• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

v0n

Patek
2-Faktor
29 sidors dagdrömmande av alla som förstår, intressant att det inte finns en enda egenägd RM att visa upp.
Vill man inte skylta med ägande eller finns det någon som vågar?
 

par

Patek
2-Faktor
Klart man unnar detta en RM fantast!!!

0CAD6252-BC3E-45D0-9D8D-8CCB8985EAA2.jpeg
 

Mectagon

Omega
Har faktiskt aldrig sett en live i Sverige, och då har man varit i klockbranschen i flera år. Däremot är RM klockor i Dubai lika vanligt som Datejust här 😂
Har sett typ en eller två i det vilda i Sverige. Sjukt rare här av naturliga orsaker i guess.

Finns en snubbe på gymmet jag tränar på som brukar träna i en RM med röd länk och carbon boett. Även sett honom träna i en PP Nautilus. Misstänker att han är en landslagsspelare av någon sort då han vid enstaka tillfällen har haft en blå ziptröja med tre gula kronor på sig.

I somras såg jag även en herre på en uteservering här i Stockholm som hade en RM med svart länk och guld (roséguld?) boett.

Så det rockas ett par RMs ute i det fria!
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag äger ingen RM (ännu) men har sålt en del då jag har jobbat med watch dealers i Dubai.

Men en fullisad RM07-01 hade ju inte suttit fel!

CFF8FD32-27F7-4807-BBDA-AA880A213FAC.jpeg


Dock är favoriten för herrar RM055 Bubba Watson.
965DFE3C-D122-4F22-BE37-5406D2CE2203.jpeg
Vad är det oftast för typ av folk som köper RM i Dubai? Politiker, kriminella, pokerspelare, sportsmän eller helt enkelt hard working men?
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Landon Norris rånad på sin RM efter EM-finalen. Vad är det för ref? 500k låter billigt?
Edit: Jag var ute och cyklade. Det är bekräftat att det var hans RM 11-03 som dom snodde. Och då är det ju snarare 400k pund, dvs en nolla mer än dom skrivit. Men förmodligen tyckte författaren att 40k var nog absurt :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Edit: Jag var ute och cyklade. Det är bekräftat att det var hans RM 11-03 som dom snodde. Och då är det ju snarare 400k pund, dvs en nolla mer än dom skrivit. Men förmodligen tyckte författaren att 40k var nog absurt :)
Tyckte det kändes som dom glömt en nolla. Kändes lite väl "prisvärt" för att vara en RM annars
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Edit: Jag var ute och cyklade. Det är bekräftat att det var hans RM 11-03 som dom snodde. Och då är det ju snarare 400k pund, dvs en nolla mer än dom skrivit. Men förmodligen tyckte författaren att 40k var nog absurt :)
Det ser snarare ut som en prototyp rm67-02 i carbon och orange. Men ja, mer 5msek än 500k.

9DDFEDBB-5E55-46D8-B8EA-555FDF3DF455.jpeg


Ruggigt tråkigt att man inte kan bära fina klockor bland folk.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Bäst var den sida som skrev att hans klocka var värd 50kkr och kommentarsfältet gick lös. ”Inte klokt med så dyra saker” osv. Tänk om de visste att de skulle multiplicera summan med 100.
 

Arcticreef

Panerai
Har sett en RM på en handled. Det var på shoppingcentret Bal Harbour i Miami Beach. En RM tenderar ju att ”skrika ut sin närvaro”. Jag tror därför att det är oklokt att bära en utom på väldigt speciella plats som shoppingcentret ovan. Att ha en på armen en kväll i Stockholm tror jag vore väldigt ohälsosamt.
 
Topp