• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex eller Steinhart

Xalle

Audemars
2-Faktor
Alla respektabla människor lever över sina tillgångar nu för tiden, och de som inte är respektabla lever över andras. Några få begåvade individer lyckas göra bådadera. Vad är du?
Ha, ha. Det där låter som ett citat från min gamla pluggar-kompis. Plats #8 på floskel-citat-toppen. ;)

Nop, detta är Saki eller Hector Hugh Munro för att vara korrekt. Dock gillar jag också att ordbajsa ibland. Så här kommer en Mr Olympia skriven av och håll i hatten självaste Xalle, som jag tror du kan dra nytta av: "Livet är för kort sa dvärgen" dvs gör det som behagar, det kommer bli bra hur det än går med framtida val... ;)
 
En begagnad panna pam 111 såklart på något sexigt band sen kör du 2-3 ggr på solarie och en blöt utekväll på det med polarna! Resa kan du spara ihop till senare. En fin klocka skänker dig så mycket mer!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är lite kluven, båda två är fina grejer. Dock landar jag på "resa", detta av ett väldigt enkelt skäl.

I framtiden, när du jobbar häcken av dig, kan du hamna i situationen jag just nu är i. Pengar rullar in som de ska (det går bra nu), alla de där klockorna man suktade efter när man pluggade är inom max 6 månaders räckhåll med sparsamt leverne. Dock finns det inte en snöbolls chans i helvetet att jag har tid/ork att lägga på en episk bautaresa med surfingtema till Australien/motsvarande. Jobbet släpper mig inte så lång tid, frugans jobb släpper inte henne (och hon inte mig). Iom att cashflow blir bättre upplever de flesta att tiden blir mer begränsad. Använd därför kosingen till en riktigt fin resa full av minnen och livsutveckling.

Köp en schysst beater i 5k till 10k-klassen som minne av studierna och farsan, den kan du ändå behålla livet ut om du är en sådan typ. Resten går till de där upplevelserna du lever på till dödsdagar (och som du kommer längta tillbaka när du löneslavar ;)).
 
D

Deleted member 1154

Guest
fråga 10 random folk på stan och 10 av 10 säger nog resa
fråga 10 random folk på Klocksnack och 10 av 10 säger nog klocka

let your heart decide :)
 

TouchingEvil

Cartier
SVARET ÄR ROLEX!
image.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag säger kör resa, upplev världen. Din första Rolex är mycket roligare om du jobbat för och finansierat själv.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Edit såg att det var en gammeltråd!

Klokt att du valde resa! En rolex kan man köpa när man jobbar och livet är tråkigt lite senare. :)
 
  • Like
Reactions: PCB

Wboy

Panerai
Enkelt. Köp en Rolex så kan/behöver du inte åka på så många resor runt jorden (i alla fall inte om du vill ha på dig, och behålla, din nya klocka).
 

MrPlow

Rolex
Rolex.

Det kommer bli som en resa varje gång du tittar på handleden.

Dina polare kommer dra på sig massa läskiga sjukdomar och minnet av resan kommer ha suddats ut till nästa år då det blir en ännu bättre resa och du hunnit jobba ihop lite deg.

Tänk sen när dina framtida barn får ärva pappas första fina klocka.
 

tissoter

Audemars
Haha ännu en härlig steinheart-tråd :) självklart hade valet blivit en Rolex. Ett minne som består och som alltid funkar i alla sammanhang :)

Misstänker dock att ts redan valt så vad ska vi diskutera nu? Lås?
 
Topp