• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rob Engström certifikat Rolex Submariner

moka

Basic
Hej
Har en fundering angående ett certifikat stämplat av Rob E på en Rolex Submariner.
Är det någon annan som har ett certifikat ifrån Rob E som "känner" igen skrivsättet eller stilen? På andra certifikat kort har jag aldrig sett datumet klockan är köpt skriven på det sättet, det har förmodligen ingen betydelse, men ändå.

Anledningen att jag frågar är att jag är på väg att köpa klockan ifråga på distans och vill såklart bekräfta att allt ser okej ut av bilderna att döma.
Tack på förhand

Senast ändrad:
Hej
Har en fundering angående ett certifikat stämplat av Rob E på en Rolex Submariner.
Är det någon annan som har ett certifikat ifrån Rob E som "känner" igen skrivsättet eller stilen? På andra certifikat kort har jag aldrig sett datumet klockan är köpt skriven på det sättet, det har förmodligen ingen betydelse, men ändå.

Anledningen att jag frågar är att jag är på väg att köpa klockan ifråga på distans och vill såklart bekräfta att allt ser okej ut av bilderna att döma.
Tack på förhand
lämpligt att pinga @ROB-1832 som borde kunna hjälpa...

Nej då, den finns där och stämmer in med numret på taggen och certifikatet. Har suddat ut sista siffrorna här dock.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    81.7 KB · Visningar: 398
Inget personligt men inlägg av den där typen skapar bara mer förvirring. Skriv istället varför du anser att det är en fake :)
Hej
sorry jag anser absolut inte att den är fake, tvärtom. Jag bara undrade över sättet certifikatet är skrivet på. Har för mig bara att det brukar stå dd-mm-år samt namn på den som tagit ut klockan?

Hej

Tack på förhand
@ROB-1832 finns på forumet och brukar vara både trevliga och hjälpsamma, kolla med dem.

Om jag ställer frågan såhär istället:
Ni som köpt en Rolex hos Rob E. Hur står det på baksidan av era certifikat? Se bild ovan på denna submariner.

Vad baserar du det på?
Alla sexsiffriga referenser har innergravyr. Det räcker gott och väl som beslutsunderlag. Utöver det är vitguldsringarna runt lysmassan fel, något som fejkmakarna konstigt nog aldrig tycks kunna få ens någorlunda rätt. Till att börja med.

Det räcker ju att image-googla 116610 för att se tydliga skillnader.

Om jag ställer frågan såhär istället:
Ni som köpt en Rolex hos Rob E. Hur står det på baksidan av era certifikat? Se bild ovan på denna submariner.

Lite osäker på hur de skrev datum när jag köpte men jag är nästa säker på att de skrev åå-mm-dd. Kan kolla ikväll.

Gällande namn så brukar dem inte skriva ngt namn i certet som jag förstår det. Jag bad särskilt om detta. :)

Senast ändrad:
Hej

Tack på förhand
Mer bilder!

Nu har jag inte mitt certifikat här, men jag är ganska säker på att det är skrivet typ precis som ditt. Slarvigt och med bara månad och år. Jag minns det väl eftersom jag störde mig lite på det. Köpte klockan själv direkt från Rob. Jag skulle med andra ord inte oroa mig för just det där. Klockan i övrigt är jag inte bäst lämpad att bedöma...

Tillbaka
Topp