Jobbigt läge om ADn slarvat bort certet efter 6månader.
Då är det pengarna tillbaka eller samma summa fast tillgodo i butiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jobbigt läge om ADn slarvat bort certet efter 6månader.
Eller gått i konken.Jobbigt läge om ADn slarvat bort certet efter 6månader.
Lite OT men tillhör ämnet ändå http://www.watchprosite.com/patek-p...ouble-sealed-pp-is-over/11.1140211.8790131/0/
PP har sagt att alla AD ska bryta förpackningen innan kunden får klockan. Ingen brun box med klockan i förseglad förpackning ska lämnas över till kunden.
Men man har ju rätt att få allt som följer med klockan vid köpet, eller? Ska tillverkaren bestämma vad följer med vid köpet nu! Skandal!
Vad gör man om certet slarvat bort ADn då?
Läs igengråter en skvätt??? för du lär inte få ett nytt
Läste just om en Rolex AD i norra England som vid uthämtning av en 126600 krävde avplastning samt att butiken behåller cert i 6 månader.
Kunden fick inte veta detta vid beställning då även handpenning som jag förstår det erlagts utan först när den skulle hämtas ut.
Avplastning kan jag köpa, lite som att bilhandlare plockar bort all skyddsplast vid köp av ny bil.
Att behålla certet i 6 månader vet i fan dock.
Lätt att se varför dem vill göra så men ändå märkligt då detta verkar ha mörkats innan uthämtning.
Kunden hade även kontaktat Rolex och fått till svar att det var upp till butiken.
Vad tror ni, är detta något vi kommer se mer av?
Om det klart och tydligt meddelas att så är fallet vid beställning kan jag väl med viss tvekan tycka att det är ok men lite lökigt känns det allt även om anledningen känns ganska klar.
Vad tycker ni?
Frågan är när det blir officiellt att alla AD börjar av plasta + behåller cert i 6mån.
I nu läget är det ju bara en butik i England där man hört/läst att det skett.
Kan även vara så att just den AD fått för sig nå trams gällande detta.
Rolex borde gå ut med detta ifall det kommer att ske tycker man?
Jag kan ju tycka att det blir lite roligare för din fru när hon öppnar boxen och får se en klocka som inte är full med plast.Köpte idag en rolex till min fru från Wempe i London. De vägrade låta plasten vara kvar. Certet fick jag dock med mig. Då jag frågade varför inte plasten kan vara kvar (det är en gåva och risken finns ju att min fru vill returnera den) så sade de först något om att det är säkrast så. Då jag ifrågasatte detta så sade de som det är, dvs att det är för att förhindra gråhandel.
Inga problem egentligen, och jag förstår att gråhandeln är ett problem för AD och tillverkarna, men jag skulle nog gärna ha låtit plasten sitta kvar då klockan är en gåva.
Fick du något svar på vad som hade hänt om den nu inte föll din fru i smaken?Köpte idag en rolex till min fru från Wempe i London. De vägrade låta plasten vara kvar. Certet fick jag dock med mig. Då jag frågade varför inte plasten kan vara kvar (det är en gåva och risken finns ju att min fru vill returnera den) så sade de först något om att det är säkrast så. Då jag ifrågasatte detta så sade de som det är, dvs att det är för att förhindra gråhandel.
Inga problem egentligen, och jag förstår att gråhandeln är ett problem för AD och tillverkarna, men jag skulle nog gärna ha låtit plasten sitta kvar då klockan är en gåva.
De sade att retur är ok även utan plasten. Vet inte om de plastar om dock.Fick du något svar på vad som hade hänt om den nu inte föll din fru i smaken?
Hade butiken då köpt tillbaka klockan och plastat in den på nytt?
Fick du något svar på vad som hade hänt om den nu inte föll din fru i smaken?
Hade butiken då köpt tillbaka klockan och plastat in den på nytt?
Givetvis är det så.öppet köp är ingen rättighet utan upp till butiken.
Ok. Tack för svar.De sade att retur är ok även utan plasten. Vet inte om de plastar om dock.
Halva nöjet med att köpa en ny klocka är ju att själv få pilla loss alla små plastbitar som sitter här och var (älskar Rolex plastduttande, hittade förresten en plastbit för några veckor sen jag inte ens visste fanns där). Plastar butiken av klockan kan jag ju fasen lika gärna köpa begagnat från första början, finns ju ingen nykänsla kvar då.
Faan va jobbigt!!! Jag håller med @Nicbex (ang plasten) och @vaniljglass (med att vara först på klockan) med att köper jag nytt så är det JAG som ska plasta av under mina promisser inte butiken! och plasta av gör jag när- och var JAG vill...i butiken eller hemma i lugn och ro med en god dryck typ.
Vi klocknördar tänker ju så, men majoriteten av människor blir tokiga och rent av sura på all plast som är svår att plocka av och hitta. En skicklig handlare känner av läget och kanske rent av frågar ifall man vill pilla bort plasten själv i lugn och ro - jag brukar kalla det för terapi![]()
Att korta länken själv tycker jag är ganska mysigt.Även som klocknörd så tycker jag det är rätt skönt när handlaren plockar av all plasten och resizear länken åt en, så man kan gå ur butiken med en ny fin klocka på handleden.
Att korta länken själv tycker jag är ganska mysigt.![]()
Ja, är ju supersmidigt.Har du försökt göra det på en ny modern Rolex?![]()
Rätt verktyg och en hårtork.Har du försökt göra det på en ny modern Rolex?![]()
Ja, är ju supersmidigt.
Rätt verktyg och en hårtork.
Kön och beg. Priser lär ju inte bli mindre bara för att de stryper re-sell (tyvärr), det borde väl snarare få motsatt effekt?Tycker det är helrätt att de stryper re-sell. Man blir ju sjukt trött på att se folk stå på väntelistor och plocka ut klockor bara för att tjäna snabba pengar vilket förlänger tiden för folk som faktiskt vill ha klockan (till rek-pris). Tycker dock att det borde finnas andra sätt än att de behåller certet hos ad. Hade hellre sett att ad plastar av dem men att rolex själva behåller cert.