• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT 116710 BLNR

@David Eriksson Hur upplever du storleken 40 gällande denna klocka? Upplevs den större än andra 40-klockor som du har testat?
Maxi caset får den att kännas större än sina 40mm plus att GMT-ringen ger ett större intryck än om man jämför med Subens dykarring.

Referensbilder
5C6FEF9D-3AD1-4D9F-86E0-9FDC2576C834.jpeg
AAA345F4-72A5-46BD-A561-38D43DD02216.jpeg

Tack för referensbilderna & för utförligt svar! Jag tycker att den ser ut att upplevas som större än 40mm på bilderna jag sett tidigare också. Jag antar att nästa steg är att testa en på. Men att döma av bilderna så känns storleken helt rätt! :)

Tack för referensbilderna & för utförligt svar! Jag tycker att den ser ut att upplevas som större än 40mm på bilderna jag sett tidigare också. Jag antar att nästa steg är att testa en på. Men att döma av bilderna så känns storleken helt rätt! :)
Det är en grym klocka. Har min ute till försäljning men det svider i hjärtat.

Tillbaka
Topp