• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Det där va jäkligt snyggt!
Vad är det för band?

Tack, tyckte det blev rätt fränt men det va stenhårt så man fick forma det lite innan det satt bra. Dock köpte jag några naton också som jag kört på senaste veckan så jag har inte gett det chansen att mjukna, kanske ger med sig och blir mer följsamt med lite mer handledstid. Vintage Canvas Camouflage heter det och jag hittade det på https://cnswatchbands.com , en sida som till skillnad från många andra hade rätt mycket att välja på i den lite udda bredden 21mm.

Dagens ☀️
IMG_8246.jpeg

Följer upp med lite frågor. Någon som haft både 216570 och 226570 och kan ge en recension på om förändringarna dom gjort ger en skillnad i hur den upplevs? Har sett Adrian Barker’s klipp om alla möjliga klockor och just dom om Explorer(både I & II) säkert 10 ggr styck. I:an har jag aldrig ägt men har lockats av bara sista halvåret eller så, men II:an och framförallt dom sista referenserna har sen 10 år tillbaka(då jag inte alls fattade grejen med varumärket Rolex) och fram tills jag skaffade en egen varit min absoluta favorit, och framförallt i Polar-utförande, men som enda klocka tröttnade jag för fort. Dock är det den klockan av alla klockor som jag blickat tillbaka på mest och funderat på om jag bytte för lättvindigt, kanske borde den få en ny chans och då i rotation med andra klockor? Och hur är den i svart? Kunde ibland uppleva att den vita tavlan gav en lite ”platt” upplevelse och att en svart eventuellt kunde ge ett annat djup? Men samtidigt är det ju just den vita tavlan som ger det säregna utseendet. Någon benämnde sin emotionella relation till klockan som hatkärlek, och jag kan verkligen instämma. Så med det sagt, ni som fortfarande sitter på en massa balla Explorers; bildbomba på!

Ja det är onekligen en speciell klocka. Kan inte bestämma mig för om jag ska behålla eller sälja… men du bad om bilder så här kommer några rykande färska!

IMG_7985.jpeg
IMG_7986.jpeg
IMG_7988.jpeg
Jävligt ball! Det är väl en del i ekvationen också, ska man skaffa en så lär man se till att få den för ett bra pris för dom är väl konstigt nog rätt svala på marknaden. Och utöver det så är väl den allmänna uppfattningen att Polar är vad dom flesta som letar Exp II vill ha, så en 216570 eller 226570 med svart tavla kan nog vara aningen svårsåld.

Ja det är onekligen en speciell klocka. Kan inte bestämma mig för om jag ska behålla eller sälja… men du bad om bilder så här kommer några rykande färska!

IMG_7985.jpeg
IMG_7986.jpeg
IMG_7988.jpeg
Har visserligen den tidigare modellen, men i mitt tycke en av de absolut bästa modellerna de har kvar som fortfarande är en rakt igenom tool-klocka. Även om Explorern är trevlig så kan den stundtals skina lite för mkt. 😉
Behåll säger jag.

IMG_8282.jpeg

Jag har ett Rubber B till min nuvarande klocka och har även haft det till en Sub som fått vandra vidare. Det svider lite att lägga dom pengarna på ett eftermarknadsgummi, men passformen är 100% och kvalitén toppnotch. Med det sagt hittade jag det här tvärfeta gummit på deras sida till 226570.

@JohLan : jag hade föreslagit att bara använda klockan ett tag och inte fundera så mycket innan du tar beslut om att sälja, man är väl alltid lite osäker initialt. Jag tycker klockan är grym.

Någon, jag tror @S.L , hade sin på ett orange isofrane, det var rätt ballt men länk är bäst såklart.

@JohLan : jag hade föreslagit att bara använda klockan ett tag och inte fundera så mycket innan du tar beslut om att sälja, man är väl alltid lite osäker initialt. Jag tycker klockan är grym.

Någon, jag tror @S.L , hade sin på ett orange isofrane, det var rätt ballt men länk är bäst såklart.
Tack för inputen. Hade faktiskt klockan på jobbet idag (och det är inget kontorsjobb) och det kändes rätt så den får hänga med ett tag tänkte jag 😄✌🏼
IMG_8052.jpeg

Senast ändrad:
Tjena! Tänkte be om er input.
Jag har en 16570 polar som jag verkligen gillar, kan tycka den känns liten ibland. Nu hörde Nymans av sig att jag har en 226570 reserverad. Borde jag köpa den och sen behålla den jag gillar bäst? Kan jag räkna med att 226570 behåller värdet eller ökar? Vad skulle du ha gjort?

Tillbaka
Topp