• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️27/5 ”Nu börjar det faktiskt bli lite pirrigt…!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att det är fredag.. Det har man ju faktiskt upplevt tidigare. Ett antal gånger till och med!! Fan vet hur många FREDAGSTRÅDar jag skrivit genom åren?…
Näe, det som pirrar lite extra inför helgen är att jag ska genomföra mitt första betalda fotouppdrag… Ett bröllop till råga på allt!!!
Givetvis har alla (förhoppningsvis) rätt mindset… ”Gubben har en kamera och är inte helt darrhänt!.. Han får jobbet!!”… Men ändå… Tänk om INGEN bild går att använda?!?
Tur man inte gjort sig av med alla vapen… Kan bli jobbigt det här ;-)
Nåja, jag har förberett mig så gott jag kan. Alla pinaler är redo!!
B4D7A1D4-AABC-48A6-A016-F552BFDC9194.jpeg

Eller, jag trodde i alla fall att jag var redo… Det var ju nästan kuslig tajming på SVTs nya dokuserie ”Bröllopsfotograferna” som började sändas förra veckan…
Tyckte att jag hade koll på läget innan jag tittade på första avsnittet…
Köpt ett gäng extra batterier, några extra minneskort och lånat ett extra kamerahus! Inte fan kan man behöva mer tänkte jag…
Fotografen de följde i första avsnittet hade assistent och FYRA kameror…
Hon tog mellan 5 till 9000 bilder på ett bröllop… WTF?!?
Jag har inte tagit så många bilder i hela mitt liv!!!!
Eller jo det har jag såklart. Men nästan bara på klockor med mobiljäveln!!!
Nej då… Jag börjar INTE bli stressad…. Men helt klart är att det bara är att öppna plånkan om man ska fortsätta med den här bisysslan..
Eller så ljög hon… Hon sa säkert bara att hon tog så där många bilder för att kunna fakturera en hiskelig summa…
Nä, det gjorde hon nog inte. Jag försöker bara lugna ner mig själv..
Men helt ärligt..jag har fan inte tid att gå igenom och bearbeta 9000 bilder… Kanske inte ska bli fotograf ändå…
Nu är det som det är!! Faktiskt spännande trots all ångest.. Har ni fotoproffs på KS några gyllene tips om Bröllopsfoto så är det bara att skjuta iväg ett PM!! Allt tas tacksamt emot!!

Puss å kram på er allihop!!
Ta hand om er därute!!

Godmorgon kamrater! Hoppas att ni får en underbar dag och helg! ☀️

20220527_075111-01.jpeg

Ni har väl inte missat min auktion för BCF eller Maskrosbarn?

FF14B206-FCB2-4D65-B3BB-308F2F885740.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga klocksnackare. Idag firar vi Beda, Blenda och Ingeborg eftersom de har namnsdag I Storbritannien detta datum 1977 så blev det stora rubriker. Skandal! The six pistols släppte nämligen sin singel god save the Queen vilket orsakade stort rabalder. Man skämtar minsann inte om en ”nationalsång”. Ha`re så bra nu allihopa i helgen som kommer. Sköt om Er och glöm inte de kära och nära. //🧐

Det är lite press när man vet att mycket hänger på att man presterar och faktiskt kan överlämna ett gott resultat. Bröllopsbilder är viktiga, och det har verkligen blivit mycket hype kring bilderna och som så mycket annat kring bröllop. Annat var det på min tid, man åkte till en ateljé och tog sina bilder, så var det bra med det. Sedan kunde man bara hoppas på att någon av de inbjudna gästerna lyckades ta några andra bilder som blev okej. Själva garderade vi med en kompis som med en gigantisk VHS-kamera dokumenterade bröllopsdagen. 😄 Och hur ofta ser på den videon nu för tiden... 🤔
Det går bra, @RicVin
Nu ska jag åka och klämdagsjobba.

Glad fredag och trevlig helg KS:are.
PSX_20220527_081821.jpg

Senast ändrad:
Inte för att det är fredag.. Det har man ju faktiskt upplevt tidigare. Ett antal gånger till och med!! Fan vet hur många FREDAGSTRÅDar jag skrivit genom åren?…
Näe, det som pirrar lite extra inför helgen är att jag ska genomföra mitt första betalda fotouppdrag… Ett bröllop till råga på allt!!!
Givetvis har alla (förhoppningsvis) rätt mindset… ”Gubben har en kamera och är inte helt darrhänt!.. Han får jobbet!!”… Men ändå… Tänk om INGEN bild går att använda?!?
Tur man inte gjort sig av med alla vapen… Kan bli jobbigt det här ;-)
Nåja, jag har förberett mig så gott jag kan. Alla pinaler är redo!!
B4D7A1D4-AABC-48A6-A016-F552BFDC9194.jpeg

Eller, jag trodde i alla fall att jag var redo… Det var ju nästan kuslig tajming på SVTs nya dokuserie ”Bröllopsfotograferna” som började sändas förra veckan…
Tyckte att jag hade koll på läget innan jag tittade på första avsnittet…
Köpt ett gäng extra batterier, några extra minneskort och lånat ett extra kamerahus! Inte fan kan man behöva mer tänkte jag…
Fotografen de följde i första avsnittet hade assistent och FYRA kameror…
Hon tog mellan 5 till 9000 bilder på ett bröllop… WTF?!?
Jag har inte tagit så många bilder i hela mitt liv!!!!
Eller jo det har jag såklart. Men nästan bara på klockor med mobiljäveln!!!
Nej då… Jag börjar INTE bli stressad…. Men helt klart är att det bara är att öppna plånkan om man ska fortsätta med den här bisysslan..
Eller så ljög hon… Hon sa säkert bara att hon tog så där många bilder för att kunna fakturera en hiskelig summa…
Nä, det gjorde hon nog inte. Jag försöker bara lugna ner mig själv..
Men helt ärligt..jag har fan inte tid att gå igenom och bearbeta 9000 bilder… Kanske inte ska bli fotograf ändå…
Nu är det som det är!! Faktiskt spännande trots all ångest.. Har ni fotoproffs på KS några gyllene tips om Bröllopsfoto så är det bara att skjuta iväg ett PM!! Allt tas tacksamt emot!!

Puss å kram på er allihop!!
Ta hand om er därute!!
Lycka till bäste @RicVin, det kommer gå toppen! Jag har fått frågan om att fota bröllop med men har inte vågat tacka ja. 😂

Tillbaka
Topp