• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

I stÀllet för att söka runt pÄ nÀtet sÄ stÀller jag min frÄga i den hÀr trÄden dÀr jag vet att det finns en massa KS:are med bra koll pÄ GMT :) Snubblade över den hÀr annonsen pÄ Omega Forums:
https://omegaforums.net/threads/rol...ement-z-9-serial-error-stick-box-paper.93735/
Om den nu rÄkar försvinna sÄ Àr det, klippt frÄn annonsen, frÄgan om en:
Rolex GMT Master II 16710 Coke 3186 Movement Z 9 Serial Error Stick Box & Paper som Àr till salu för $23,995
Vad jag undrar över Àr givetvis vad som Àr sÄ speciellt med den dÄ begÀrt pris Àr 224k SEK.
3186 verk i istÀllet för 3185. Finns i vissa z och m-serial. Dyrt

3186 verk i istÀllet för 3185. Finns i vissa z och m-serial. Dyrt
Ja, kÀnner till att de sista versionerna av 16710 hade annat verk, det Àr vÀl samma verk som i 116710? Men att de Àr sÄ sÀllsynta sÄ att en sÄdan 16710 Àr dubbelt sÄ dyr som en 16710 (i samma skick och fullset) med 3185 verk kunde jag inte förestÀlla mig dÄ de pÄ ytan vÀl Àr likadana?

Ja, kÀnner till att de sista versionerna av 16710 hade annat verk, det Àr vÀl samma verk som i 116710? Men att de Àr sÄ sÀllsynta sÄ att en sÄdan 16710 Àr dubbelt sÄ dyr som en 16710 (i samma skick och fullset) med 3185 verk kunde jag inte förestÀlla mig dÄ de pÄ ytan vÀl Àr likadana?
och stick dial

sen Àr det sÄklart orimligt pris ÀndÄ :)

Alltid varit dubbelt sÄ dyra ish för det Àr sÄ ovanligt. Stick dial och rectangular dial kan Àven förekomma pÄ senare som Àr lite ovanligare Àn de vanliga. Samma verk som i 116710. Sjukt att dubbleringen av priset hÀngt med i prisutvecklingen dock

Har försökt lÀsa pÄ om jubilee-trÀsket, nÄgon som vet om jag kan köpa 502 end links och sen en 62510H-lÀnk och det skulle passa till en 16700? Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ bör det inte vara nÄgot problem, men jag kan vara helt ute och cyklar ocksÄ:)

Har försökt lÀsa pÄ om jubilee-trÀsket, nÄgon som vet om jag kan köpa 502 end links och sen en 62510H-lÀnk och det skulle passa till en 16700? Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ bör det inte vara nÄgot problem, men jag kan vara helt ute och cyklar ocksÄ:)
Du Àr inte ute och cyklar. 502T-modellen Àr för case utan lug-hole passar Àven med lug-hole. Finns att bestÀlla nya hos ad. Ca 1500kr paret. 502b kan va svÄrt att fÄ tag pÄ.
Edit. LÀnken passar med bÄda .
0CF7B40D-C279-4889-A025-0BBAC25F4746.jpeg

Senast Àndrad:
Ja den Àr svÄr att skiljas ifrÄn :) svÄrt att hitta bÀttre alternativ till ett rimligt pris.

Tillbaka
Topp