• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 3/6 ”Många bilder blev det…”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ni som läste förra veckan förstår ju kanske vad jag syftar på… Jag knäppte lite drygt 1000 bilder på bröllopet förra helgen trots regn och rusk..
Det var spännande och inte så lite lärorikt. Mest kommer man underfund med sina och kamerans begränsningar…:)
Trodde det skulle kännas jäkligt weird att smyga runt med ett par kameror i kyrkan mitt under vigseln. Men det var inte alls så farligt. Var väl mer fokuserad på att vrida på rätt rattar än att tänka på att man såg lite fånig ut…:) Prästen tipsade mig till och med om att gå upp och fota från predikstolen… Det hade jag inte väntat mig!.. Alltså hon tipsade mig innan det hela satt igång. Hade varit lite väl konstigt om hon avbrutit vigseln och typ..
“Hörru!! Kila upp i predikstolen och skjut av några bilder. Bra utsikt därifrån serru!!”.. ;-)
Så i helgen blir det alltså lite jobb i Lightroom kan man ju lugnt säga..
Kanske vid skrivaren också! Börjar helgen med min gröna Tissot. Är bra sugen på att knipa en chronovariant av denna också. Makalöst fina!!
9D8FC0AD-76BE-434F-9D58-4E51F63BA984.jpeg


Alla bilder blev ju såklart inte användbara. Men ett hundratal tycker jag nog är helt OK. Några riktigt bra om man får säga så själv..
Brudparet har faktiskt fått lite smakprov under veckan och verkar nöjda så långt…:)
De kan ju iofs ljuga för att göra mig glad…
Men en sak ska jag ge fan i… Fotografera middagen och dansen.. Det var ingen höjdare… Folk blir som lite stela när de får en kamera i nosen mitt i löjrommen…
Å när de dansar så står de ju inte still direkt… Det faller ju på sin egen orimlighet!! Det förstår jag ju..
Men det gör det faktiskt skitsvårt att få någorlunda skarpa bilder…:-/

Ha en härlig helg och se som vanligt till att ta hand om varandra!!
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_9763.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare.1965 denna dag alltså 3 juni så steppade en Amerikansk astronaut ut för att genomföra den första rymdpromenaden för sitt land. Det är ju ett tag sedan! Här och nu så är det dags att ta helg tillsammans med nära och kära. Ha´re bra i helgen alla KS:are. // :pompus:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Idag blir det första gången jag tar bilen till jobbet sedan 22 dec. Och precis nu när man måste börja göra det, så kostar bensinen över 24kr L!

Men framför allt så är det bättre för miljön att åka tåg 🤙🏼

Jaja…finns människor som har det värre!

Ha en skön FREDAG och en jättetrevlig helg aLLa Klocksnackare, M’key!

E06B465D-9D61-49F2-AD4C-4A85DC455DC6.jpeg
 
Senast ändrad:

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här är inte vilken fredag som helst, utan detta är fredagen då jag tar examen efter 5 års plugg! Idag ska det firas🍾🥂
Examensklockan blir självklart min Speedy, favoriten i lådan 🚀
Trevlig helg till er alla!
647ABBC4-F918-430C-AEC7-865DBFD0AD2A.jpeg
Stort GRATTIS!!!
 
Topp