• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 5/1 ”78° 13' 24 N, 15° 38' 48.8 Ö”

Precis varit hos @Ernesto och handlat present till mig själv :D
E371AFC0-FFFB-40C7-98F1-851527BD78AB.jpeg

52256D02-37B7-4CA2-B4AB-7D073597F71D.jpeg

Longyearbyen! Så jäkla nice där, lugnt och trevligt, jag brukar bo nere på Maryanns Polarrigg, hon har grym mat och trevlig atmosfär, vinterträdgård att sitta och ta några Icebeer och värma sig i.
Ta spången med fjärrvärmeröret över krondiket från byn om du funderar på att besöka riggen, så slipper man gå runt.

Äger härmed att presentera den nordligaste FREDAGSTRÅD starten ever!!!
Frugan och jag traskar i John Munroe Longyear’s fotspår i några dagar.
Eller traskar å traskar... Nu ska vi ut och köra hundspann!! Ciao!!
D533544E-4FCF-4F31-9547-16290C203DD0.jpeg

Man kanske skulle packat ner sin 357:a....
Ha en strålande helg mina vänner!! Det ska vi ha!
Inte om man pratar solstrålar dock.. För de ”lyser” med sin frånvaro här til slutet av Februari/början av Mars..:)
Men vi hoppas på lite Aurora Borealis istället!!
Eh, du vet att det där inte är en hund va?

Det känns i den isande luften att det inte är läge för en dressklocka. Förberedelse betyder allt och minns en närstående som, med bössa, mössa och kamera, gick för att föreviga isbjörn. Dagen flöt på bra och åter i baslägret ska det så klart provskjutas. Bössan klickade. Minnet av närbilderna fick med ens blodet att rusa i tanken på livets skörhet. Trevlig helg!
IMG_6959.JPG

Senast ändrad:
Håll i hatten, nu har bubbelklockan kommit fram. Hur är det med bubbel på Svalbard @RicVin ? Kolsyrat isbjörnsblod och hemkört?
6302FEC1-A5F5-4B0B-A6C8-17484C3C5B50.jpeg
Tror de kör vodka i sodastreamen...
Men jag ska fan kolla. På väg ner till baren nu!!
Vi fick nog av blod idag... 3 draghundar som slogs för att döda. Blod sprutade.. Jag drog hundar åt ena hållet å guiden åt andra... Lite scary faktiskt...
F3B714DE-C7E3-405F-860E-720CA87F4D32.jpeg

Tror de kör vodka i sodastreamen...
Men jag ska fan kolla. På väg ner till baren nu!!
Vi fick nog av blod idag... 3 draghundar som slogs för att döda. Blod sprutade.. Jag drog hundar åt ena hållet å guiden åt andra... Lite scary faktiskt...
F3B714DE-C7E3-405F-860E-720CA87F4D32.jpeg
Tufft!
De är som tur är mest fokuserad på andra hundar, men man kan komma imellan, då kan det bli problem!

Tufft!
De är som tur är mest fokuserad på andra hundar, men man kan komma imellan, då kan det bli problem!
Kan man lugnt säga. Guiden slängde sig in emellan när alla 3 rök ihop. Sen skrek han på mig. Sen fick vi typ bara hålla dem still tills de tröttnade så det gick att få upp käftarna. När de inte lyssnade när guiden skrek åt dem att sluta fick de ordentliga proppar av honom men ingen av dem brydde sig. Kan säga att en människa hade nog golvats efter max 2 slag...
Som sagt.. Scary men det blev ju ett minne av detta också...:)
Alla hundar kom med hem men några fick åka till doktorn.

Eldar i kaminen och sätter upp ett nytt måste se resmål på listan. Finns mycket inspiration till både det ena och andra på detta fina forum. Personligen skulle jag gärna utfört vapenvården själv om bössan skulle följa med vid sträng kyla och isbjörn.
Trevlig helg!
DSC_0010.JPG

Tillbaka
Topp