• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob Engström AB

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som vet om Rob lämnar garanti på sin service? Försökte kolla på deras hemsida men hittade ingen information.
Ett år och fungerar som det ska, jag hade ett bakjobb på en vintage klocka där en gång och inga problem att få det åtgärdat ett halvår senare. Så det behöver du inte oroa dig om.
 

Erik.W

Omega
Vill beskriva mina erfarenheter av RoB Engström från i somras. Jag lämnade in en Rolex på service i juni som hade börjat låta lite skumt och tappa en del tid. Fick en offert på service och byta av några delar. Jag accepterade. Nån månad senare var klockan klar och jag hämtade ut klockan.

När jag kom hem upptäckte jag att ljudet från rotorn fortfarande var kvar och att klockan tappade mycket tid. Jag gick tillbaka med klockan och butiksrepresentanten tog in klockan utan att kommentera något. Någon vecka senare fick jag meddelande om att klockan var klar.

Vi utlämningen fick jag bara klockan i handen och ett ”sådär” från butiksrepresentanten. Inga kommentarer och ingen förklaring. Jag frågade vad som hade hänt och kvinnan sa att hon inte visste men att man antagligen hade glömt att dra åt en skruv vid service. Ingen ursäkt gavs.

När jag kom hem så drog jag upp klockan och lyssnade på urverket. Då hör jag rotorn låta igen. Högt och ljudligt så fort man skakade lätt på klockan. Klockan tappar 6 sekunder på första timmen som jag mäter.

Nu börjar jag bli riktigt irriterad.

Går tillbaka på lunchen dagen efter. Jag frågar urmakaren som står i butiken vad som har hänt och han har ingen förklaring men lyssnar på klockan och kan konstatera att något inte är som det ska. Han tar in klockan igen men ger ingen ursäkt och inga förklaringar.

Någon dag senare får jag meddelande igen om att klockan är klar. Jag går tillbaka och hämtar ut den och möts igen av en klocka i handen och ett ”sådär” från butiksrepresentanten. Inga förklaringar och inga ursäkter.

Sedan dess går klockan som den ska och inga fler missöden. Dock är jag otroligt besviken på kundbemötandet från minst fyra olika personer som jag har träffat. Ingen har levererat en förklaring eller ursäkt över den direkt felaktiga hanteringen av servicen. Det var absolut sista gången jag gick till Rob E, som jag innan detta bara har haft positiva erfarenheter av. Om något går fel vid företagets service verkar det inte finnas någon reflex hos personalen att erkänna att man gjort fel eller förklara vad som har hänt. När så många personer beter sig likadant kan jag inte känna annat än att kulturen hos butiken inte är bra.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Vill beskriva mina erfarenheter av RoB Engström från i somras. Jag lämnade in en Rolex på service i juni som hade börjat låta lite skumt och tappa en del tid. Fick en offert på service och byta av några delar. Jag accepterade. Nån månad senare var klockan klar och jag hämtade ut klockan.

När jag kom hem upptäckte jag att ljudet från rotorn fortfarande var kvar och att klockan tappade mycket tid. Jag gick tillbaka med klockan och butiksrepresentanten tog in klockan utan att kommentera något. Någon vecka senare fick jag meddelande om att klockan var klar.

Vi utlämningen fick jag bara klockan i handen och ett ”sådär” från butiksrepresentanten. Inga kommentarer och ingen förklaring. Jag frågade vad som hade hänt och kvinnan sa att hon inte visste men att man antagligen hade glömt att dra åt en skruv vid service. Ingen ursäkt gavs.

När jag kom hem så drog jag upp klockan och lyssnade på urverket. Då hör jag rotorn låta igen. Högt och ljudligt så fort man skakade lätt på klockan. Klockan tappar 6 sekunder på första timmen som jag mäter.

Nu börjar jag bli riktigt irriterad.

Går tillbaka på lunchen dagen efter. Jag frågar urmakaren som står i butiken vad som har hänt och han har ingen förklaring men lyssnar på klockan och kan konstatera att något inte är som det ska. Han tar in klockan igen men ger ingen ursäkt och inga förklaringar.

Någon dag senare får jag meddelande igen om att klockan är klar. Jag går tillbaka och hämtar ut den och möts igen av en klocka i handen och ett ”sådär” från butiksrepresentanten. Inga förklaringar och inga ursäkter.

Sedan dess går klockan som den ska och inga fler missöden. Dock är jag otroligt besviken på kundbemötandet från minst fyra olika personer som jag har träffat. Ingen har levererat en förklaring eller ursäkt över den direkt felaktiga hanteringen av servicen. Det var absolut sista gången jag gick till Rob E, som jag innan detta bara har haft positiva erfarenheter av. Om något går fel vid företagets service verkar det inte finnas någon reflex hos personalen att erkänna att man gjort fel eller förklara vad som har hänt. När så många personer beter sig likadant kan jag inte känna annat än att kulturen hos butiken inte är bra.
Tråkig historia. Om det är som du säger låter det inte okej
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vill beskriva mina erfarenheter av RoB Engström från i somras. Jag lämnade in en Rolex på service i juni som hade börjat låta lite skumt och tappa en del tid. Fick en offert på service och byta av några delar. Jag accepterade. Nån månad senare var klockan klar och jag hämtade ut klockan.

När jag kom hem upptäckte jag att ljudet från rotorn fortfarande var kvar och att klockan tappade mycket tid. Jag gick tillbaka med klockan och butiksrepresentanten tog in klockan utan att kommentera något. Någon vecka senare fick jag meddelande om att klockan var klar.

Vi utlämningen fick jag bara klockan i handen och ett ”sådär” från butiksrepresentanten. Inga kommentarer och ingen förklaring. Jag frågade vad som hade hänt och kvinnan sa att hon inte visste men att man antagligen hade glömt att dra åt en skruv vid service. Ingen ursäkt gavs.

När jag kom hem så drog jag upp klockan och lyssnade på urverket. Då hör jag rotorn låta igen. Högt och ljudligt så fort man skakade lätt på klockan. Klockan tappar 6 sekunder på första timmen som jag mäter.

Nu börjar jag bli riktigt irriterad.

Går tillbaka på lunchen dagen efter. Jag frågar urmakaren som står i butiken vad som har hänt och han har ingen förklaring men lyssnar på klockan och kan konstatera att något inte är som det ska. Han tar in klockan igen men ger ingen ursäkt och inga förklaringar.

Någon dag senare får jag meddelande igen om att klockan är klar. Jag går tillbaka och hämtar ut den och möts igen av en klocka i handen och ett ”sådär” från butiksrepresentanten. Inga förklaringar och inga ursäkter.

Sedan dess går klockan som den ska och inga fler missöden. Dock är jag otroligt besviken på kundbemötandet från minst fyra olika personer som jag har träffat. Ingen har levererat en förklaring eller ursäkt över den direkt felaktiga hanteringen av servicen. Det var absolut sista gången jag gick till Rob E, som jag innan detta bara har haft positiva erfarenheter av. Om något går fel vid företagets service verkar det inte finnas någon reflex hos personalen att erkänna att man gjort fel eller förklara vad som har hänt. När så många personer beter sig likadant kan jag inte känna annat än att kulturen hos butiken inte är bra.
Fick gå tillbaka med en speedy två gånger också för den inte fungerade som den skulle efter "service"
 

ChumpTime

Panerai
Tråden är väl sovande sedan affären slutade vara aktiv här men någon annan medlem kanske vet:

jag är helt säker på att Rob haft söndagsöppet förut trots att Google säger stängt. Gäller det fortfarande och isf vilka tider?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tråden är väl sovande sedan affären slutade vara aktiv här men någon annan medlem kanske vet:
jag är helt säker på att Rob haft söndagsöppet förut trots att Google säger stängt. Gäller det fortfarande och isf vilka tider?
Screenshot_20200126-084258_Chrome.jpg
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Tråden är väl sovande sedan affären slutade vara aktiv här men någon annan medlem kanske vet:

jag är helt säker på att Rob haft söndagsöppet förut trots att Google säger stängt. Gäller det fortfarande och isf vilka tider?
Möjligtvis att de haft öppet söndagar runt jul några år men annars stängt och nu renoverar de lokalen (tror inte det är färdigt) så endast öppet för in och utlämning av service.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Möjligtvis att de haft öppet söndagar runt jul några år men annars stängt och nu renoverar de lokalen (tror inte det är färdigt) så endast öppet för in och utlämning av service.
Renoverar de butiken fortfarande alltså? Trodde att det skulle vara klart i början av Januari.
 
Senast ändrad:
Topp