• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob Engström certifikat Rolex Submariner

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mitt är skrivet på samma sätt. Saknar till och med ett sista "i" på augusti. Köpte klockan för inte så länge sedan här på KS.
image.jpg
Det står ju nertill på kortet hur datumet ska skrivas: dd.mm.yyyy
:)
 

Hugii

Audemars
Finns en fördel att skriva så som det står på kortet att det skall göras...dd,mm.yyyy eller vad det nu kan stå på kortet.
Har sätt här på forumet att folk har vänt på siffror, så klockan har helt plötsligt blivit 5 år yngre :)
Hur ska man tolka tex 050210?
 

moka

Omega
Fick hur som helst svar från Rob E att efter de tittat i sitt system så hade de sålt en klocka med detta serienumret den 1 april 2014. Eftersom de är auktoriserade Rolex ÅF = allt som har med klockan att göra är äkta.
 

Noxin

Omega
Fick hur som helst svar från Rob E att efter de tittat i sitt system så hade de sålt en klocka med detta serienumret den 1 april 2014. Eftersom de är auktoriserade Rolex ÅF = allt som har med klockan att göra är äkta.
Bra att höra. Får man fråga hur du lade upp samtalet? När jag ringde inför mitt köp så ville de inte gå ut med någon info alls. Inte ens bekräfta att de hade sålt en klocka med det serienumret. Jag var öppen med att jag skulle köpa en klocka begagnat via klocksnack som var köpt hos dem, men de ville inte säga någonting.

Gött att det löste sig för dig dock!
 
Topp