• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini - vad tycker folk?

Vad tycker du om Rolex Cellini?

  • Grym serie!

    Röster: 41 22.9%
  • Snygga, men inte värd ett köp

    Röster: 72 40.2%
  • Jag är neutral

    Röster: 28 15.6%
  • Inget fan alls!

    Röster: 38 21.2%

  • Totala väljare
    179
Goddag KS!

Ligger på span efter en dressklocka och har fastat lite för denna något udda fågel, undrar om det är någon här på KS som har erfarenhet av dem eller till och med äger en? Tänker på hur klockan upplevs sett till finish och tidhållning samt urverkets hållbarhet.

IMG_4855.jpg


Bilden är från denna annonsen på Chrono24: https://www.chrono24.se/rolex/cellini-manual-rose-gold-18k750-ref5330box--id10821070.htm

Intresserad av att höra era tankar kring denna!

MVH
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Stilig!
Bra priser på dessa modeller ingen vill ha från Rolex, bra o köpa andrahand då.
Det sitter ett Calibre 1602 i klockan. Ett väldigt enkelt urverk som dock verkar vara ganska stenhårt.
20 juveler, seg beatrate på 19,800 bph.

Jag hade inte oroat mig om urverket. Tidshållningen kan man reglera på sådana här verk. Går den lite för snabbt om du köper den så är det bara o ta den till en urmakare som regulerar den. Service på dessa borde inte vara speciellt dyrt heller.
När det gäller finish ser den ut att vara helt i polerat guld. Ser fint ut! :)

Gillar du modellen tycker jag du ska köra. Kul att ha en dressare inte alla andra har! Ganska bra pris också.
Hade köpt den, sen fått ett äkthetsintyg från AD, för det är bra att ha, dels till försäkringen om något händer men det är även bara kul o ha.

:)
 
Stilig!
Bra priser på dessa modeller ingen vill ha från Rolex, bra o köpa andrahand då.
Det sitter ett Calibre 1602 i klockan. Ett väldigt enkelt urverk som dock verkar vara ganska stenhårt.
20 juveler, seg beatrate på 19,800 bph.

Jag hade inte oroat mig om urverket. Tidshållningen kan man reglera på sådana här verk. Går den lite för snabbt om du köper den så är det bara o ta den till en urmakare som regulerar den. Service på dessa borde inte vara speciellt dyrt heller.
När det gäller finish ser den ut att vara helt i polerat guld. Ser fint ut! :)

Gillar du modellen tycker jag du ska köra. Kul att ha en dressare inte alla andra har! Ganska bra pris också.
Hade köpt den, sen fått ett äkthetsintyg från AD, för det är bra att ha, dels till försäkringen om något händer men det är även bara kul o ha.

:)
Tack för svar!
Går det att bara vandra in och be om ett äkthetsintyg? Trodde det endast gavs ut från AD vid nyköp? Vad kostar det ungefär att få ett äkthetsintyg från AD? :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svar!
Går det att bara vandra in och be om ett äkthetsintyg? Trodde det endast gavs ut från AD vid nyköp? Vad kostar det ungefär att få ett äkthetsintyg från AD? :)
Ja det ska gå.
Har inte själv gjort det men har för mig att det brukar gå på runt 1-2000kr. Någon får rätta mig om jag har fel!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Topp