Ninen79
Guld
Det bara att köra på Den är inte ömtåligare än tex sub C.Vågar man använda en Sub från slutet av 60-talet som vardagsklocka? Förutsatt att den är servad och tryckt då. Eller är den "ömtålig"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det bara att köra på Den är inte ömtåligare än tex sub C.Vågar man använda en Sub från slutet av 60-talet som vardagsklocka? Förutsatt att den är servad och tryckt då. Eller är den "ömtålig"?
Jag har räknat kallt med att det ska fungera även med gamla Rolexar, men det skönt att se det svart på vitt.Det bara att köra på Den är inte ömtåligare än tex sub C.
Hur kollar man serienumret och mot vadå? Finns det något register att söka emot?Riktigt feta kronskydd, såg fin ut. Men även här bild på hela sidorna så man ser hålen. Om man bara sett kronskydden skulle man kunna misstänka serviceboett. Kolla serienumret också.
Hur kollar man serienumret och mot vadå? Finns det något register att söka emot?
1.3 är runt -66Nu skrev du att det var 1,3 mil-serie. En 66:a borde ha högre nummer typ 1.7-1.8 har jag för mig. Kan vara att det ska vara 1.8xx men ser ut som en 3:a. Så en bild för att se serienummret är nog bra. Tycker även kronskydden är ovanligt fina för en 66:a.
Experterna får gärna fylla i.
Edit: kolla t.ex.www.drwatch.se för serienummer-lista.
1.3 är runt -66
http://www.qualitytyme.net/pages/numbers.htmlOk, trodde det var tidigare. My bad iså fall. Om allt stämmer med klockan och den är billigare så kan det vara ett bra köp.
1.3 mil ska väl vara gilt?
Stämmer, meters first matt är snarare 1.5-1.71.3 mil ska väl vara gilt?
Ska det vara en gilttavla alltså? Det ser inte ut som att det är det.Stämmer, meters first matt är snarare 1.5-1.7
Priset är nu mycket närmre 50k än 60k.Min gissning är att tavlan är senare än boetten och har bytts vid nån service. Fin tavla men bör avspegla sig i priset
Tog in bilden i phtotoshop men kunde inte fåtill någon siffra av det där.Lite svårt att se datumet på boettlocket...står det "I 64" tro?
Där såg man det lite tydligare.Kan ju vara servicelock där nån ristat lite. Ser ju också väldigt fräsh ut. Här är exempel på en annan 66:a
Den ser ut att ha lite korrosion på boettlocket tyvärr.Jag har räknat kallt med att det ska fungera även med gamla Rolexar, men det skönt att se det svart på vitt.
Har kontakt med en kille på Wus angående klockan nedan.
Den är från 1966 och är 1,3 m serie.
Dock ingen Bart Simpson med tjocka kronan. Se där nu kan även jag briljera lite med nördkunskaper
Jag antar att vridringen inte är original men men...
Denna är lite billigare än de andra också...
Kan man åtgärda sådant? Jag antar att man inta bara kan slipa bort det hur som helst?Den ser ut att ha lite korrosion på boettlocket tyvärr.
Det ser inte jättefarligt ut, men tyckte att det var några små hål vid ena kanten?Kan man åtgärda sådant? Jag antar att man inta bara kan slipa bort det hur som helst?
Ser itne riktgit var någonstans det skulle vara korrosion? Är det på kanterna?