• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fyller på med några bilder. I ett svagt ögonblick fick jag för mig att byta bort denna. Vet att jag skulle ångra det så nu stannar den förhoppningsvis en stund.
IMG_20201013_154351_045.jpg
IMG_20201013_154105_299.jpg

IMG_20201013_151254_168.jpg
Det är grymt fin klocka du har där! Ha kvar den iaf 1år till och om du vill bli av med den då gör det när den nya kommer ut 2021. 50th jubileums modell släpps då. Och vi alla vet vad som händer med Rolex priser när klockan är discontinued :cigar::cigar:
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Det är grymt fin klocka du har där! Ha kvar den iaf 1år till och om du vill bli av med den då gör det när den nya kommer ut 2021. 50th jubileums modell släpps då. Och vi alla vet vad som händer med Rolex priser när klockan är discontinued :cigar::cigar:
Det är inte många år sedan jag kämpade iväg min hulk för runt 65-70 om jag minns korrekt. Ingen ville ha den då. Smått lustigt ändå :D
 
  • Like
Reactions: DIR

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte många år sedan jag kämpade iväg min hulk för runt 65-70 om jag minns korrekt. Ingen ville ha den då. Smått lustigt ändå :D
2014.01 köpte jag min Rolex "hulk" på vår sista "barnfria" semester innan min första dotter föddes. Fick betala 52-53tkr. AD hade så många gröna Submariner och 1st svart. Ingen vill ha en GRÖN Rolex... PS: Den är kvar :D. Trender ändras hela tiden och personligen så tycker jag att Rolex Explorer 2 är en av de mest underskattade klockor i deras utbud. keep it!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
2014.01 köpte jag min Rolex "hulk" på vår sista "barnfria" semester innan min första dotter föddes. Fick betala 52-53tkr. AD hade så många gröna Submariner och 1st svart. Ingen vill ha en GRÖN Rolex... PS: Den är kvar :D. Trender ändras hela tiden och personligen så tycker jag att Rolex Explorer 2 är en av de mest underskattade klockor i deras utbud. keep it!
Bara att gratulera, hulken är bra! Alltid gillat den även om svart kanske passar mig bättre i längden. Visst är det så, tror 42mm skrämmer bort många, vilket är synd då det är en fantastisk klocka på många sätt. Helt klart en av favoriterna men samtidigt blir jag lätt rastlös och då finns alltid risken att man gör något förhastat.
 
  • Like
Reactions: DIR

Snoozemaster

Breitling
20201106_112551-jpg.1593606

Nu ska jag äntligen ut och använda andra tidszonen med nyförvärvet, som jag har längtat.

Fråga om länkbitar:
Skulle jag bli hjälpt av en halvlänk (3/4)?
Jag körde: en länkbit borta + spännet i yttersta hålet = liiite för litet.
Alla länkar på + spännet i innersta hålet = liiite för stort. Någon som vet?
Tack på förhand!
 

Bilagor

  • 20201106_112551.jpg
    20201106_112551.jpg
    449.7 KB · Visningar: 149

DrejgUlf

Omega
Kollade en rätt rolig youtube review på 216570 där headlinen var "Less is more". Jag kommer från en exp1:a så "Less is more" på denna klockan känns för mig lite 'roligt' :woot: Men allt är väl relativt såklart! More is more, och go big or go home känner jag och det känns BRA!
 

Efe

Omega
2-Faktor
Hur ser tillgängligheten ut för Explorer II hos ADs? Nån som har köpt en nyligen och har någon erfarenhet? Kan man förvänta sig en väntetid/kölista etc.?
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Hej,

Ni med dubbel uppsättning tavlor och visare, var byter ni? Pris, tid?
börjar bli lite sugen att evt. testa Polar...
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej,

Ni med dubbel uppsättning tavlor och visare, var byter ni? Pris, tid?
börjar bli lite sugen att evt. testa Polar...
Tyvärr har jag bara prisinfo gällande 16570 men det är väl säkert där i krokarna för 216570 med.

Rob tar 2500kr för enbart byte om du redan har tavla och visare. Vill du köpa tar de 5800kr inklusive montering.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Chromalight, jag har hört att den huvudsakliga fördelen ska vara att det lyser längre, dock inte lika starkt som klassisk superluminova? Hursom upplever jag varkendera. På samtliga moderna sportrollar jag har haft så har lumen varit riktigt usel :p inte för att det har någon praktiskt påverkar för mig, men det känns lite konstigt att använda propietary lume när den inte har (vad jag upplevt) några fördelar.

Vad är er take på detta? Kanske tjatats till döds, men lite ironiskt är det att en random Seiko slår Rollen på fingrarna när det kommer till lume :p
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Chromalight, jag har hört att den huvudsakliga fördelen ska vara att det lyser längre, dock inte lika starkt som klassisk superluminova? Hursom upplever jag varkendera. På samtliga moderna sportrollar jag har haft så har lumen varit riktigt usel :p inte för att det har någon praktiskt påverkar för mig, men det känns lite konstigt att använda propietary lume när den inte har (vad jag upplevt) några fördelar.

Vad är er take på detta? Kanske tjatats till döds, men lite ironiskt är det att en random Seiko slår Rollen på fingrarna när det kommer till lume :p
Upplever inte att Chromalight lyser varken starkare eller längre. SPB147 som exempel, styrkan ungefär densamma, Seikon var det liv i längre.
IMG_20201115_171016_640.jpg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Chromalight, jag har hört att den huvudsakliga fördelen ska vara att det lyser längre, dock inte lika starkt som klassisk superluminova? Hursom upplever jag varkendera. På samtliga moderna sportrollar jag har haft så har lumen varit riktigt usel :p inte för att det har någon praktiskt påverkar för mig, men det känns lite konstigt att använda propietary lume när den inte har (vad jag upplevt) några fördelar.

Vad är er take på detta? Kanske tjatats till döds, men lite ironiskt är det att en random Seiko slår Rollen på fingrarna när det kommer till lume :p
Upplever samma sak. Min Sea-Dweller med Superluminova lyser bra mycket längre än min Explorer 1 och 2 med Chromalight.
 
Topp