• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex årsklocka, törs jag slå till?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det bara att köra på:) Den är inte ömtåligare än tex sub C.
Jag har räknat kallt med att det ska fungera även med gamla Rolexar, men det skönt att se det svart på vitt.
Har kontakt med en kille på Wus angående klockan nedan.
Den är från 1966 och är 1,3 m serie.
Dock ingen Bart Simpson med tjocka kronan. Se där nu kan även jag briljera lite med nördkunskaper ;)
Jag antar att vridringen inte är original men men...
Denna är lite billigare än de andra också...

5513 meters first 14.jpg


5513 meters first 15.jpg


5513 meters first 16.jpg


5513 meters first 19.jpg


5513 meters first 11.JPG
 

Bilagor

  • 5513 meters first 12.JPG
    5513 meters first 12.JPG
    8.5 KB · Visningar: 47
  • 5513 meters first 13.JPG
    5513 meters first 13.JPG
    33.6 KB · Visningar: 46

Ryttaren

Rolex
Riktigt feta kronskydd, såg fin ut. Men även här bild på hela sidorna så man ser hålen. Om man bara sett kronskydden skulle man kunna misstänka serviceboett. Kolla serienumret också.
 

Ryttaren

Rolex
Hur kollar man serienumret och mot vadå? Finns det något register att söka emot?

Nu skrev du att det var 1,3 mil-serie. En 66:a borde ha högre nummer typ 1.7-1.8 har jag för mig. Kan vara att det ska vara 1.8xx men ser ut som en 3:a. Så en bild för att se serienummret är nog bra. Tycker även kronskydden är ovanligt fina för en 66:a.

Experterna får gärna fylla i.

Edit: kolla t.ex.www.drwatch.se för serienummer-lista.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
När jag kollade serienumret med din länk http://www.drwatch.se/ så borde det ju vara en 59:a!
Men det kan det väl inte vara? Har mailat och frågat om han har bättre bilder på serienumret.
På bilden nedan ser det ju onekligen ut som en trea.

5513 meters first 12.JPG
 

ErikGBG

Audemars
Min gissning är att tavlan är senare än boetten och har bytts vid nån service. Fin tavla men bör avspegla sig i priset.
Som alltid med vintage rolex finna det undantag. Kolla dial archive på vintagerolexforum
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kan ju vara servicelock där nån ristat lite. Ser ju också väldigt fräsh ut. Här är exempel på en annan 66:a

image.jpeg
Där såg man det lite tydligare.
Jag tror jag kör på det här. Säljaren vill använda sig av paypal och det känns ju tryggare än att kasta ut pengarna i rymden bara...
Läskigt är det iaf... :nailbiting:
Kan man bli blåst via paypal?
 

Ryttaren

Rolex
Även om det finns lite frågetecken på hur original delarna är så kan det ju vara rätt för det priset. T.ex. @vaniljglass kanske har nån mer kommentar på den sista 1.3m klockan? (Post #62)
Jag tittar ju också runt lite efter 1680 och man lär sig nytt hela tiden, men nån expert är man definitivt inte.

Paypal kan jag inte svara på, har för mig det fanns en tråd om det här på forumet nånstans.
 

Daytona96

Rolex
Jag har räknat kallt med att det ska fungera även med gamla Rolexar, men det skönt att se det svart på vitt.
Har kontakt med en kille på Wus angående klockan nedan.
Den är från 1966 och är 1,3 m serie.
Dock ingen Bart Simpson med tjocka kronan. Se där nu kan även jag briljera lite med nördkunskaper ;)
Jag antar att vridringen inte är original men men...
Denna är lite billigare än de andra också...

5513 meters first 14.jpg


5513 meters first 15.jpg


5513 meters first 16.jpg


5513 meters first 19.jpg


5513 meters first 11.JPG
Den ser ut att ha lite korrosion på boettlocket tyvärr.
 
Topp