• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 8/10 ”Jäklar i min lilla låda vad kul det var!!”

Tack! Den växer på mig mer för varje dag!

545A6D1C-5E44-42BA-86DE-C6ABBDC39191.jpeg

Senast ändrad:
Trevlig helg på er! Nu är man nyduschad efter att fått mysa ute i fabriksstoppet!

IMG_20211008_203615.jpg

IMG_20211008_203855.jpg

Dagens anekdot är dock att jag hade glömt ta av mig smartklockan(Garmin Instinct), ajabaja sa tillståndsgivaren att ha den i Atex-zon.

En god anledning att rocka automatiskt ur!

Eller hur!!! Läste en recension i lokaltidningen idag. Stod att det var mycket röksmak?!? Var då?? Doftar ju inte ens rök…:)
De Mackmyra med rök jag smakat, har haft en ganska tydlig "bras/grillrök-smak/doft" som skiljer sig rätt markant från övriga tillverkare.

Den har inte den där tjäriga, röktmat smaken men kul och annorlunda twist på det rökiga kan jag tycka.

Dagens anekdot är dock att jag hade glömt ta av mig smartklockan(Garmin Instinct), ajabaja sa tillståndsgivaren att ha den i Atex-zon.

En god anledning att rocka automatiskt ur!
Ex hette det när jag som udda varelse hade en mekanisk klocka som funkade i alla zoner.
Den klarade även klassningen när det blev Atex.
Sedan blev det en Ingenieur som även klarar magnetfält och mycket annat.

20200916_222005.jpg

Bytte till the INOX när jag skulle såga lite lister så den fick följa med på rengöring i duschen...

20211008_195025.jpg

Sedan var det dags att släcka törsten och ge den en manligare doft än duschcreme...

20211008_201716.jpg

Grattis till din nya klocka @martaSM30 men har du något klockbyte som skall badas idag?
Wow här var det avklätt idag :facepalm:
@jabla det är klockan som ska fredagsbada!
8C1E26A7-7AF5-461E-AC66-D0CF004DD3B8.jpeg

• Hur vill du ha din GT?
  • Med is och en Promaster, tack.

Ex hette det när jag som udda varelse hade en mekanisk klocka som funkade i alla zoner.
Den klarade även klassningen när det blev Atex.
Sedan blev det en Ingenieur som även klarar magnetfält och mycket annat.

20200916_222005.jpg
Det är så otroligt kul med ATEX/Ex och alla de regler som gäller 🤣😅

Dock är spontana känslan att "alla" mekaniska klockor är godkända sätt till att de inte kan generera tillräckligt med energi för att tända någon gnista/låga oavsett zon.

Min Ingenieur har också fått följa med ut i verkligheten och göra studiebesök 🙂

IMG_20210312_080732.jpg

Tillbaka
Topp