• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 5/1 ”78° 13' 24 N, 15° 38' 48.8 Ö”

Håll i hatten, nu har bubbelklockan kommit fram. Hur är det med bubbel på Svalbard @RicVin ? Kolsyrat isbjörnsblod och hemkört?
6302FEC1-A5F5-4B0B-A6C8-17484C3C5B50.jpeg
Det fanns bubbel i mängder. Visade sig att hotellet har en vinbar!! Tänka sig!!:)
Blev ingen bild tyvärr. Nu är vi inne på rödtjut och konjagare...
A58D13C2-BB1E-4F50-A71A-2145004E08E7.jpeg

Betala du, det var ditt förslag! ;)
Jag kan räkna...
Hehe har lovat sambon en fin klocka i 30års present så är lite snål för tillfället. Men tröstar mig med att jag ligger på plus iom dålig aktivitet från min sida i kalendern efter att betalat för alla luckor.

Btw. 1kr till blir de iaf ;)

Godnatt på er

Äger härmed att presentera den nordligaste FREDAGSTRÅD starten ever!!!
Frugan och jag traskar i John Munroe Longyear’s fotspår i några dagar.
Eller traskar å traskar... Nu ska vi ut och köra hundspann!! Ciao!!
D533544E-4FCF-4F31-9547-16290C203DD0.jpeg

Man kanske skulle packat ner sin 357:a....
Ha en strålande helg mina vänner!! Det ska vi ha!
Inte om man pratar solstrålar dock.. För de ”lyser” med sin frånvaro här til slutet av Februari/början av Mars..:)
Men vi hoppas på lite Aurora Borealis istället!!

Ytterst coolt. Jag var på Svalbard redan på 80-talet och då var det faen inget semesterparadis. Fanns inte ens ett hotell. Jag känner igen björnen, intervjuade sysselmannen i samma hus.
Dock var jag coolare än dig och åkte ända upp till Ny-Ålesund med isbrytare i full storm, en resa som skulle kunna fylla en roman, eller i alla fall en novell.:bookworm:
Av alla ställen jag varit på är nog ändå Svalbard det bästa, eller kanske värsta hur man nu ser på saken.
Tyvärr har jag inga bilder tillgängliga (vi snackar 80-tal, alltså) att bjuda på från den resan, men en dagfärsk röd Speedy får väl duga. :D
IMG_0413.JPG

Har inga Svalbardbilder tillgängliga här i stugan (dom är vad man förmodligen skulle kalla "o-digitala" nuförtiden) men den här klockan var i alla fall med. Vet inte hur det är nu men när jag var där var det otroligt värt att åka för Eurobonuspoäng, många flygkm/poäng. Åker nog dit relativt snart igen med min fru som aldrig har sett riktigt rejält norrsken.
IMG_2039.JPG

Har inga Svalbardbilder tillgängliga här i stugan (dom är vad man förmodligen skulle kalla "o-digitala" nuförtiden) men den här klockan var i alla fall med. Vet inte hur det är nu men när jag var där var det otroligt värt att åka för Eurobonuspoäng, många flygkm/poäng. Åker nog dit relativt snart igen med min fru som aldrig har sett riktigt rejält norrsken.
IMG_2039.JPG
Exakt det som var meningen med denna tripp. Tyvärr så har det varit molnigt och lite snöfall hela tiden än:-( Hoppas på dagen!!:)

Ytterst coolt. Jag var på Svalbard redan på 80-talet och då var det faen inget semesterparadis. Fanns inte ens ett hotell. Jag känner igen björnen, intervjuade sysselmannen i samma hus.
Dock var jag coolare än dig och åkte ända upp till Ny-Ålesund med isbrytare i full storm, en resa som skulle kunna fylla en roman, eller i alla fall en novell.:bookworm:
Av alla ställen jag varit på är nog ändå Svalbard det bästa, eller kanske värsta hur man nu ser på saken.
Tyvärr har jag inga bilder tillgängliga (vi snackar 80-tal, alltså) att bjuda på från den resan, men en dagfärsk röd Speedy får väl duga. :D
IMG_0413.JPG
Alla är coolare än jag!!! Men även om det blivit bekvämare att bo så är det fortfarande lite äventyrligt här. Det är inte överallt man måste ha vapen eller ngn med vapen med sig när man lämnar bebyggelsen :)
Klart kul och annorlunda resmål!

Tillbaka
Topp