• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6542 GMT -60

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Så det var den pratade om tidigare! Otroligt vacker, vilken läckerbit:)
Du pratade om uv ljus innan, en dum fråga bara, men vad är du kan hitta för felaktigheter med uv ljus?
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Så det var den pratade om tidigare! Otroligt vacker, vilken läckerbit:)
Du pratade om uv ljus innan, en dum fråga bara, men vad är du kan hitta för felaktigheter med uv ljus?
Lånade en lupp med uv som då tänder upp ev ny alternativt gammal lysmassa.
Man kan ju då se skillnader i tavla av tex ommålning.
Nån som vet mer får gärna fylla i :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Lånade en lupp med uv som då tänder upp ev ny alternativt gammal lysmassa.
Man kan ju då se skillnader i tavla av tex ommålning.
Nån som vet mer får gärna fylla i :)
Tritium ger en effekt av gnistrande små diamanter i markörerna under UV-ljus. Radium ska ge en viss kvarvarande lyseffekt efter belysning. Radium kan ju också ge utslag i mätare... Kan hända att endast markörerna har fått ny lysmassa. Jag har också en sådan lupp du behöver... Går ju att låna vid tillfälle...
A

Edit: hade du ju redan fått låna...
 

paradis

Audemars
Grattis till 6542............såg en på VRM , inte så länge sen.......
13049753095_48f76221a9_h.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Ok, tyckte bara att konturerna av Rolexkronan var för skarpa, något man ser på de kinatillverkade kronorna. Vet dock inte om de har börjat tillverka dem med pressad plåt än, de jag sett har varit i ett solitt stycke.
Lunch nästa gång du är i Stockholm?
Vill gärna ha dina kritiska ögon på den :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lunch nästa gång du är i Stockholm?
Vill gärna ha dina kritiska ögon på den :)

Skulle varit kul då jag alltid velat ha en sportrolex utan kronskydd. Gjorde en snabbsökning på rolexkronor och den gjorde mig bara än mer förvirrad. Så lägg ingen vikt vid min kommentar ovan då den såg bättre ut på bilden du lade upp senast.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
En sån GMT ser man inte ofta. Tror du att det går att hitta en bakelitbezel som passar den och byta tillbaka från akryl?
 
Topp