Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha nej, tyvärr inte min.
Den sitter jäkla bra på dig, är det 48mm?Haha nej, tyvärr inte min.
Stämmer.Det är väl den LW hade?
48x39 - bärs fantastiskt bra, vikten gör sitt - sitter som en sportkepsDen sitter jäkla bra på dig, är det 48mm?
Det känns som att den bärs mindre på din handled
Så snygg!Samt en extremt fet Kongo.
![]()
Länken är ju inte jättevacker men ändå rätt cool på nå vis!Felipe Massa med en....Felipe Massa.
![]()
Apropå RM011, finns det någon kändis som har modellen på länk?:
![]()
Länken är ju inte jättevacker men ändå rätt cool på nå vis!
Haha... herregud...Framförallt prisvärd med listpriset av 65,000$
![]()
11-05! Bokstavligen stenhård.
"This exclusive Richard Mille material combines the lightness of titanium and the hardness of a high-performance ceramic. Its density of 4.1 g/cm3 – less than that of titanium – and its hardness of 2,360 Vickers – almost the same as diamond's 2,400 Vickers – make Cermet a judicious choice for use in bezels that are very exposed to scratches, while maintaining overall lightness."
https://www.richardmille.com/collections/rm-11-05-automatic-chronograph-gmt
RM 72-01 såg riktigt trevlig ut!![]()
Bild lånad från insta.
Det är inte vad man skriver, så här står det i texten: ...the brands first chronograph featuring a patented design...Intressant att det är första egna kronografverket. Trodde att RMAC3 var In house men tydligen är det ett rejält ombyggt Vaucher 3022.
"Brand’s first in-house chronograph featuring a patented design".Det är inte vad man skriver, så här står det i texten: ...the brands first chronograph featuring a patented design...
Och det är ju inte riktigt samma sak!
Och jag tolkar det som att det är den första inhouse kronografen med en patenterad design. Enda lösningen blir att kolla..."Brand’s first in-house chronograph featuring a patented design".
https://www.instagram.com/p/CE1vYgVKiEM/
Så jag tolkar det så är detta deras helt egna verk nu. RM och Vaucher har länge haft ett stående sammarbete, så att RMAC3 är i som absoluta grund ett Vaucher 3022/12 ganska stor. Samt att verkdesignen är slående snarlik.
Och jag tolkar det som att det är den första inhouse kronografen med en patenterad design. Enda lösningen blir att kolla...
Inga svar från RM. Men lite Google tyder på att det är det första in-house kronografverket. Tidigt hade RM mycket samarbete med Renaud & Papi. Så det stämmer säkert.De skriver aldrig någonstans att RMAC-serien är in house. Aldrig. Men den nya så gör dem det. Verkdesignen på RMAC och Vaucher 3022 är densamma. Hjul och stenar på samma plats, samma avstånd från A till B till C till exempel. Förvisso är det enormt omarbetat och modifierat med andra material, färg, finishering och tolerans så det är inte riktigt rättvist att säga rakt ut att det bara är ett verk från Vaucher de satt in!![]()
Kan nog inte tycka om nätet tyvärr. Men bra case. Sitter ju riktigt bra på Rafael. Mkt saftigt listpris.
Jag minns just den klockan. För feg trotts att man hade koll på märket. Ingen minns en fegis.Om man kunde gå tillbaka i tiden hade ju den här varit ett ok köp, även om det är en av de tråkigaste RM.
![]()
Att spendera de?Nej, hmm jag måste omformulera frågan en smula.
Vad finns det mer att sträva efter i livet om man har obegränsat med pengar. Något som ger mening ?
Servickostnaden sen köp hade ätit upp den ”bra affären” mot IdagJag minns just den klockan. För feg trotts att man hade koll på märket. Ingen minns en fegis.
Nja det vettefan.. 10:an har alltid varit en ”dog” och ännu värre i WG.Servickostnaden sen köp hade ätit upp den ”bra affären” mot Idag![]()
Mitt inlägg var inte så seriöst menatNja det vettefan.. 10:an har alltid varit en ”dog” och ännu värre i WG.
Vill minnas att denna landade i 45k i översyn inkl delar så hade det ändå varit affär idag.
Vid samma tid den såldes kunde du plocka ut en 11:a för ca 435k med rätt kontakter.
Skulle kunna skriva en bok med klockor jag ångrat att jag sålt/inte köptMitt inlägg var inte så seriöst menatMest ett sätt att skämta bort vad man ångrar att man inte köpte och behöll för 10 är sen
![]()