dogdayafternoon
Basic
Haha, ja samma här men har sett en del genom Sennadokumentären och gamla videos. Kunde inte låta bli att kommenteraMöjligt! Han var isåfall aktiv före min tid![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, ja samma här men har sett en del genom Sennadokumentären och gamla videos. Kunde inte låta bli att kommenteraMöjligt! Han var isåfall aktiv före min tid![]()
Ja; där snackar vi om att våga![]()
Så jävla kul
Helt fantastiskt släpp![]()
Så jävla kul
Den där är grym. Äger inte men har kikat i.Trevlig läsning på G
![]()
![]()
Sjukt bra bok! Om man bara hade råd att köpa en klocka istället för bokenDen där är grym. Äger inte men har kikat i.
Köpläge var ju för ett par årsen. Säkert nu med om man kollar tillbaka om två år iofs. Billigaste någorlunda vettiga modell är 010 för typ 700k.....Sjukt bra bok! Om man bara hade råd att köpa en klocka istället för boken![]()
Jag har senaste tiden fastnat för lätta klockor så som RM, provade en 035 på LW för en tag sen och vart helt hooked. Vad finns det mer för tillverkare som producerar klockor som RM, lätta och gärna i speciella material?
RM är det enda rimliga valet, öppna lädret!Jag har senaste tiden fastnat för lätta klockor så som RM, provade en 035 på LW för en tag sen och vart helt hooked. Vad finns det mer för tillverkare som producerar klockor som RM, lätta och gärna i speciella material?
Samma boettform eller mer lätta och specialla material? Hublot gör mycket experiment med material, Frank Muller har liknande boettstruktur. Annars är RM ganska säreget och påkostat![]()
Overdrive watches ska vara ett RM ''hommage'' oklart kring kvalitet osv, men har själv varit lite nyfiken.Jag har senaste tiden fastnat för lätta klockor så som RM, provade en 035 på LW för en tag sen och vart helt hooked. Vad finns det mer för tillverkare som producerar klockor som RM, lätta och gärna i speciella material?
Linde WerdelinJag har senaste tiden fastnat för lätta klockor så som RM, provade en 035 på LW för en tag sen och vart helt hooked. Vad finns det mer för tillverkare som producerar klockor som RM, lätta och gärna i speciella material?
Hublot Spirit of big bang. Finns i lite olika materialJag har senaste tiden fastnat för lätta klockor så som RM, provade en 035 på LW för en tag sen och vart helt hooked. Vad finns det mer för tillverkare som producerar klockor som RM, lätta och gärna i speciella material?
Riktig sommardinka![]()
Så jävla kul
Kör på den du gillar om du inte bryr dig wå mkt om prisernaOm ni skulle få ett erbjudande om att byta er PP 5711 (blå tavla) som är i nyskick och som ni själv har köpt hos AD, mot en fullsett RM10 Ti (ingen gångavvikelse men oservad), skulle ni nappa på det?
Båda klockarnas priser har dragit i väg enormt de senaste åren. Tittar man på Chrono24 så startar 5711 på ca 500 tkr och RM10 på ca 600 tkr.
Det handlar inte om att räkna hem en investering, utan tankegången är snarare, om man efter en period inser att RM inte är för mig, kommer man kunna hitta en fin 5711 igen? Finns det risk att RM stannar av i sin prisstegring, men att 5711:an tuffar på? Surt om man ångrar sig och inte hittar på en 5711.
Jag gillar verkligen 5711 men tanken kittlar ju lite. Det är även därför jag ställer frågan här och inte i PP tråden
Jag har iofs redan bestämt mig, 5711 är en keeper och jag säljer hellre av annat för att köpa en RM. Men eftersom det gällde ett byte så finns ju bara affären under dessa premisser.
Hur resonerar ni?
Om ni skulle få ett erbjudande om att byta er PP 5711 (blå tavla) som är i nyskick och som ni själv har köpt hos AD, mot en fullsett RM10 Ti (ingen gångavvikelse men oservad), skulle ni nappa på det?
Båda klockarnas priser har dragit i väg enormt de senaste åren. Tittar man på Chrono24 så startar 5711 på ca 500 tkr och RM10 på ca 600 tkr.
Det handlar inte om att räkna hem en investering, utan tankegången är snarare, om man efter en period inser att RM inte är för mig, kommer man kunna hitta en fin 5711 igen? Finns det risk att RM stannar av i sin prisstegring, men att 5711:an tuffar på? Surt om man ångrar sig och inte hittar på en 5711.
Jag gillar verkligen 5711 men tanken kittlar ju lite. Det är även därför jag ställer frågan här och inte i PP tråden
Jag har iofs redan bestämt mig, 5711 är en keeper och jag säljer hellre av annat för att köpa en RM. Men eftersom det gällde ett byte så finns ju bara affären under dessa premisser.
Hur resonerar ni?
5711 är ändå en klocka man kan lättare komma över om man så vill. RM är det ödet som styr känner jag! Gäller för en "svensson" att den erbjuds vid rätt tillfälle för att det ska finnas medel & sug för det. Så hade nog mitt resonemang gått och därmed byttOm ni skulle få ett erbjudande om att byta er PP 5711 (blå tavla) som är i nyskick och som ni själv har köpt hos AD, mot en fullsett RM10 Ti (ingen gångavvikelse men oservad), skulle ni nappa på det?
Hur resonerar ni?
Intressant, tack för svaret. Tyvärr jag har ingen bild för tillfället. Jag har fått frågan genom en bekants bekant som fick nys om att jag hade en 5711.5711 är ändå en klocka man kan lättare komma över om man så vill. RM är det ödet som styr känner jag! Gäller för en "svensson" att den erbjuds vid rätt tillfälle för att det ska finnas medel & sug för det. Så hade nog mitt resonemang gått och därmed byttsen har man ju olika relation etc till olika klockor..
Hoppas de inte blev för spretigt svar och lycka till!
Ps. Lägg gärna till en bild på objektet om du har![]()
Det är lite så jag resonerar, men jag tänkte att alla i den här tråden skulle motbevisa migRM10 är ju en tråkig modell och när väl hajpen på RM dör ut lite så skulle du nog önska att du hade kvar din 5711.
Ärligt talat, en 010 är verkligen inte en klocka jag som RM nörd ens gillar speciellt mycket. Beroende på vad du får den för mer exakt så kanske det är värt det dock, bara för att det inte är en favorit är jag inte omöjlig. 5711 är strongt övervärderad i min bok tex. Vilket då gör att om du får ett vettigt pris så är rm010 mer kul än en 5711.Om ni skulle få ett erbjudande om att byta er PP 5711 (blå tavla) som är i nyskick och som ni själv har köpt hos AD, mot en fullsett RM10 Ti (ingen gångavvikelse men oservad), skulle ni nappa på det?
Hur resonerar ni?
RM 010 är dock inte skitsvår att komma över? Inte som många andra RM-refs iallafall. Vissa går ju knappt få tag i ens om man har pengar. 010 är ju ändå en av de mer lättillgängliga modellerna.5711 är ändå en klocka man kan lättare komma över om man så vill. RM är det ödet som styr känner jag! Gäller för en "svensson" att den erbjuds vid rätt tillfälle för att det ska finnas medel & sug för det. Så hade nog mitt resonemang gått och därmed byttsen har man ju olika relation etc till olika klockor..
Hoppas de inte blev för spretigt svar och lycka till!
Ps. Lägg gärna till en bild på objektet om du har![]()
Jo absolut, inte tillgången jag menar egentligen utan en 5711 snubblar man över oftare än en 010. Speciellt nu när dom är sjukt övervärderade och folk vill göra pengar på detRM 010 är dock inte skitsvår att komma över? Inte som många andra RM-refs iallafall. Vissa går ju knappt få tag i ens om man har pengar. 010 är ju ändå en av de mer lättillgängliga modellerna.
Jag själv tycker den är lite platt. InstegsRM, men med all respekt såklart. ”Insteg” på 650k....
Ja jo. Det är sant. 5711 är nog lättare att springa på. Men om man letar RM är ändå 010 relativt lätthittad, men precis som 5711 något ”överprisad”. Beroende på åsikt.Jo absolut, inte tillgången jag menar egentligen utan en 5711 snubblar man över oftare än en 010. Speciellt nu när dom är sjukt övervärderade och folk vill göra pengar på det
Försökte köpa en ny 010 när den erbjöds, gick i princip inte. Hittade ingen ny, sökte lite i olika delar av världen ändåJa jo. Det är sant. 5711 är nog lättare att springa på. Men om man letar RM är ändå 010 relativt lätthittad, men precis som 5711 något ”överprisad”. Beroende på åsikt.