• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 25/4 ”Det är värt att leva fattigt ett tag Om man får vara kung för en dag!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju så sant som det är sagt en dag som denna!! Tack för de orden bäste herr Uggla!
Det rasslar ju till på lönekontot idag om ni inte visste det?..
Så ikväll är vi Kungar i baren, för är det något som man verkligen vet.. Den 25:e smäller det!!
Själv kommer jag göra av med lönen på Jönköpings vattenhål denna helg. Ska sammanstråla med gamla vänner där. Kan bli hårt… Å andra sidan var det många år sedan vi partajade ihop så vem vet, det kanske blir att kolla sena nyheterna på hotellet på kvällarna…🤣
Det blir toppen oavsett!
Får bli Bratte i helgen..
IMG_5034.jpeg

Den passar till allt, både gällande klädsel, mat och dryck!
Frågan är mest hur långt jag vågar åka innan laddning… Ödeshög?.. Gränna?… Fan vet, får stanna farthållaren på 100 kmh så kanske jag kommer hela vägen?..
Uggla förresten! Trevlig herre! Han och hans band spanade in mig och några polare spelandes tennis på Öland en sommar för 100 år sen. Blev så imponerad av vad han såg att vi fick biljetter till spelningen på Slottsruinen på kvällen.
Det var nog mer så att han såg att vi förmodligen inte hade råd att köpa egna…🫣
Trevligt var det i alla fall!! En av grabbarna som var med då kommer faktiskt även till Jönköping!! Men nu får vi nog pynta det vi vill göra själva…

Ha en strålande trevlig helg mina vänner! Det ska jag definitivt ha! 🥂

TGIF!

Det var nice att ha långledigt under påsken! Så det var ganska så skönt att köra undan lite arbetsorder här under veckan!

Fyllde ju år i tisdags, dock ojämnt, men nästa år så blir man 60. Inga större presenter blev det, så jag tänkte att jag köper en till mig själv istället. Blir att åka till den lokala Elonbutiken och köpa en liten leksak man kan kolla TV på.

Och så ska jag och Los Tantos försöka få till och plantera en syrenhäck! Skulle ha gjorts för någon vecka sedan, men hon var först sjuk och sedan borta under Påsken!

IMG_7437.jpeg

" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_7439.jpeg

Senast ändrad:
IMG_7440.jpeg

God morgon @RicVin och övriga KlockSnackare. Idag har Marcus namnsdag och i Portugal firar man ”Nejlikerevolutionen” som ägde rum 25 april 1974 och banande vägen för ett demokratiskt Portugal. Ha´re bäst och trevlig helg, dock som vanligt. Glöm inte bort de nära å kära//🧐

IMG_2174.jpeg

Jaha du @RicVin, även denna fredag hittar jag en gemensam beröringspunkt… Igår var jag för jobbets räkning på Ikea för en snabb inhandling. Utanför butiken möter min blick en vacker kvinnas blick och vi stannar båda upp för en sekund, sedan säger vi bara rakt ut i luften varandras namn! Det visade sig vara en gammal klasskompis ifrån grundskolan som jag senast såg för 20 år sedan (sjukt att man blivit så gammal 😱 ). Hon var dessutom min första riktiga kärlek, vi hade ständigt ”chans” på varandra under hela låg och mellanstadiet. Då högstadiet började skiljdes våra vägar då hennes familj flyttade och hon började ny skola 😕. Detta korta möte lämnade mig med en härlig känsla, kanske inte ”kung i baren” känsla, men jag hoppas ditt möte med gamla vänner lämnar någon liknande hos dig 🤙🏿😎

Tillbaka
Topp