Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst är lumen lite sisådär när man tittar med lupp och den är lite skrapad men väntar på uv-ljus för att se mer.Något mer utrönt angående tavlan? Målad eller ej?
Tycker att du snålar med bilder. Ös på bara!
Trevlig approach.Förstår inte riktigt 7 sidor glada grattis i tråden? Som jag förstår det köpte du världens tokfranken med sannorlikt ommålad tavla, fake insert, fel urverk, datumhjul? Vad är det kvar som är original! Boett? Är det ok att köpa fakes/frankens om man kallar det "Projekt"?
Inte underligt att kronan då är bytt! Han var ju vänsterhänt. Högerhandsanvändning lär ju käka kronor...Trodde bilden föreställde klockan på originalägarens arm på dödsbädden.
Förklarar också varför verket var i så uselt skick, väl uppdragenInte underligt att kronan då är bytt! Han var ju vänsterhänt. Högerhandsanvändning lär ju käka kronor...
Förstår inte riktigt 7 sidor glada grattis i tråden? Som jag förstår det köpte du världens tokfranken med sannorlikt ommålad tavla, fake insert, fel urverk, datumhjul? Vad är det kvar som är original! Boett? Är det ok att köpa fakes/frankens om man kallar det "Projekt"?
Det jag uppskattar här på forumet är den goda stämningen , låt oss inte förstöra den,Förstår inte riktigt 7 sidor glada grattis i tråden? Som jag förstår det köpte du världens tokfranken med sannorlikt ommålad tavla, fake insert, fel urverk, datumhjul? Vad är det kvar som är original! Boett? Är det ok att köpa fakes/frankens om man kallar det "Projekt"?
Förstår inte riktigt 7 sidor glada grattis i tråden? Som jag förstår det köpte du världens tokfranken med sannorlikt ommålad tavla, fake insert, fel urverk, datumhjul? Vad är det kvar som är original! Boett? Är det ok att köpa fakes/frankens om man kallar det "Projekt"?
Det var faktiskt inte menat att dryga. Jag är helt enkelt lite konfunderad. Som jag förstod det rörde det sig om ett ihopplock med fel urverk, ommålad tavla, fel datumhjul, aftermarket bezel? Läste aldrig något om ett originalbezel i stål? Så.. Klockan är väl knappast helt korrekt, oavsett aftermarket bezel? Förstår inte riktigt logiken, om nån skulle komma med en 5513 med fel urverk, ommålad tavla och aftermarket-delar skulle reaktionen knappast bli 7 sidor grattis? Är det mer ok med aftermarket/fake-delar om det är riktigt dyra saker vi pratar om?Ta inte i så du kräks nu...
Klockan är ju korrekt i alla avseenden bortsett från aftermarket-ringen. Att tavlan är ommålad är ju knappast första gången här på forumet.
Sen skall man kanske inte tro att det rör sig om en helt original 6542 för 350k men det har ju aldrig jakob.dala gjort heller...
Kan ha full förståelse för att han valde aftermarketinlägg för att kunna bära klockan och då han har ett originalbezel i stål är det ju ingen skada skedd?
Varför kan man inte gratulera någon till ett köp han är väldigt nöjd med bara för att det inte rör sig om 100% original?
Det var faktiskt inte menat att dryga. Jag är helt enkelt lite konfunderad. Som jag förstod det rörde det sig om ett ihopplock med fel urverk, ommålad tavla, fel datumhjul, aftermarket bezel? Läste aldrig något om ett originalbezel i stål? Så.. Klockan är väl knappast helt korrekt, oavsett aftermarket bezel? Förstår inte riktigt logiken, om nån skulle komma med en 5513 med fel urverk, ommålad tavla och aftermarket-delar skulle reaktionen knappast bli 7 sidor grattis? Är det mer ok med aftermarket/fake-delar om det är riktigt dyra saker vi pratar om?
Det var faktiskt inte menat att dryga. Jag är helt enkelt lite konfunderad. Som jag förstod det rörde det sig om ett ihopplock med fel urverk, ommålad tavla, fel datumhjul, aftermarket bezel? Läste aldrig något om ett originalbezel i stål? Så.. Klockan är väl knappast helt korrekt, oavsett aftermarket bezel? Förstår inte riktigt logiken, om nån skulle komma med en 5513 med fel urverk, ommålad tavla och aftermarket-delar skulle reaktionen knappast bli 7 sidor grattis? Är det mer ok med aftermarket/fake-delar om det är riktigt dyra saker vi pratar om?
Det var faktiskt inte menat att dryga. Jag är helt enkelt lite konfunderad. Som jag förstod det rörde det sig om ett ihopplock med fel urverk, ommålad tavla, fel datumhjul, aftermarket bezel? Läste aldrig något om ett originalbezel i stål? Så.. Klockan är väl knappast helt korrekt, oavsett aftermarket bezel? Förstår inte riktigt logiken, om nån skulle komma med en 5513 med fel urverk, ommålad tavla och aftermarket-delar skulle reaktionen knappast bli 7 sidor grattis? Är det mer ok med aftermarket/fake-delar om det är riktigt dyra saker vi pratar om?[/
En 6542 och en 5513 är inte riktigt samma sak va.....
Om någon glad typ hade köpt en franken 5513 och presenterat den för vad den är så är det väl bara att gratulera hen väl?
Läckert med gilt! Några nyheter om tavlan målats om eller ej, som du funderade på innan?
Provar fota tavlan genom lupp
Den är bättrad i ytterkanterna och relumad. Dock inte gjort nyligen då den inte laddas öns med uv. Så mycke kan man se. Uv ljus visar inga skiftningar i övrigt.Läckert med gilt! Några nyheter om tavlan målats om eller ej, som du funderade på innan?
Kul att höra!Den är bättrad i ytterkanterna och relumad. Dock inte gjort nyligen då den inte laddas öns med uv. Så mycke kan man se. Uv ljus visar inga skiftningar i övrigt.
Läckrare än läckrast!Vad tycker ni om denna GMT 6542, från 1958..................