Utan att ge mig in i diskussionen kring DW i sig får man väl ändå ge Filip en klapp på axeln för att vara en duktig entreprenör. Tråkigt för oss nördar att se folk bära något så opersonligt som en DW, visst, men å andra sidan handlar entreprenörskap om att hitta ett hål på marknaden och fylla det - vilket Fillemannen lyckats med väldigt bra.
Tror det är viktigt att skilja på "klockor" i den benämningen vi ser på det samt hur andra ser på det som en accesoar likt något annat. Man måste ha i åtanke att alla prioriterar olika, och anledningen att DW blivit en sådan succé är ju just för att de når ut till en sån extremt stor målgrupp (14-åriga tjejer, 40-åriga män eller en 70-årig kvinna, alla kan bära en).
Jag och
@Mrsheepshooter snackade lite om det här igår, att man kanske ska se klockbärande i allmänhet som något positivt, just för att det kanske öppnar upp för ett vidare intresse för någon. Sen kan självklart diskussionen kring huruvida DW och dylika klockor är överprisade skitgrejer hålla på i all oändlighet, men det faller ju i slutändan tillbaka på att någon vill tjäna pengar på sina konsumenter och summan 1-2k hos Svensson kan definieras som en trevlig prisklass att få ett armbandsur för. Jag kan bara gratulera Filip även om jag själv aldrig skulle vara spekulant på hans produkter.