• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 18/11 "Ingen förstååår hur dåligt jag måår"!!

IMG_5637.JPG
Trevlig helg!
@RicVin - det är väl pappa Tyko?
Rätt spår!!

Blir en bild från i morse då jag lyckades lämna kidsen i extra bra tid så jag hade goda förhoppningar om att slå nytt pers och kanske tom hamna på förstasidan. Tog bilden men sen gick det sådär, nåja bättre sent än aldrig.
Krya på dig Ricvin
IMG_3503.JPG

Det var banne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig!!
En synnerligen god helg önskar jag dig min gosse!!!

De som kan tala om från vilken film dessa citat är ifrån får garanterat plats på 1:a sidan nästa vecka. Att använda google är fusk och kommer att bestraffas!!;-)

Eftersom man är en gammal gubbe och sett denna film 43 år i följd nu, är 50 bast just i skrivande stund, så kan man bli väckt vilken tid på dygnet som helst och ändå få fram svaret på din fråga, som är " Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton " !

Är helt klart det enda man inte får missa på julaftonskvällen, går t.o.m för julklapparna :D.

Senast ändrad:

Också denna jag tänkte på. Kvalificerar sig lätt till listan "världens bästa filmer" :happyhappy:
Det där har du ju alldeles rätt i!! Förövrigt bästa scenen i den filmen:)
Men det var ju inte rubriken i trådstarten det gällde utan det där om "konfirmation" och en "synnerligen god..." som jag menade!! Men du får en guldstjärna för att du spottade rubriken!!!:)

Men det var ju inte rubriken i trådstarten det gällde utan det där om "konfirmation" och en "synnerligen god..." som jag menade!! Men du får en guldstjärna för att du spottade rubriken!!!:)
Aha, då missförstod jag :)
Oh, en guldstjärna av herr fredag, inte dumt det!

Man tackar! Men då fattade jag fel min gode man, men va fan en guldstjärna är fan inte helt fel det heller :p!

De som kan tala om från vilken film dessa citat är ifrån får garanterat plats på 1:a sidan nästa vecka. Att använda google är fusk och kommer att bestraffas!!;-)
kbj.jpg

"Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton", och inget annat (o-googlat). En klassiker, oavsett om jag är 45:a på bollen...

Senast ändrad:
Det är ju höjdpunkten på Julafton: Karl Bertil Jonsson. :)

Djävulsveckan närmar sig sitt slut.. Efter att i princip suttit fastkedjad vid skrivbordet i flera veckor så skulle jag vara överallt denna vecka. Dubbla tripper till Köpenhamn, den första redan söndags-måndag.
Sen hem och i väg på 2-dagars Kick-off ihop med 39 nya kollegor.. sen igår tripp 2 till Cph. Denna gång med 2 chefer i släptåg. Inget av detta hade ju inneburit något som helst problem om inte förkylningen från helvetet dragit igång i söndags...Fy faan!!
Så detta är en bild som rätt bra skildrar veckan som varit..:)
IMG_1747.JPG

Blir fjäderlätt BatteriBratte idag. Pallar inget annat.. För klen..
Man skulle ju kunnat ana att jag torskat den sedvanliga torsdagstennisen och därför är sur och tvär. Men inte då.. Den blev inställd på grund av totalt insjuknade i denna mancold from hell!.. Den har orsakat mer fysiskt lidande än en Ebola epidemi..
Krya på Er!!!
Inte lätt att springa runt med en bratta, i Sthlm.
Flytta till Götet så känner du dig som en kung....
20161118_192024.jpg

Djävulsveckan närmar sig sitt slut.. Efter att i princip suttit fastkedjad vid skrivbordet i flera veckor så skulle jag vara överallt denna vecka. Dubbla tripper till Köpenhamn, den första redan söndags-måndag.
Sen hem och i väg på 2-dagars Kick-off ihop med 39 nya kollegor.. sen igår tripp 2 till Cph. Denna gång med 2 chefer i släptåg. Inget av detta hade ju inneburit något som helst problem om inte förkylningen från helvetet dragit igång i söndags...Fy faan!!
Så detta är en bild som rätt bra skildrar veckan som varit..:)
IMG_1747.JPG

Blir fjäderlätt BatteriBratte idag. Pallar inget annat.. För klen..
Man skulle ju kunnat ana att jag torskat den sedvanliga torsdagstennisen och därför är sur och tvär. Men inte då.. Den blev inställd på grund av totalt insjuknade i denna mancold from hell!.. Den har orsakat mer fysiskt lidande än en Ebola epidemi..
Krya på Er!!!

Tyckte väl det var lite tomt i era burar.. ;-)
Men va fan, en kick-off botar ju vilka krämpor som helst! Sladdar in här med vintage tanken och önskar en magisk helg!
IMG_1816.JPG

Eftersom man är en gammal gubbe och sett denna film 43 år i följd nu, är 50 bast just i skrivande stund, så kan man bli väckt vilken tid på dygnet som helst och ändå få fram svaret på din fråga, som är " Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton " !

Är helt klart det enda man inte får missa på julaftonskvällen, går t.o.m för julklapparna :D.
Grattis från en blivande gubbe till en annan då :)

Tillbaka
Topp