• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Test av Explorer 2 :)

IMG_2516.JPG
IMG_2517.JPG
IMG_2518.JPG
Alla dessa val man ställs inför... köpa båda eller bara ena. ;)

Tycker den vita vinner stort. Svårt att säga varför men den tilltalar mig mer :) Den svarta är helt klart snygg men hade den bara funnits i svart så hade nog valet av modell inte varit lika självklart & enkelt som det var när jag köpte min vita :)

Första gången jag såg klockan tyckte jag den svarta såg lite "meh" ut och den vita tyckte jag var rentav ful. Men ju mer jag ser dem, i synnerhet den vita, desto mer tycker jag om dem. Nu, efter att jag fick prova en samma dag som jag köpte min milgauss, är jag nästan besatt av den vita!

Är explorer 2 lite dålig på första intryck eller var det kärlek vid första ögonkastet för er?

IMG-20171101-WA0003.jpeg

Första gången jag såg klockan tyckte jag den svarta såg lite "meh" ut och den vita tyckte jag var rentav ful. Men ju mer jag ser dem, i synnerhet den vita, desto mer tycker jag om dem. Nu, efter att jag fick prova en samma dag som jag köpte min milgauss, är jag nästan besatt av den vita!

Är explorer 2 lite dålig på första intryck eller var det kärlek vid första ögonkastet för er?

IMG-20171101-WA0003.jpeg
Kärlek vid första armkontakten...
Edit: kastar in en bild också
64FC2CDB-C7EC-44E0-9E21-56451A45DFB4.jpeg

Senast ändrad:
Blir tokig på detta ur, lusläst hela tråden och förälskat mig i klockan men när jag väl testade den på Krons idag blev jag osäker om jag ändå ska gå på suben jag köar på... tror jag måste gå och testa Explorer 2 imorgon igen :banghead:
Kan inte ni lyckliga ägare bomba på med lite bilder så kanske jag får lite ny inspiration? :D

Blir tokig på detta ur, lusläst hela tråden och förälskat mig i klockan men när jag väl testade den på Krons idag blev jag osäker om jag ändå ska gå på suben jag köar på... tror jag måste gå och testa Explorer 2 imorgon igen :banghead:
Kan inte ni lyckliga ägare bomba på med lite bilder så kanske jag får lite ny inspiration? :D
50EDF9EE-A42E-4ABD-9C81-2AA46CCD1309.jpeg
Den bara växer och växer på en. Du kommer inte bli besviken på en exp2 men suget efter en sub kommer nog heller inte avta, dilemma ;)

Goddag!

Står i färd med att avsluta min utbildning och tänkte att istället för att köpa någon vräkig (höhö) 'examensring' köpa en 216570, vit tavla då såklart. Tråden gör en inte mindre sugen, kan jag säga :)

Är dock lite orolig över storleken, är det någon som sett en jämförelse mellan 40 och 42 och kan uttala sig om den känns mycket större?

Goddag!

Står i färd med att avsluta min utbildning och tänkte att istället för att köpa någon vräkig (höhö) 'examensring' köpa en 216570, vit tavla då såklart. Tråden gör en inte mindre sugen, kan jag säga :)

Är dock lite orolig över storleken, är det någon som sett en jämförelse mellan 40 och 42 och kan uttala sig om den känns mycket större?
Ägt en 16570 innan och 216570 bärs bra mycket större än tidigare modell

Goddag!

Rätt bra jämförelsevideo. Totalt sett så är det ju ingen hög klocka så jag tycker den upplevs mindre (än andra 40 och 42-klockor)

Superbra video. :D
Kanske helt enkelt får ta mig in och kika på dem live för att se hur de sitter på helt enkelt, det säger man väl aldrig nej till!

Har lagt ut en köpesannons men kollar lyckan här med :)

Om det är nån som har ett Rubber B till 216570 som inte använda så hojta till så köper jag det direkt! Ska till varmare bredgrader och vill gärna prova gummit, hinner tyvärr inte få hem det från Rubber B innan avgång..

Tillbaka
Topp