• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 17/4 ”Nu tar jag till alla knep...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Börjar tröttna på det här jävla viruset och alla följder i dess spår nu!!
Söker svaret på gåtan på olika håll...
D844693E-BFBF-48AB-B4F5-214C4B2A88F8.jpeg

Skämt åsido. Riktigt så desperat är jag inte än. Men jag blev mer påverkad än vad jag trodde när jag nåddes av nyheten att Adam Alsing gått bort i sviterna av Covid-19.
30B2DB36-C037-41F8-B858-9830F02C4861.jpeg

Det kändes som att det kom obehagligt nära på något oväntat sätt.
På nyheterna igår så berättade dock en psykolog om detta fenomen. Det är tydligen vanligt att man kan känna det som en personlig förlust när en känd person går bort trots att man inte känner personen ifråga annat än från radio eller tv.
Knepigt kan man tycka men bevisligen sant. I alla fall för mig.
Än knepigare då jag inte alltid varit ngt stort fan. Men man kan inte sticka under stol med att humorn var härlig och han var kvick i huvudet som få!! Var det NÅGON som vann ”Adams pengar” i radio typ EVER?!? Jag hörde nog aldrig någon i alla fall..:)
Tragiskt är det oavsett.
Adam har ju omtalats här på forumet tidigare då han verkar ha haft ett genuint klockintresse. Här ovan ser det ut att vara en Deepsea och ofta har man ju sett honom bära en IWC Big Pilot.
Här i någon version av Pluras kök..
CE67A17D-F633-46FA-B1D5-DD64C9BE0D0F.png
B01B7282-9038-4F89-AC2D-9E1A05179523.jpeg

Bra smak!! Stort ÄR bättre än litet när det gäller klockor.
Du fattas oss Adam!!

Ta nu hand om er och era nära och kära i helgen! Stay healthy!!

Senast ändrad:
Jo det kommer närmare när man har ett ansikte, ett känd person man har någon känsla av att känna, om än aldrig så lite. Det inte bara är "en av de typ fyrtio" som avlidit senaste dygnet. Den kända musikjournalisten Kerstin Berentz är t.ex. också avliden i Corona, de kända namnen får oss att reagera. Det är förskräckligt men livet måste ändå segra. Måste hitta glädje ändå, planera för framtiden.
....Och så har jag blivit morfar till en fin liten kille, nu i veckan! Livet går vidare! :heart:
Trevlig helg KS:are!
PSX_20200417_070702.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp