Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wine o’clock va? Klockan antyder annatWineo’clock
![]()
Menar du att bilden är tagen för en stund sen?Wine o’clock va? Klockan antyder annat![]()
Ja precis så, men klockan måste ju vara fem någonstans. Ha en skön helg och skål.Menar du att bilden är tagen för en stund sen?
Här är det ”halvfem” som gäller!! Jag var sen idagJa precis så, men klockan måste ju vara fem någonstans. Ha en skön helg och skål.
V90-hybriden har en tankvolym på 60 l. Just Stayin’...Ni kanske minns i höstas? Jag var förbannad för.. Jag är iofs rätt ofta förbannad i dessa trådar när jag tänker efter så kanske svårt för er att fatta vad jag syftar på...
Nåja i höstas var jag lite förbannad för att det strulade med mitt och mina kollegors bilval och företagets bilpolicy...
Hör och häpna, det löste sig.. Det visade sig att leasingbolaget räknat fel så vi fick faktiskt in precis det vi ville. Eller nästan i alla fall... Det fick ju kompromissas lite såklart men i stort sett blev jag och mina kollegor nöjda. I alla fall då...
Då jag nu kört laddhybrid sen strax innan jul,och sen en vecka tillbaka även kunnat ladda den lilla luringen hemma så frågar man sig... Är jag fortfarande nöjd?...
En sak som jag är nöjd med är ju leveranstiden. Min BMW kom faktiskt före utlovad tid. Mina kollegor som tog Merca och Volvo får sina i Mars typ. Beställda samtidigt som min...
![]()
Men...men.... Kan ju dock konstatera att en laddhybrid med dagens räckvidd kräver att man har kort väg till jobbet eller laddmöjlighet på plats. Alltså en bil för kontorsråttor... Skulle jag jobba som säljare så skulle jag gråta idag. 40 L soppatank gör ju att man skulle få tanka ideligen... Klart onöjd!!
Men om/när vi får komma tillbaka till kontoret så är det ju bara att hota till sig en laddplats.. På långkörning får man helt enkelt njuta av bensinmotorn.
För det är en kanonkul bil att köra. Både långa och korta sträckor!!
Man kan leka Märklintåg och smygköra på el om man vill.. Man kan även trycka på XtraBoost knappen och leka ”Fast and the Furious”...Det senare är roligare än Märklintåget...
Hur som haver, en kompromiss är det ju helt klart det här med ladderiet. En konstruktion från ”ovan” som många tjänstebilsförare får anpassa sig till...
En del tycker det är kanon, en del ger säkert fan i att ladda och kör fossilt hela tiden.
Men faktum är att efter att kunna ladda hemma i en vecka så har tankmätaren knappt rört sig. Tankade förra fredagen och veckans körningar har sett likadana ut som andra veckor och det är 98% bränsle kvar i den lilla jävla tanken...
Det är jag ganska nöjd med.
Ha en härlig helg!! Nu ska jag ut och leka Märkli.. Nä fan!! Det får bli ”Fast and the Furious” ;-)
Men.... Det är väl en...en...en Volvo?!?V90-hybriden har en tankvolym på 60 l. Just Stayin’...![]()
Jäkligt snyggt ur![]()
Godmorgon @RicVin och ni alla andra klockt….! Idag 22 januari har Vincent och Viktor namnsdag och för 369 år grundades staden "Brahe-Grenna" (anno 1652) av greve Per Brahe d.y Brahe-Grenna blev Sveriges första och enda feodalstad. 28 år senare fick staden sitt kungliga stadsprivilegier och namnet blev enbart Gränna. Numera vet ju alla att polkagrisen kommer från denna lilla stad vid Vätterns strand.
Ha nu en riktigt trevlig helg och kom ihåg.Ta hand om nära och kära. Ha,re bra //![]()
Känner igen känslan, plockade ut min 330e Sedan för ganska exakt 1år sedan. Riktigt rolig bil att köra och när jag kunde ladda hemma så var min kostnad för drivmedel i snitt 1 tank per 2månader och lite el nattetid på det. El bootsen gör bilen riktigt reponsiv och rolig. Både i stan och när mn kommer ut på landsvägar!Ni kanske minns i höstas? Jag var förbannad för.. Jag är iofs rätt ofta förbannad i dessa trådar när jag tänker efter så kanske svårt för er att fatta vad jag syftar på...
Nåja i höstas var jag lite förbannad för att det strulade med mitt och mina kollegors bilval och företagets bilpolicy...
Hör och häpna, det löste sig.. Det visade sig att leasingbolaget räknat fel så vi fick faktiskt in precis det vi ville. Eller nästan i alla fall... Det fick ju kompromissas lite såklart men i stort sett blev jag och mina kollegor nöjda. I alla fall då...
Då jag nu kört laddhybrid sen strax innan jul,och sen en vecka tillbaka även kunnat ladda den lilla luringen hemma så frågar man sig... Är jag fortfarande nöjd?...
En sak som jag är nöjd med är ju leveranstiden. Min BMW kom faktiskt före utlovad tid. Mina kollegor som tog Merca och Volvo får sina i Mars typ. Beställda samtidigt som min...
![]()
Men...men.... Kan ju dock konstatera att en laddhybrid med dagens räckvidd kräver att man har kort väg till jobbet eller laddmöjlighet på plats. Alltså en bil för kontorsråttor... Skulle jag jobba som säljare så skulle jag gråta idag. 40 L soppatank gör ju att man skulle få tanka ideligen... Klart onöjd!!
Men om/när vi får komma tillbaka till kontoret så är det ju bara att hota till sig en laddplats.. På långkörning får man helt enkelt njuta av bensinmotorn.
Man kan leka Märklintåg och smygköra på el om man vill.. Man kan även trycka på XtraBoost knappen och leka ”Fast and the Furious”...Det senare är roligare än Märklintåget...
Hur som haver, en kompromiss är det ju helt klart det här med ladderiet. En konstruktion från ”ovan” som många tjänstebilsförare får anpassa sig till...
En del tycker det är kanon, en del ger säkert fan i att ladda och kör fossilt hela tiden.
Men faktum är att efter att kunna ladda hemma i en vecka så har tankmätaren knappt rört sig. Tankade förra fredagen och veckans körningar har sett likadana ut som andra veckor och det är 98% bränsle kvar i den lilla jävla tanken...
Ha en härlig helg!! Nu ska jag ut och leka Märkli.. Nä fan!! Det får bli ”Fast and the Furious” ;-)
Stort grattis @RicVin till nya bilen och ett utmärkt val av fabrikatNi kanske minns i höstas? Jag var förbannad för.. Jag är iofs rätt ofta förbannad i dessa trådar när jag tänker efter så kanske svårt för er att fatta vad jag syftar på...
![]()
Men räcker kanske inte längre för det...V90-hybriden har en tankvolym på 60 l. Just Stayin’...![]()
Ny lokal, gamla klockmaster. Riktigt trevlig!Samma eller ny lokal? Vilka märken har de nu? Minns bara Tissot och Tudor på rak arm, utöver de tappade.