• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 7/7 ”Banne mig är det inte fredag IGEN!!...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade ju lika gärna kunnat använda förra veckans rubrik..
Det där med ”Det blir inte alltid som man tänkt sig” hade passat bra denna fredag också..
Ni undrar säkert varför? Eller det kanske ni inte alls gör men jag tänker tala om varför i alla fall….
Det har ju nästan varit regnfritt sen 17 Maj eller hur? I alla fall i mina trakter.
Men bara för att vi ÄNTLIGEN fått arslet ur vagnen och anlitat en målare för att måla om huset så är det inte längre torrt.. Näe då.. Nu ska det strilas lite då och då..
Jävla skit!!!!
Idag har det skrapats och maskinslipats fasad så det står härliga till.
Kan ju säga att det INTE är optimalt att sitta hemma och jobba när det skrapas och slipas på huset. Fy faaaan vilket liv!!
Har hoppat runt med datorn i hela huset idag bara för att ha någon möjlighet att höra vad folk säger i våra möten 🤣
Men det blir nog bra när det blir klart! Jäkligt nöjd att jag inte gör det själv i alla fall. Det hade tagit mig halva semestern bara att skrapa skiten. Dessa ungtuppar är klara på 2 dagar…
Kör lite Casio idag bara för att verka liiite hantverksmässig när målarna knatar förbi på ställningen där ute och ser mig sitta med benen på bordet och med headset på huvudet…🤪 Är heeeelt säker på att de tror jag kollar youtube eller ngt. De anar inte vilka viktiga saker som försegår på skärmen..🙄
IMG_8247.jpeg

Sen kommer ju barnbarnet en sväng idag också, då kan det vara bra med något tåligt..

Ha en otroligt skön helg mina vänner!

Ha en skön FREDAG och en jättetrevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE!

Snart ska jag och @laketwig börja åka ner mot Skåne för att gå på den återkommande GTGn som går av stapeln i Helsingborg ungefär samma tid varje år ikväll!

Och i morgon så är vi bjudna på grillfest, även den en ett kärt återkommande hos våran vän @Allan Ballan .

IMG_5377.jpeg

Senast ändrad:
IMG_2106.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga KlockSnackare. Grattis till alla er som heter Klas då ni har namnsdag idag. Ert namn infördes på dagens datum 1769 . Ha nu en trevlig helg allihopa som hänger på KS . Glöm bara inte bort Era nära å kära. Ha´re bra//🧐

Precis som ungefär hälften av den arbetsföra befolkningen i Sverige räknar jag just nu ner timmarna till en välförtjänt 4-veckors semester.
Ha en underbar sommar alla fredagstrådsentusiaster och ett extra tack till @RicVin för detta gemytliga inslag på våra fredagar. Gotta love it!
IMG_4280.jpeg

IMG_9658.jpeg

jobbat första veckan efter två veckor på sydligare breddgrader och är vansinnigt kränkt av det eviga regnet. tanken var att ha det varmt där och sen komma hem till värme här samt att ha det chill på jobbet när alla andra är på semester men inte heller den delen av tanken höll. pannkaka alltihop så för att hålla ihop mentalt inviger jag idag en sprillans skjorta och ska konsumera mig lycklig på nya hörlurar och kanske en bukett till min hustru.

trevlig fredag!

Tillbaka
Topp