• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 28/8 “Är det verkligen slut nu?...”

IMG_20200828_104159.jpg

Jag vill ha sommar ett tag till, vem kontaktar jag då?
Trevlig helg KS.

032665A8-9459-4075-88C1-BE6EFCE1063E.jpeg
Jo, sommaren är nog slut men vilket minne den blev. Golf, båtliv och gamla ödetorp fick ett uppsving. Nu är det bara att kavla upp ärmarna, jobba på och betala skatt så ska Sverige snart vara i balans igen. Kämpa på alla musiker. Byt inte jobb. Era texter kommer att behövas. Nåja, inte allas. Trevlig helg alla KS-are!

032665A8-9459-4075-88C1-BE6EFCE1063E.jpeg
Jo, sommaren är nog slut men vilket minne den blev. Golf, båtliv och gamla ödetorp fick ett uppsving. Nu är det bara att kavla upp ärmarna, jobba på och betala skatt så ska Sverige snart vara i balans igen. Kämpa på alla musiker. Byt inte jobb. Era texter kommer att behövas. Nåja, inte allas. Trevlig helg alla KS-are!

De där gamla ödetorpen kan du väl berätta mer om! Kanske i en egen tråd?

De där gamla ödetorpen kan du väl berätta mer om! Kanske i en egen tråd?
Det har blivit en ökad efterfrågan på gamla kraftigt förfallna hus som är enligt belägna. Nu har jag inte facebook själv, men det finns grupper i ämnet där. Intresset att renovera gamla vattenskadade hus har ökat sedan länge men Corona har bidragit med ett ökat intresse. Troligen för att kunna ha social distansering, för att det är billigt att köpa, ofta stora tomter och för att man vill vårda och levandegöra dessa oftast charmiga hus. Det är ett stycke svensk kultur som är värd att vårda och ta omhand. Googla så ska du finns mer. Jag tycker det är en mycket positiv trend. Det mindre roliga är att de säkert låg med utsikt mot ängsmark och hagar förr. Nu har vi låtit det mesta av våra öppna landskap växa igen. Man får gallra några kilometer åt alla håll så kommer utsikten tillbaka. :)

Tillbaka
Topp