• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob Engström AB

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Osmart i så fall, märkesprofilering är såklart en färskvara, likaså vart nya medlemmar vägleds. Som det varit har många slussats till RobE vilket såklart bland annat beror på att de varit forum sponsor.

Om Nymans/Krons skulle bli huvudsponsor lär vinden vända ganska snabbt.

Klart att detta är negativt för både KS och RobE, jag ser inga vinnare.

Nya huvudsponsorn kanske blir vinnaren? :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är det inte dags att nyansera den här diskussionen en smula? På riktig, hur mycket betydelse tror ni egentligen faktumet att en banner inte längre ligger kvar kommer att få? Min spekulation - nada.

För egen del skulle jag gärna se att det undflyende krypandet för svenska ADs minskar en smula.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
För mycket "name dropping al‘a jag e från KS" i butiken kanske...

Personligen har jag alltid blivit bra bemött där utan något sådant tugg.
Köpte precis en cartier santos 100 XL TT på semestern. Gillar dock inte bandet så vi ses snart @ROB-1832

I övrigt e de bara att tacka ledningen på forumet för en modern göttig plattform för klock-idioter och ibland annat löst fölk. Köp och sälj kan jag ibland tycka utnyttjas lite men e annars en sjukt bra tjänst!!

@Spencer66 @Denke @daviden
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Bra jobbat Robban och tack för all hjälp och info på PM! Det är så riktiga salesmans ska jobba.
Mvh Salesking
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
祝你好運!您可能會發現時鐘愛好者其他一些不錯的論壇,九千成員把你的旗幟上。
Zhù nǐ hǎoyùn! Nín kěnéng huì fāxiàn shízhōng àihào zhě qítā yīxiē bùcuò dì lùntán, jiǔqiān chéngyuán bǎ nǐ de qízhì shàng.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Man kan ju bara spekulera i detta. Tror varken admins eller Rob kommer avslöja anledningen(och varför skulle de gör det?).
För dyr annonsering? Konkurrerande butiker som blivit sponsorer? Kanske vill man inte synas i ett forum där tonen blivit råare? Kanske vill man bara göra en paus för att komma tillbaka starkare?
Nu har iaf jag spekulerat klart.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är ju en oerhörd förlust för butiken.
Alla de kunder KS under åren styrt till Rob, vissa lär ju fortsätta gå dit, ett tag. På sikt kommer den stora massan vika av åt annat håll, är jag övertygad om.
Så dumsnålt att inte vilja vara med som betalande sponsor.
 

Apansson

Torpare
Det är ju en oerhörd förlust för butiken.
Alla de kunder KS under åren styrt till Rob, vissa lär ju fortsätta gå dit, ett tag. På sikt kommer den stora massan vika av åt annat håll, är jag övertygad om.
Så dumsnålt att inte vilja vara med som betalande sponsor.
Frågan är om det bara är det det handlar om, tror det finns fler anledningar. Nåväl, ingen idé att spekulera om Rob inte går ut med det. Tror många av oss nu kommer fortsätta gå till de klockaffärer i stan vi känner oss bäst i!
 

pederr

Cartier
Beskedet verkar sprida lätt dystopisk stämning. Det vore befogat om detta skulle innebära att forumet läggs ner, men så är ju inte fallet. Varför KS och Rob E avbryter samarbetet får de för min del gärna hålla för sig själva. Rob E är trevliga, men som norrlänning som ibland besöker hufvudstaden tycker jag mig bli trevlig bemött på alla butiker jag besökt. Det kan i o f s bero på mitt trevliga utseende och norrländska dialekt som utstrålar pålitlighet;).
 

N.Bathes

Cartier
Som jag ser det så har RobE betalt för sin annons och säkert tjänat på det. Win/Win för både KS Rob & vi andra som fått lite rabatter mm...
Mystiken och premium känslan runt Rob har byggts upp via forumet enormt och den reklamen har jag svårt att tro dom skulle få ngn annan stanns. Mycket tack vare forumdeltagarnas reklam typ
Tänk vad ofta man läst
Gå till Rob
Kolla med Rob
Idag har jag varit hos Rob, fick bubbel och kom ut med denna påsen...
Klart man skall känna sig premium när man går till en Ad och låter dom gräva fram 50-120 tusen ur ens plånbok... (Vet att man lätt blir prisblind när man får klocksjukdommen) i början var 10-18 tusen för en klocka onödigt mycket pengar... Sen blir man biten och lär sig mer och mer om en klocka, allt från uppbyggnaden till själva märket och statusen i det hela.... Plötsligt kan man lägga 50 K och sen 80-100 K
Summa sumarum så vet man aldrig vart det slutar nät man går in i ett forum med många duktiga experter mm.
Man går "vidare" därför avslutade nog Rob här, kanske utan ngn stor anledning?
Men för mig känns det lite som att gemenskapen och "bandet" klipps av lite...
Reklamvärdet kommer dom nog aldrig att få reda på?...
 

jandan

Panerai
Vi kan ju spekulera hur mycket som helst, utan att veta om inte Rob önskar gå ut med anledningen.
Forumet dör ju inte för att en sponsor lämnar. Det är ju inte så att Rob är ensamma på marknaden...
Vi som har varit med några år känner ju till Rob, men nytillkomna till forumet möts ju av en annan sponsor nu,
som också har ett mycket gott rykte på forumet. Vinst eller förlust att lämna som sponsor vet bara Rob...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vi kan ju spekulera hur mycket som helst, utan att veta om inte Rob önskar gå ut med anledningen.
Forumet dör ju inte för att en sponsor lämnar. Det är ju inte så att Rob är ensamma på marknaden...
Vi som har varit med några år känner ju till Rob, men nytillkomna till forumet möts ju av en annan sponsor nu,
som också har ett mycket gott rykte på forumet. Vinst eller förlust att lämna som sponsor vet bara Rob...

Läs inlägg ovan och Erikson är inte istället för, fler sponsorer är påväg in!
 

jandan

Panerai
Läs inlägg ovan och Erikson är inte istället för, fler sponsorer är påväg in!
Jo, jag har följt tråden, och är med på det. Men just nu är ju Eriksons banner på toppen istället för Robs.
Skall bli spännande och se vad ni presenterar framöver. Ni gör ett grymt jobb i alla fall @Spencer66 !!

Edit: Och med Ni menar jag givetvis även @Denke och @daviden såklar!!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Respekterar beslutet då det redan är taget.
Att jag sedan tror det är ett dåligt sådant är en annan femma.

Bara för att massa entusiaster hänger här som köper billigare klockor så simmar det även stora fiskar här som påverkas av strömmen.
 

Spenniz

Omega
Är det någon som vet om Rob lämnar garanti på sin service? Försökte kolla på deras hemsida men hittade ingen information.
 
Topp