• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Men om du har läst tråden där jag flertalet gånger upprepat att jag absolut tycker att Rolex har en utmärkt kvalite och historia men att klockorna enligt mig är estetiskt fula så förstår jag inte ditt svar ovan??
Vad var syftet med tråden? Skulle vi diskutera faktumet att du inte gillar hur klockorna ser ut? Värt att diskutera något så subjektivt.
 

MBx

Cartier
Men helt seriöst, ni som fortfarande skriver i denna tråden... Är det för att få upp antalet inlägg eller för att ni fortfarande tycker att tråden har något att komma med? Detta är (var) ett intressant ämne men det är dags att sluta med massa one-liners-liknande kommentarer som tillför absolut noll. Jag tröttnar.

+1:)

Och ett till inlägg för mig.:happyhappy:
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Första vattentäta klockan W. Petit & Co 1851. Visserligen ett fickur men tekniken fanns före rålecks så om det är en sådan bedrift vet jag inte riktigt.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Tydligen så uppfann Rolex hjulet också! Fast det är bara vad jag har hört :p
Som det verkar på vissa uppfan de iaf formen rund ;)

Nä som jag sa i ett tidigare inlägg är Rolex största styrka marknadsföring, precis som Apple (jag gillar Appleprodukter och kommer själv inte ha något annat än iPhone/iPod/iPad eller en Mac inom en överskådlig framtid)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Som det verkar på vissa uppfan de iaf formen rund ;)

Nä som jag sa i ett tidigare inlägg är Rolex största styrka marknadsföring, precis som Apple (jag gillar Appleprodukter och kommer själv inte ha något annat än iPhone/iPod/iPad eller en Mac inom en överskådlig framtid)


Ja, de är rätt lika på den punkten, Apple och Rolex. Men oavsett hur bra marknadsföring de bedriver, hade inget av företagen hållit sig i toppen under så pass lång tid (Rolex främst) utan bra produkter. Att påstå något annat är bara löjligt.
Att hetsa upp sig över att någon dissar ens favoritmärke är också ganska löjligt. Precis som att såga en av marknadens största aktörer.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Att hetsa upp sig över att någon dissar ens favoritmärke är också ganska löjligt. Precis som att såga en av marknadens största aktörer.
Håller med dig men man måste ha rätten att inte gilla varumärket utan att bli påhoppad.

Sedan är det en nyttig diskussion att ifrågasätta om klockan faktiskt år värd det pris den kostar; får du verkligen 50 000 kr kvalité eller får du 20 000 kr kvalité och 30 000 kr varumärke?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Håller med dig men man måste ha rätten att inte gilla varumärket utan att bli påhoppad.

Sedan är det en nyttig diskussion att ifrågasätta om klockan faktiskt år värd det pris den kostar; får du verkligen 50 000 kr kvalité eller får du 20 000 kr kvalité och 30 000 kr varumärke?


Självklart får man ju inte kvalité för hela priset. Den effektiva marknadsföringen ska ju finansieras av något. Men varumärket i sig är många gånger starkare än produkten i sig. Vilket, återigen, inte hade kunnat uppnås under lång tid, utan bra produkter.
 
Tjääna
RolexDayDateColors-5.jpg


Säger du att detta ej är stilrent så vettefan vad det är med dig...

Sjukt fin klocka you´ve got there!!:woot:
 

Apansson

Torpare
Och Rolex uppfann fulhet:)


Wot the fok did ye just say 2 me m8? i dropped out of newcastle primary skool im the sickest bloke ull ever meet & ive nicked ova 300 chocolate globbernaughts frum tha corner shop. im trained in street fitin' & im the strongest foker in tha entire newcastle gym. yer nothin to me but a cheeky lil bellend w/ a fit mum & fakebling. ill waste u and smash a fokin bottle oer yer head bruv, i swer 2 christ. ya think u can fokin run ya gabber at me whilst sittin on yer arse behind a lil screen? think again wanka. im callin me homeboys rite now preparin for a proper scrap. A roomble thatll make ur nan sore jus hearin about it. yer a waste bruv. me crew be all over tha place & ill beat ya to a proper fokin pulp with me fists wanka. if i aint satisfied w/ that ill borrow me m8s cricket paddle & see if that gets u the fok out o' newcastle ya daft kunt. if ye had seen this bloody fokin mess commin ye might a' kept ya gabber from runnin. but it seems yea stupid lil twat, innit? ima shite fury & ull drown in it m8. ur ina proper mess knob.
 

Apansson

Torpare
Det blir precis samma respons från etablissemanget i de trådar som diskuterar gråhandlare vilka också brukar mynna ut i hårda ord och anklagelser.

Min åsikt är att på detta forum är det viktigare VAD man har för klocka och VAR den är köpt än att man har ett generellt intresse för klockor som sådana.

Absolut. Ägarna av forumet forcerar också enbart denna mentalitet för att gagna sig själva och få bättre rabatter hos forumets huvudsponsor till sig själva. Ta av dig foliehatten nu.
 
Topp