• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/8 ”Vi er best i verden!!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Liiite konstig stavning tycker ni kanske? Men jag är i vårt syster/broderland i väster och passar på att sno ett citat från Bjørge Lillelien från när Norge slog England i fotboll för typ 100 år sen.. Ähhh! Ni har säkert inte sett/hört hela harangen så här kommer den!!..

”Vi er best i verden, vi er best i verden. Vi har slått England 2-1 i fotball. Det er aldeles utrolig, vi har slått England. England, kjempers fødeland. Lord Nelson, Lord Beaverbrook, Sir Winston Churchill, Sir Anthony Eden, Clement Attlee, Henry Cooper, Lady Diana - vi har slått dem alle sammen, vi har slått dem alle sammen. Maggie Thatcher, can you hear me. Maggie Thatcher, jeg har et budskap til deg. Midt under valgkampen, jeg har et budskap til deg: Vi har slått England ut av verdensmesterskapet i fotball. Maggie Thatcher, som de sier på ditt språk i boksebarene rundt Madison Square Garden i New York: Your boys took one hell of a beating, your boys took one hell of a beating. For Maggie Thatcher: Norge har slått England i fotball, vi er best i verden. It's Norway two, England one. What a fabulous night for football!”

Man kan ju nästan tro att han var lite exalterad?…

Skälet till att jag är i Norge och tar till den rubriken är för att jag är här på en av mina distributörers kick off och de ÄR fanimej VERDENS MESTERE på kick off!!!
Helvete vilka partyn de har…

Alltid med olika teman. Det har varit cowboys, festival och i år after ski…
De tar det på allvar, man kan inte komma hit utan ”kostym” .. då är man rökt.. Första gången jag var med var på cowboy eventet då var det två herrar ur ledningsgruppen som var utklädda till häst. EN häst, hela kvällen. Fan vet hur han som agerade bakdel fick mat och dryck?… Låter kanske inte så jättemärkligt för en del. Men om man vet att företaget omsätter 6 miljarder Norska pengar så får man kanske ett annat perspektiv?.. Hur många svenska näringslivstoppar skulle gå och sniffa en kollega i bakdelen en hel kväll? Eller.. Jo men det kanske finns några som skulle göra det men kanske inte utklädda till häst i alla fall?…
Nåja, ovan är bara mina egna antaganden, hoppas för allas bästa att jag har fel och att det även finns svenska företag som kan partaja som Norrmännen.
Men helt ärligt.. Jämför vår nationaldag med ”syttende mai”.. Jag menar hallå.. det är ju inte ens ngn tävling. Lite som att Karelin skulle brottas mot Truls…
IMG_6323.jpeg
IMG_6338.jpeg
IMG_6324.jpeg
IMG_6308.jpeg

BTW, han med gitarren i mitten är högsta hönset på kedjekontoret.

Nåja, jag gjorde mitt bästa, testade hemma innan med hela skidutstyrseln och insåg efter 30 sekunder i vardagsrummet att jag skulle dö på dansgolvet i Oslo av värmeslag… Men va fan..
Vad är det US marines säger? Improvise,adapt, overcome!!
Snodde helt sonika med mig frugans ”brytafotenstövel” från förra året och min skidmössa.
Mer ”After ski” kan det inte bli. Man har liksom läkarordination på att skidåkningen är över med denna stövel…
IMG_6354.jpeg

Jag tyckte att det var en rätt bra idé. I alla fall till vi skulle börja dansa…😱

Har väl aldrig varit någon Travolta men med en fotled fixerad blev man inte direkt mer graciös…
Men det funkade, fick massor av komplimanger… Å andra sidan vet jag inte hur jag ska tolka dessa…🤔

Men men, yesterdays news.. idag är det ju för böfveln FREDAG!! Å Panna bärs det idag som igår..
IMG_6356.jpeg

Bilden tagen på väg ner mot frullen.
Blir kvar här till kvällen så något vanligt fredagsmys a’la @Lesa blir det inte!
Men imorgon kommer yngsta barnbarnet på sleepover så helgen går i mysets tecken i alla fall!! ❤️

Ta hand om er mina vänner och ta ett glas för mig ikväll för det blir torrt för mig!! 🥂

Bilagor

• IMG_6356.jpeg
    IMG_6356.jpeg
    428.1 KB · Visningar: 1
TGIF!

Jaha…då var det helg igen! Förra helgen så blev jag av och plockade svamp på lördagen! Blev faktiskt än hel del, men fy fan va tråkigt det är och rensa skiten!

IMG_9918.jpeg

Denna helgen blir det nog att ta hand om Los Tantos då hon ska in och operera bort njursten hon har gått med ett tag idag. Så snart bär det iväg till sjukhuset. JO! Jag kommer ta mig tid att leta efter min svampkniv och anorak som jag har förlagt här hemma.

" Ha en skön Fredag och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_9887.jpeg

ÄNTLIGEN fredag igen 😃
Här är det planering och fixande in i det sista för årets Tupprunda som gäller idag.
Och Tupprundan innebär inte att vi springer runt som yra höns utan det är ju vårt årliga MC-dagrally som vi kör imorgon.🏍️
Ni som kör hoj och befinner er i sydöstraste Småland är hjärtligt välkomna att deltaga:)
Passar på att önska er ALLA goa KSare en riktigt go fredag och kommande helg😎
13269.jpg

Tillbaka
Topp