Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svar!Stilig!
Bra priser på dessa modeller ingen vill ha från Rolex, bra o köpa andrahand då.
Det sitter ett Calibre 1602 i klockan. Ett väldigt enkelt urverk som dock verkar vara ganska stenhårt.
20 juveler, seg beatrate på 19,800 bph.
Jag hade inte oroat mig om urverket. Tidshållningen kan man reglera på sådana här verk. Går den lite för snabbt om du köper den så är det bara o ta den till en urmakare som regulerar den. Service på dessa borde inte vara speciellt dyrt heller.
När det gäller finish ser den ut att vara helt i polerat guld. Ser fint ut!
Gillar du modellen tycker jag du ska köra. Kul att ha en dressare inte alla andra har! Ganska bra pris också.
Hade köpt den, sen fått ett äkthetsintyg från AD, för det är bra att ha, dels till försäkringen om något händer men det är även bara kul o ha.
![]()
Ja det ska gå.Tack för svar!
Går det att bara vandra in och be om ett äkthetsintyg? Trodde det endast gavs ut från AD vid nyköp? Vad kostar det ungefär att få ett äkthetsintyg från AD?![]()
Tror att det kam vara problematiskt baserat på info i andra trådar. Värderingsintyg torde vara lättare.Tack för svar!
Går det att bara vandra in och be om ett äkthetsintyg? Trodde det endast gavs ut från AD vid nyköp? Vad kostar det ungefär att få ett äkthetsintyg från AD?![]()
Tycker det känns som en bra storlek för klocktypen. Klassiska Cartier Tank Louis är ju bara 23 mm bred. Hade dock valt Cartier alla gånger i klockkategorin.https://www.chrono24.se/rolex/4105-...lined-dial-square-shaped-1981--id10202213.htm
Någon som har erfarenhet?
Misstänker att den upplevs något för liten. Min handled mäter 18cm.
Från mitt födelseår vilket såklart gör det roligare!
//Martin