• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 4/11 "Föryngringskuren funkade"!!!

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fredag och halvdag, alldeles lysande! God fredag och glad helg KS!

IMG_5842.JPG


Edit: haha, våga vägra vintertid.. Kanske dags att dra tillbaka en timme, är ändå andra dagen denna vecka jag bär klockan :D
 
Senast ändrad:

BME

Cartier
Tänkte att jag behöver en semesterklocka inför kommande semestrande och funderade på någon Seiko eller dylikt men har varit avskräckt sen jag hade en SKX007 samt 009 som jag tyckte var usel kvalitetskänsla i och de lämnade nästan omgående. Men skam den som ger sig kikade runt lite på dykare från micromärken mm men landade på en Kinetic en teknik som jag varit nyfiken på från Seiko närmare bestämt en SKA369P1. Har suttit på armen en vecka nu och satan vilken skillnad i kvalitetskänsla för typ samma peng som en SKX visserligen inte automat men länken tyngden mm en helt annan känsla... Denna får vara kvar iaf över semestrandet och de djupa dyken i poolen :)
161104.jpg
 

Nero13

Panerai
Ni kommer väl ihåg mitt jääävla gnällande förra veckan? Åååå jag e så gammal!! Åååå jag känner mig så vintage!!!.. Shut up and suck!! som Jonas Gardell sa i en av hans tidiga föreställningar. På tal om Jona så höll han förresten på att cykla på mig på Götgatsbacken i lördags.. kom med en jäkla fart uppför.. blev impad innan jag såg att det var en eljonne..:)
Hur som haver denna vecka är jag på topp. Typ 10 år yngre!! Ingen har väl undgått att jag över förra helgen bytte min Glashütte Sixties mot en Glashütte Seventies?! Jag tror det gjorde susen! Den enkla saken trollade bort alla ålderskrämpor i ett nafs!! Givetvis blir det Glashütten idag också...!
IMG_1427.JPG

Eller så är den enkla förklaringen att jag sopade banan med de andra gubbarna på tennisen igår...;-)
Ha det gott!!
Men vafaan!! Det var ett jävla tjat.. Nästa fredag är guld helt bannat!!!:-(

Den här är så sjukt snygg :D
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ni kommer väl ihåg mitt jääävla gnällande förra veckan? Åååå jag e så gammal!! Åååå jag känner mig så vintage!!!.. Shut up and suck!! som Jonas Gardell sa i en av hans tidiga föreställningar. På tal om Jona så höll han förresten på att cykla på mig på Götgatsbacken i lördags.. kom med en jäkla fart uppför.. blev impad innan jag såg att det var en eljonne..:)
Hur som haver denna vecka är jag på topp. Typ 10 år yngre!! Ingen har väl undgått att jag över förra helgen bytte min Glashütte Sixties mot en Glashütte Seventies?! Jag tror det gjorde susen! Den enkla saken trollade bort alla ålderskrämpor i ett nafs!! Givetvis blir det Glashütten idag också...!
IMG_1427.JPG

Eller så är den enkla förklaringen att jag sopade banan med de andra gubbarna på tennisen igår...;-)
Ha det gott!!
Men vafaan!! Det var ett jävla tjat.. Nästa fredag är guld helt bannat!!!:-(
Så jäkla härligt att se en seventies på forumet! Grattis till den!
 
Topp