Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köper jag ett extra jubbe fĂ„r det nog bli superjubilee som pĂ„ bild. Ălskar hidden clasp
Passar superjubilee rakt av? Har för mig jag lĂ€st att man mĂ„ste komplettera med andra bandstift typ?Köper jag ett extra jubbe fĂ„r det nog bli superjubilee som pĂ„ bild. Ălskar hidden clasp
Ja. Delvis dĂ€rför jag köpte min 116200 pĂ„ SJ. De görs vĂ€l inte lĂ€ngre med hidden clasp.Köper jag ett extra jubbe fĂ„r det nog bli superjubilee som pĂ„ bild. Ălskar hidden clasp
Lite skev passform kl 12 men ser man ju inte nÀr man anvÀnder den. Fungerade med stiften frÄn superjubileet. Testade inte med de lÀngre stiften frÄn oysterlÀnkenPassar superjubilee rakt av? Har för mig jag lÀst att man mÄste komplettera med andra bandstift typ?![]()
Jo dÄ det gör dom. Men ryktas om att de försvinner nu vid BaselJa. Delvis dÀrför jag köpte min 116200 pÄ SJ. De görs vÀl inte lÀngre med hidden clasp.
Sjuk premium efter april dÄ.Jo dÄ det gör dom. Men ryktas om att de försvinner nu vid Basel
Varför tror du jag har kvar min 116234?Sjuk premium efter april dÄ.
Varför ska du sÀlja den???Pepsilördag
![]()
Absolut! Föll för en annan klocka baraVarför ska du sÀlja den???
SvÄrslagen modell![]()
KÀnns onödigt att öppna en egen trÄd för detta sÄ jag postar det hÀr istÀllet!
Jag har för nÄgon vecka sedan fÄtt hem en 117610 BLNR. NÀr jag skulle vrida upp klockan manuellt första gÄngen sÄ var det inga problem, kÀndes lika "smooth" att vrida upp som min 116610 LN. I förrgÄr skulle jag testa vrida upp den igen, men istÀllet för att kÀnnas som att "skÀra med en varm kniv genom smör" sÄ kÀndes det "grusigt" och hade mer motstÄnd Àn tidigare. Jag har försökt googla mig fram och kommer fram till att det kan vara sÄ att det Àr nÄgon spÀrr som har nÄgot med att man inte ska "over wind" klockan. Jag Àr dÀremot osÀker och vet inte om jag vÄgar lita pÄ det. Klockan Àr frÄn 2017.
Skulle uppskattas enormt om nÄgon kanske kunde flika in med en Äsikt om vad det kan handla om!![]()
Var den redan uppvriden sÄ Àr ju motstÄndet naturligt och ökar ju fler varv du drar upp den, grusig lÄter inte sÄ normalt men att ljudet blir lite annorlunda ju mer spÀnd fjÀdern blir Àr vÀl min erfarenhet. Var den trög och grusig frÄn att ha stÄtt stilla sÄ Àr det knas.KÀnns onödigt att öppna en egen trÄd för detta sÄ jag postar det hÀr istÀllet!
Jag har för nÄgon vecka sedan fÄtt hem en 117610 BLNR. NÀr jag skulle vrida upp klockan manuellt första gÄngen sÄ var det inga problem, kÀndes lika "smooth" att vrida upp som min 116610 LN. I förrgÄr skulle jag testa vrida upp den igen, men istÀllet för att kÀnnas som att "skÀra med en varm kniv genom smör" sÄ kÀndes det "grusigt" och hade mer motstÄnd Àn tidigare. Jag har försökt googla mig fram och kommer fram till att det kan vara sÄ att det Àr nÄgon spÀrr som har nÄgot med att man inte ska "over wind" klockan. Jag Àr dÀremot osÀker och vet inte om jag vÄgar lita pÄ det. Klockan Àr frÄn 2017.
Skulle uppskattas enormt om nÄgon kanske kunde flika in med en Äsikt om vad det kan handla om!![]()
Bor du i en stad med AD hade jag gÄtt inom med klockan. Den har fortfarande garanti och de vet bÀst om det Àr nÄgot knas!
SvÄrt att spekulera pÄ hÄll. SpÀrren finns inte pÄ automatiska verk vad jag vet utan bara manuella.
Var den redan uppvriden sÄ Àr ju motstÄndet naturligt och ökar ju fler varv du drar upp den, grusig lÄter inte sÄ normalt men att ljudet blir lite annorlunda ju mer spÀnd fjÀdern blir Àr vÀl min erfarenhet. Var den trög och grusig frÄn att ha stÄtt stilla sÄ Àr det knas.
Ser fin ut. Fint insert ocksÄ! Det hade jag gÀrna ÀgtHej i trÄden!
Har i tystnad följt och iakttagit alla hÀrliga inlÀgg, bilder och tyvÀrr har detta gjort mig riktigt sugen pÄ en GMT pepsi. Har hittat en sÀljare men tÀnkte kika med er kring lÀnk och polering. Ska originallÀnken vara sÄ off mot bandhornen eller Àr det bara vinkeln som spökar? SÀljaren pÄstÄr att klockan Àr opolerad, mitt otrÀnade öga instÀmmer har svÄrt att avgöra, vad sÀger ni?![]()
![]()
Snart helg
![]()
Repa eller reflektion pÄ cyklopen?
Lakrits pÄ jubilee
![]()
![]()
![]()