM än det på hemsidan eller sin visas i butiken, gäller bara att ta kontakt i förväg och att de träffat en förut om man är en seriös spekulant!
Men som @Hexagon säger, de kan plocka hem och få tag på i princip vad du vill.
De är en avsevärt större spelare i branschen än de ger sken av utåt eller vad som uppfattas generellt här på KS!

Tack för info. Hade väntat mig att de lägger ut alla sina objekt på hemsidan och C24 för maximal exponering för att slippa få många samtal och mail. Har förstått att LW är väldigt stora med tanke på deras omsättning.
 

eddiex

Omega
Rätt låg procent som syns utåt om jag fick gissa. Det nödvändigaste.

Lite konstig approach om jag får säga så. Får intrycket av ditt svar att svårare modeller hanteras enbart via VIP-möten eller om du tillhör en av deras största kunder. Med andra ord mer likt hur riktiga AD hanterar sina största kunder. Kanske inte så konstigt om man tänker efter lite. Även gråhandlare bör ha bråda dagar med tanke på marknaden.
 

M.U

Rolex
LW är en av de absolut största gråisarna på Patek, så dom har även ett gäng RM inne. Dock inget dom slänger ut på div sidor tyvärr :)
 
LW är en av de absolut största gråisarna på Patek, så dom har även ett gäng RM inne. Dock inget dom slänger ut på div sidor tyvärr :)

Han är även en av de största PP-samlarna i världen.
Vet själv vad han sitter på och kan bekräfta det. Det som visas på deras IG och hemsida är bara en bråkdel, och det som han vill visa upp. Men det finns många unika pjäser, tunga modeller och modeller vars tidigare ägare vart framstående och kända individer.
 

Bally

Cartier
Hur ofta stöter man egentligen på RM klockor i Sverige? Har aldrig sett en ute i det fria här, men jag är sällan i Stockholm där jag gissar chansen att se en är störst?

Jag ser dem rätt ofta i Hong Kong och sen i de finare varuhusen i Kina samt flygplatserna. Senaste gången jag checkade in för ett flyg hade killen framför mig en RM68-01 Cyril Kongo, rätt saftig pjäs..
 

M.U

Rolex
Hur ofta stöter man egentligen på RM klockor i Sverige? Har aldrig sett en ute i det fria här, men jag är sällan i Stockholm där jag gissar chansen att se en är störst?

Jag ser dem rätt ofta i Hong Kong och sen i de finare varuhusen i Kina samt flygplatserna. Senaste gången jag checkade in för ett flyg hade killen framför mig en RM68-01 Cyril Kongo, rätt saftig pjäs..
Det är väl inte lika ofta som en sub direkt.. men har ändå hänt att man sett. Dock känns det som att (utan att veta säkert) jag sett flest på turister
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Provade de här rackarna, sjuka grejer alltså.
24CA9A34-C04B-4DD1-8D3B-6F84329FF79D.jpeg

DDAE8FDC-5286-4A41-8C3A-0E9957B5884D.jpeg
 

catken09

Omega
Hej, ska köpa en RM005 undra om det är någonting att ha? Fick ett pris på ca 680tkr? Årsmodell 2010/08/16 den ska vara 38x45. Denna ska jag ha åt mig själv. Inte sälja vidare just nu men framtiden hur ser set ut?
 

Bilagor

  • 944DF483-A73E-417D-9DAA-6FCC98D9EFEB.jpeg
    944DF483-A73E-417D-9DAA-6FCC98D9EFEB.jpeg
    95.7 KB · Visningar: 6

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hej, ska köpa en RM005 undra om det är någonting att ha? Fick ett pris på ca 680tkr? Årsmodell 2010/08/16 den ska vara 38x45. Denna ska jag ha åt mig själv. Inte sälja vidare just nu men framtiden hur ser set ut?
Framtiden är ju svår att sia i, men RM har ju hittills gått väldigt mycket uppåt senaste åren. Hade absolut inte köpt en 005 själv. Varken i investerings eller smaksyfte. Men jag kan inte säga om det är rätt eller fel.

Ser ditt ex på bilden där inte lite mjuk ut?

Edit: @SWC priset? Bu/bä?
 
Topp