andyman111
Basic
Haha! önskar dig all lycka. Fin klocka!Det Àr en pÄgÄende diskussion![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha! önskar dig all lycka. Fin klocka!Det Àr en pÄgÄende diskussion![]()
Det Àr en pÄgÄende diskussion![]()
Fint det, grattis!Ăr det löningsdag sĂ„ Ă€r det. Ă kte och hĂ€lsade pĂ„ LW.
![]()
Kul! VÀlkommen till KS....SÀger HEJ med ett första inlÀgg tillsammans med klockan jag nu varit Àgare till i drygt ett halvÄr![]()
Tycker molnigt dagsljus Àr bÀsta förutsÀttningen för att fÄ den ultimata blÄa nyansen i bezeln!
Haha! önskar dig all lycka. Fin klocka!
BerÀtta gÀrna var ni landade om det blir affÀr!
Ăr det löningsdag sĂ„ Ă€r det. Ă kte och hĂ€lsade pĂ„ LW.
![]()
Har funnit varandra jag och Rootbeerân
![]()
Grymt snyggt med applied crown gör mumma pĂ„ tavlanHar funnit varandra jag och Rootbeerân
![]()
Grymt snyggt med applied crown gör mumma pÄ tavlan![]()
Ăr det original claspen till GMT 16710?Tycker det hĂ€r Ă€r det bĂ€sta Rolex gjort
![]()
Det finns tvĂ„ varianten, dels den pĂ„ bilden du kommenterade men sen ocksĂ„ den Ă€ldre varianten.Ăr det original claspen till GMT 16710?
Aha! Om det finns nÄgon som har den nya varianten till salu sÄ skicka pmDet finns tvÄ varianten, dels den pÄ bilden du kommenterade men sen ocksÄ den Àldre varianten.
Den satt pĂ„ nĂ€r jag köpte min 16700 1992 ny hos Rob E.Ăr det original claspen till GMT 16710?
Jag köpte min ny 1992 med claspBrytpunkten Àr vÀl kring -96 pÄ dem tror jag, Àldre 16710 har det Àldre lÄset.
I praktiken tycker jag att skillnaden inte Àr sÄ stor, den nyare varianten kÀnns ju mer modern men den Àldre Àr nÀstan roligare eftersom 16710 ÀndÄ kÀnns sÄdÀr lite "halv-vintage", vill man ha ett modernt lÄs med kvalitetskÀnsla ska man ÀndÄ satsa pÄ sexsiffriga referenser.
Ser nÀstan ut som ett Sub-lÄs pÄ din lÀnk. 78790 (Oysterlock) Àr vÀl kortare i clasp? Vilken ref har du?Jag köpte min ny 1992 med clasp
Det stÀmmer, lÄset pÄ bilden Àr ett 93150. Det var dock inte helt ovanligt att GMT sÄldes med Sub-lÀnk om kunden önskade ett sÀkrare lÄs. Inga konstigheter med andra ord.Ser nÀstan ut som ett Sub-lÄs pÄ din lÀnk. 78790 (Oysterlock) Àr vÀl kortare i clasp? Vilken ref har du?
Ref pÄ lÀnk ? Var hittar jag detSer nÀstan ut som ett Sub-lÄs pÄ din lÀnk. 78790 (Oysterlock) Àr vÀl kortare i clasp? Vilken ref har du?
Ok dÄ hade jag bara tur nÀr jag köpte min, dÄ AD satt pÄ detta utan att jag bett om det.Det stÀmmer, lÄset pÄ bilden Àr ett 93150. Det var dock inte helt ovanligt att GMT sÄldes med Sub-lÀnk om kunden önskade ett sÀkrare lÄs. Inga konstigheter med andra ord.
Det stÄr stÀmplat pÄ ett av bladen i lÄset samt pÄ insidan av sista lÀnkbiten, nÀrmast boetten.Ref pÄ lÀnk ? Var hittar jag det
Det stÄr stÀmplat pÄ ett av bladen i lÄset samt pÄ insidan av sista lÀnkbiten, nÀrmast
Men du hade 16700? Jag tror de fick lÄset med bygel tidigare Àn 16710.Ok dÄ hade jag bara tur nÀr jag köpte min, dÄ AD satt pÄ detta utan att jag bett om det.
93150 menar du? Det ser onekligen ut som en 5:a.Tack aldrig tÀnkt pÄ det. 93160
![]()
Jo det ska det vara93150 menar du? Det ser onekligen ut som en 5:a.
16700/16710 fick fliplock nÀr man övergick frÄn 78360 till 78790, ca -96.Men du hade 16700? Jag tror de fick lÄset med bygel tidigare Àn 16710.
Men som sagt köpte min 92 med fliplock16700/16710 fick fliplock nÀr man övergick frÄn 78360 till 78790, ca -96.