• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Trevligaste Rolex modellen tycker jag personligen!

75065923-7D21-42EC-B3D2-1BE8F98094E9.jpeg
901024F7-1870-4F72-BFE3-DEDD14843908.jpeg

SvÄrt att sÀga men runt 100k vad jag fattat det som :hilarious:
Kanske mer.
Bara att kolla vad en 1675 tidsenlig som en blÄbÀr gÄr för och jÀmföra med en blÄbÀr.
SÄ 100k minst skulle jag sÀga
Finns vÀl ocksÄ en uppsjö med AM/fake blÄbÀrsinsert, sÄ de Àr ju inte bara dyra utan ocksÄ risky. Var vÀl nÄ case med nÄgon kÀnd handlare som hade sÄlt flera med blÄa AM inserts? Minns ej vilken.

NĂ„gon som skulle kunna förklara â€Ă€kta GMT” hĂ€r?:)
Ett urverk dÀr du kan stÀlla om timvisaren utan att behöva stanna klockan, alltsÄ oberoende av övriga visare. En annan definition jag hört Àr dÄ timvisaren och GMT-/referenstidsvisaren kan stÀllas individuellt, oberoende av varann.

Ett urverk dÀr du kan stÀlla om timvisaren utan att behöva stanna klockan, alltsÄ oberoende av övriga visare. En annan definition jag hört Àr dÄ timvisaren och GMT-/referenstidsvisaren kan stÀllas individuellt, oberoende av varann.

Och datumet slÄr om nÀr man driver timvisaren dÄ eller?

Det dĂ€r stĂ€mmer vĂ€l inte riktigt. "Äkta" GMT brukar menas nĂ€r timvisaren kan stĂ€llas individuellt. 24h-visaren Ă€r alltid pĂ„ hemmatid (eller gmt) och sĂ„ kan du enkelt Ă€ndra timvisaren till lokaltid.
Bl.a rolex verk funkar sÄ, medans ETA istÀllet flyttar 24h-visaren.
De flesta gmt-verk har tvÄ positioner för Àndring av tiden (vissa har tryckknappar), ett dÀr bÄde tim och gmt-visaren snurrar och ett dÀr du justerar bara en av dem. Skillnaden Àr vilken du kan justera ensamt.
"Äkta" gmt - Timvisaren
Andra gmt - 24h-visare.

@Jonulf

Det dĂ€r stĂ€mmer vĂ€l inte riktigt. "Äkta" GMT brukar menas nĂ€r timvisaren kan stĂ€llas individuellt. 24h-visaren Ă€r alltid pĂ„ hemmatid (eller gmt) och sĂ„ kan du enkelt Ă€ndra timvisaren till lokaltid.
Bl.a rolex verk funkar sÄ, medans ETA istÀllet flyttar 24h-visaren.
De flesta gmt-verk har tvÄ positioner för Àndring av tiden (vissa har tryckknappar), ett dÀr bÄde tim och gmt-visaren snurrar och ett dÀr du justerar bara en av dem. Skillnaden Àr vilken du kan justera ensamt.
"Äkta" gmt - Timvisaren
Andra gmt - 24h-visare.

@Jonulf
Bra förtydligande.

Finns vÀl ocksÄ en uppsjö med AM/fake blÄbÀrsinsert, sÄ de Àr ju inte bara dyra utan ocksÄ risky. Var vÀl nÄ case med nÄgon kÀnd handlare som hade sÄlt flera med blÄa AM inserts? Minns ej vilken.

Det gĂ„r ju att köpa inserts till 16710 hos ADs. GĂ„r det inte köpa Blueberry pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Eller mĂ„ste man ha originalet med just blĂ„ insert för att kunna köpa en ’ny’?

Tillbaka
Topp