• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Whedda

Rolex
Jag säger absolut inte emot dig vad gäller månen och Rolex! Men att vara den första och samtidigt officiella klockan som varit på månen är det som gäller ;) Dessutom så var det väl kronografer som Nasa ville ha på resan?

Helt rätt! Där vann Speedyn med hästlängder över Daytonan från Rolex...

Sen vilken av dessa modeller som idag har högst samlarvärde är något helt annat... ;)
 

Whedda

Rolex
Källa på det? De enda märken som jag sett ska ha använts på månen är Omega och Waltham. Sedan vet jag att en av astronauterna hade en GMT som personlig klocka men jag har aldrig läst att den skulle använts utanpå rymddräkten.

http://rolexblog.blogspot.se/2009/10/first-rolex-moon-watch-to-be-auctioned.html

http://rolexblog.blogspot.se/2008/06/apollo-14-rolex-story.html

"The GMT-Master was originally launched to meet the demands from PanAm pilots who flew across the Atlantic and hence had to work in different timezones. And since many NASA astronauts were former pilots, the Rolex GMT-Master even made it to the moon, being worn with the Omega Speedmaster, however on the opposite arm." - Kristian Haagen, Timegeeks
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Helt rätt! Där vann Speedyn med hästlängder över Daytonan från Rolex...

Sen vilken av dessa modeller som idag har högst samlarvärde är något helt annat... ;)

True to that vad gäller generellt av dessa modeller från denna tidsepok.

Dock skulle den faktiska Månklockan inbringa astronomiska (höhö) summor om den kom upp på auktion och borde vara den, i vart fall i samlarkretsar, mest värdefulla klocka som finns. Om den fortfarande finns kvar det vill säga.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Om man vill skrämma iväg marsianer, Rolex;)
Aliens-Versus-Deepsea-Rolex-Wallpaper-1024x768.jpg
 

Whedda

Rolex
True to that vad gäller generellt av dessa modeller från denna tidsepok.

Dock skulle den faktiska Månklockan inbringa astronomiska (höhö) summor om den kom upp på auktion och borde vara den, i vart fall i samlarkretsar, mest värdefulla klocka som finns. Om den fortfarande finns kvar det vill säga.

Det ligger onekligen något i det du säger.

Aldrins Speedy vore väl i klockkretsar så nära ovärderlig man kan komma. Samtidigt vore nog Paul Newmans "Paul Newman" inte så där vansinnigt långt efter. Det sjuka med den (eller snarare DEM) är att man faktiskt har rätt bra koll på vart dem är...

http://www.hodinkee.com/blog/ten-watches-were-still-looking-for
 
Rolex har genom åren gjort sig ett av de starkaste varumärkena alla kategorier, tack vare bra produkter och bra marknadsföring, inget snack om det. Jag själv ska skaffa mig en Rolex nån gång. Men visst, det är långt ifrån alla "Rollar" som tilltalar mig, jag tycker många modeller blir alldeles för röriga och "krusidulliga". Men sen har dom några av de snyggaste klockor jag nånsin sett också :) Inget konstigt med det, tur är väl att det finns mycket att välja på?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nu har jag försökt ligga med Rolex, men det tänder inte till riktigt. Jag har verkligen försökt, men den sjundevågenvibben uteblir. Jag får en känsla att, bakom de vackra oemotståndliga ögonen sitter svärmor och stirrar på mig. Det går inte. Kanske förstår jag inte vad kärlek är.
 

Mille79

Trollungen
Nu har jag försökt ligga med Rolex, men det tänder inte till riktigt. Jag har verkligen försökt, men den sjundevågenvibben uteblir. Jag får en känsla att, bakom de vackra oemotståndliga ögonen sitter svärmor och stirrar på mig. Det går inte. Kanske förstår jag inte vad kärlek är.

Skönt o veta att man inte är ensam:)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag försökt ligga med Rolex, men det tänder inte till riktigt. Jag har verkligen försökt, men den sjundevågenvibben uteblir. Jag får en känsla att, bakom de vackra oemotståndliga ögonen sitter svärmor och stirrar på mig. Det går inte. Kanske förstår jag inte vad kärlek är.

Det där känns rätt fishy, ligga och svärmor sitter?

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet;)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Efter att ha sett en DD med diamanter på en tjejkompis så är jag helt såld på att köpa en sådan tull min fru-ser helt annorlunda ut live och på handen, så otroligt fint
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tror du jag vågar åka tunnelbana med den riktiga eller? Såklart det är fejken på...


Förstod det!

Som jag fick på Facebook, "Den är fake, har en själv!"
Så då kan jag gott skriva, jag har också en fejk! Liksom, snubben på Facebook kan ju onekligen mer om klockor än mig! Folk på internet ljuger aldrig och dom vet allt!
20141029_131212.jpg



Vart kan jag köpa kristaller som jag kan limma på den? Såna som du har
 

Apansson

Torpare
Förstod det!

Som jag fick på Facebook, "Den är fake, har en själv!"
Så då kan jag gott skriva, jag har också en fejk! Liksom, snubben på Facebook kan ju onekligen mer om klockor än mig! Folk på internet ljuger aldrig och dom vet allt!
20141029_131212.jpg



Vart kan jag köpa kristaller som jag kan limma på den? Såna som du har

Köpte mina på glitter i sergelgången, 19 spänn för en karta så man kan byta ut dem om de ramlar av. Träffade även Mille79 där.
 
P

Philippe Stern

Guest
Älskade Rolex. Sen såg jag på ett plan hem från Hamburg att, halva jävla planet med lönnfeta affärsmän, alla bara Rolex. Själv hade jag en G/S. Min chef sa också till mig att "You look like a arab". Sålde Rollen. Köpte en Patek. Sen behövde jag en andra klocka. Föll på en Rolex, igen. En diskret stålis DJ II. Tillbaka i träsket.

PS. Jag vet att ni kommer bli såååå glada att jag bumpade denna tråd.
 
Topp