• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Tjena! Tänkte be om er input.
Jag har en 16570 polar som jag verkligen gillar, kan tycka den känns liten ibland. Nu hörde Nymans av sig att jag har en 226570 reserverad. Borde jag köpa den och sen behålla den jag gillar bäst? Kan jag räkna med att 226570 behåller värdet eller ökar? Vad skulle du ha gjort?
Skulle testa den andra och sedan välja att köpa eller inte. Lika bra att låta ngn annan få möjlighet att köpa den ny om du inte vill ha den.

Jag har en 16570 polar som jag verkligen gillar, kan tycka den känns liten ibland. Nu hörde Nymans av sig att jag har en 226570 reserverad. Borde jag köpa den och sen behålla den jag gillar bäst? Kan jag räkna med att 226570 behåller värdet eller ökar? Vad skulle du ha gjort?
Har du medlen för det låter det väl som en utmärkt idé att köpa och behålla den du klickar bäst med om du ändå har chansen. Tror dock inte du ska räkna med att det blir någon vinstaffär på att plocka ut en Explorer av något slag utan med lite tur kanske du får pengarna tillbaka för den om du säljer den fort innan den fått nämnvärda bruksspår, men det är bara min gissning.

Tja! Ja def är väl nice att jämföra de två klockorna. Jag plockade ut en vit 226570 för en och en halv månad sedan. Efter ett par dagar fick jag ågren, mest för att det var så mkt pengar på armen att jag hade svårt att rättfärdiga det för mig själv. Så, jag försökte sälja den för ett par tusen mindre än jag köpte den för men det gick trögt. Så efter ett tag började jag få feeling för klockan och beslutade att behålla den.

Kontentan är köp inte klockan meden förhoppning att du ska göra en vinst i närtid. Men ta definitivt chansen att klämma på den i butiken iaf. Den är riktigt fin 😉

//Johan

Tja! Ja def är väl nice att jämföra de två klockorna. Jag plockade ut en vit 226570 för en och en halv månad sedan. Efter ett par dagar fick jag ågren, mest för att det var så mkt pengar på armen att jag hade svårt att rättfärdiga det för mig själv. Så, jag försökte sälja den för ett par tusen mindre än jag köpte den för men det gick trögt. Så efter ett tag började jag få feeling för klockan och beslutade att behålla den.

Kontentan är köp inte klockan meden förhoppning att du ska göra en vinst i närtid. Men ta definitivt chansen att klämma på den i butiken iaf. Den är riktigt fin 😉

//Johan
Tja! Tack för att du delar... Haha, känner igen mig som fan från liknande buyers remorse -situationer med mycket cash inblandat. Jag är säker på att jag hade gillat 226570:an men bestämde mig för att låta den gå till någon annan. Känner att det hade blivit för svårt att välja vilken jag skulle behålla. Skrev istället upp mig på en Explorer 36:a och så behåller jag min 16570 som ändå är den finaste klockan jag äger.

Hej!
Skakar lite liv i denna fina tråd jag följt i flera år. Förhoppningsvis kan jag själv bidra med bilder om några månader men först har jag en fråga gällande Rolex priser.

Om man får erbjudande att köpa från AD men beställningstiden sträcker sig över när prishöjning sker. Vet någon om man fortfarande betalar priset som gällde när beställning gjordes eller det nya priset?
Tack!

Hej!
Skakar lite liv i denna fina tråd jag följt i flera år. Förhoppningsvis kan jag själv bidra med bilder om några månader men först har jag en fråga gällande Rolex priser.

Om man får erbjudande att köpa från AD men beställningstiden sträcker sig över när prishöjning sker. Vet någon om man fortfarande betalar priset som gällde när beställning gjordes eller det nya priset?
Tack!
Jag är ingen expert men har för mig att du alltid betalar de priset som är satt vid stunden av köpet. Skulle annars vara väldigt tacksamt för alla dem som väntar 5-7 år för en pepsi 😂

IMG_6701.png

Tillbaka
Topp