• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 24/9 ”Vad är det som händer?? Nu igen!!”

Insåg att jag måste bära lite fredagsguld under några timmar innan jag beger mig till helgens begivenheter🛩️ 🪂🛩️🪂🛩️🪂🔥⛺, där mjuka metaller och alligator är mindre lämpligt.

Ha en underbar fredag!!
tempImage8q3Owl.jpg

En sån imponerande proveniens, en ding från ett cymbalställ! Önskar jag hade en klocka med en sådan bakgrund! Nåväl, en ding från en lunchpromenad i svensk landsortsstad när tjänstemannen snubblade pga för mycket "klocksnackande" kanske också är proveniens? Trevlig och dingfri helg alla!
20210924_122241-01.jpeg

Det börjar likna en tradition det här!! Alltså att vakna upp på ett hotellrum på fredag morgon.. Sämre minibar på Thon hotell i Trondheim än förra veckan..;-)
C4C7695E-9628-4F00-BC48-D5ED45FC00B5.jpeg

Det fanns en tanke att ta Glashütten till Norge. Dels är det ju en härlig klocka såklart. Men den härstammar liksom härifrån. Jag bytte till mig denna från en Jazzmusiker från Oslo. Børge-Are lirar sax som han inte gjort annat!
9EE980A4-3028-42FB-A520-40A05CD60468.jpeg

Oklart vad han har för klocka på bilden.. Kanske klocklös? Min Glashütte har faktiskt en ding från när han tjongade klockan i ett cymbalställ under en spelning, så vem vet.. Han kanske är mer försiktig nu..:)
Nåja!! Morrn morrn da! Keep the skies clear och E4:an ren efter 18:30 ikväll!!
JAG SKA HEM!!

Ta hand om er och ha en härlig helg!!
Såna klockor går jag igång på, klockor med en liten historia. Att dingen uppkom mitt under en brinnande jazz-spelning måste väl ändå vara premium i min värld. Kör försiktigt hem och trevlig helg @RicVin och alla andra som läser detta.

Året är 1981, Kung Juan Carlos av Spanien är på officiellt statsbesök i Sverige och jag och min Certina Ds var med och vaktade slottet.
IMG_0969.JPG

IMG_6475.JPG

På sannolika grunder har den vänstra suttit på armen när drönare spanat över Aghanistan.
IMG_E0161.JPG

Vad denna 90-åring fått se vill jag gärna veta mer om.
IMG_0557 1.JPG

Jag vill nog ha en proviniens som klarar vattenprovet, så som en ding i en Glashütte troligen gör.
IMG_E0422.JPG

Gunnar Ekelöf. Om hösten. 1951

Trevlig fredag! Hoppas på fler klockrelaterade minnen.

Senast ändrad:
Det börjar likna en tradition det här!! Alltså att vakna upp på ett hotellrum på fredag morgon.. Sämre minibar på Thon hotell i Trondheim än förra veckan..;-)
C4C7695E-9628-4F00-BC48-D5ED45FC00B5.jpeg

Det fanns en tanke att ta Glashütten till Norge. Dels är det ju en härlig klocka såklart. Men den härstammar liksom härifrån. Jag bytte till mig denna från en Jazzmusiker från Oslo. Børge-Are lirar sax som han inte gjort annat!
9EE980A4-3028-42FB-A520-40A05CD60468.jpeg

Oklart vad han har för klocka på bilden.. Kanske klocklös? Min Glashütte har faktiskt en ding från när han tjongade klockan i ett cymbalställ under en spelning, så vem vet.. Han kanske är mer försiktig nu..:)
Nåja!! Morrn morrn da! Keep the skies clear och E4:an ren efter 18:30 ikväll!!
JAG SKA HEM!!

Ta hand om er och ha en härlig helg!!
Härlig story! Jag gillar klockor med historia. Jag måste fixa fler sådan. Trevlig helg!

Tillbaka
Topp