• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex borde göra en 38mm sub!

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Mitt herrskap, nu är jag inte ute efter att göra suben till ett dressur. Sådanahar jag gott om. Det jag föreslår är en modifiering som skulle göra suben till ett attraktivt alternativ vid val av sportklocka, även för de som inte vill gå omkring med ett halvt skrotupplag på leden... Att endast erbjuda en 40mm sub är som att uteslutande sälja badbyxor i xl..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Mitt herrskap, nu är jag inte ute efter att göra suben till ett dressur. Sådanahar jag gott om. Det jag föreslår är en modifiering som skulle göra suben till ett attraktivt alternativ vid val av sportklocka, även för de som inte vill gå omkring med ett halvt skrotupplag på leden... Att endast erbjuda en 40mm sub är som att uteslutande sälja badbyxor i xl..
Jag upplever den som för stor, tyvärr. Jag gick från SubC till nya DJ, gillar storleken väldigt mycket mer.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Vad ska du med en sub till överhuvudtaget med det resonemanget...?
Köp en Patek Calatrava eller en JLC Reverso till din Brioni om du vill ha något dressigt...
Tycker jag klargjort att jag inte ska sporta dykarn till Brionin. Men jag försöker igen. Jag skall INTE ha suben som dressare. Sa jag förresten att jag inte ska ha suben till kostym.... Jag ska fan ha suben till badbyxorna när jag hänger vid poolen.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är ganska stor skillnad mellan maxicaset och det äldre trots att båda är 40 mm. Men tudor har väl gjort subar i mindre storlek om storleken är problemet.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jaha nu fattar jag. Klart de ska göra en i 38mm. Perfekt storlek för en kvinna. Klart de också måste kunna ha sub i damsortimentet ;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hänger inte med här, jag är gubbe med normala handleder, vilket case ska jag ha?
Har en lösning till på problemet, kolla billigaste italienarn på chrono24 så kan du ge dig på att det finns ett kraftigt polerat exemplar vars boett åtminstone har tappat en mm i storlek;)
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Hänger inte med här, jag är gubbe med normala handleder, vilket case ska jag ha?
Har en lösning till på problemet, kolla billigaste italienarn på chrono24 så kan du ge dig på att det finns ett kraftigt polerat exemplar vars boett åtminstone har tappat en mm i storlek;)
Får bli ett maxicase o en vinkelslip då.... Putsa av 2mm
 
Topp