• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 8/1 "Det man inte minns har aldrig hänt.."

Tack S!
Ja, faktiskt visade vår termometer fel utan det var -33 nere hos oss. Kallare på berget enligt uppgift. Kallt men vackert!
Bonusbild från igår (#nofilter)
image.jpeg

Äntligen får jag vara med och leka på riktigt! Precis uthämtad från Kaplans på värdering/äkthetskontroll. Kanske skriver mer om gårdagens jakt på äkthetskontroll genom alla AD's i Stockholm. Men just nu njuter jag av min efterlängtade klocka!
_20160108_181432.JPG
Gör gärna det, jag behöver själv göra det snart i förbindelse med försäkringsfix och mottar gladeligen tips! :)

Äntligen får jag vara med och leka på riktigt! Precis uthämtad från Kaplans på värdering/äkthetskontroll. Kanske skriver mer om gårdagens jakt på äkthetskontroll genom alla AD's i Stockholm. Men just nu njuter jag av min efterlängtade klocka!
_20160108_181432.JPG
Härligt! Stort grattis till en toppenklocka, njut ordentligt av den!
Mvh
JohnZ

Skall bli intressant att höra om dina erfarenheter @Stein. Min gissning är att AD:na insett att äkthetsintyg / äkthetskontroller spelar en viktig roll vid begagnatförsäljning, och har kanske därmed blivit mera restriktiva med att göra intyg / kontroller? Traditionellt har det ju handlat mest om att ha ett intyg för försäkringen, kan jag tänka...

_20160108_181432.JPG

Gör gärna det, jag behöver själv göra det snart i förbindelse med försäkringsfix och mottar gladeligen tips! :)

De tre AD som jag besökte gör inga äkthetskontroller utan bara värderingar som är bra mycket dyrare. Så jag blev hänvisad till Kaplans då de på två ställen inte tog sig an klockor som är äldre än tre år (min är tillverkad 2010). Är mycket nöjd med deras service. Skriver lite mer om detta under morgondagen. Jag njuter av klockan till fullo :)

Tillbaka
Topp