Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grattis. Vad blir det?PÄvÀg till ett bilköp, dÄ gÀller det att försöka matcha med nya bilen
Röd Ferrari?PÄvÀg till ett bilköp, dÄ gÀller det att försöka matcha med nya bilen
Skitful two-tone Rolls Royce?PÄvÀg till ett bilköp, dÄ gÀller det att försöka matcha med nya bilen
wow, hÀr gör vi ingen besviken, bra plockat!Vart en silver,grÄ mclaren 570s sÄ nu matchar gummit iaf
Satan vad trevligt! Grattis!Vart en silver,grÄ mclaren 570s sÄ nu matchar gummit iaf
Vart en silver,grÄ mclaren 570s sÄ nu matchar gummit iaf
HÄll i hatten, grattis!Vart en silver,grÄ mclaren 570s sÄ nu matchar gummit iaf
Vad kostar en oysterlÀnk hos ad idag?Sulade om min 16700. En ny oysterlÀnk, blir som en ny klocka! JubeleelÀnken som den kom original pÄ har fÄtt en "viss" stretch. Stort tack till Nymans!
12.200 kr gick kalaset pÄ. Klockan har slutat att gÄ som beater, ersatts av en bb58, till helgklocka.Vad kostar en oysterlÀnk hos ad idag?
Hej KS:are!
Jag har försökt göra lite reserch pÄ gmt coke inserts och nÀr fat serif respektive den tunnare fonten anvÀndes till GMT 16760. Hittar inga klara svar och hade kÀnslan av att serif Àr mer vintage men lÀste nÄnstans att den tillverkades och var orginal pÄ gmt i slutet pÄ 90-talet och början av 00-talet. Som sagt skulle vara skönt att veta exakta Ärtal sÄ jag kan rocka orginal bezel pÄ min. Just nu sitter det en non-serif pÄ min (1986) och kÀnslan jag har Àr att klockan Àr vÀldigt orörd sÄ svÄrt att tro att man bytt ut till en service bezel pÄ den. (Ber om ursÀkt om detta redan avhandlats, men kan inte hitta nÄtt).
Den har sÄ stark röd fÀrg sÄ den tror jag absolut har serviceinsert. Jag har en 16710 frÄn Är 2000 som jag iofs köpte begagnad, men den har serif insert, dvs med svans pÄ 2 orna.
Precis, den tanken har slagit mig med men om inserten Àr tidstypisk alltsÄ att den sÄldes med non serif sÄ kan jag intala mig sjÀlv att den Àr ett vÀldigt vÀlbevarat orginal
Och efter Ànnu lite mer efterforskning sÄ verkar den första 16760 (Mk 1) tavlan (no date) ha haft fat font serif bezeln som orginal. RÀtta mig gÀrna om jag har fel.Svarar pÄ min egna frÄga hÀr att jag hittade bilder pÄ orginal broschyren och som jag anade sÄ verkar den ha kommit med den smala non serif bezeln. Vilket gör att min nÀstan orörda bezel i sjÀlva verket skulle kunna vara orginal med tanke pÄ det orörda skicket pÄ klockan i övrigt.
Sommarklockan 2020. Med tanke pÄ att jag aldrig Àgt en klocka med jubilee kan man inte lÄta bli att bli sugen att komplettera. Vad sÀger ni?
Blir ju en rÀtt annorlunda klocka pÄ jubilee, mer bling, lite mer dress, lite mindre sport. Personligen gillar jag oyster bÀttre, men det Àr ju naturligtvis trevligt att kunna variera klockan lite.Sommarklockan 2020. Med tanke pÄ att jag aldrig Àgt en klocka med jubilee kan man inte lÄta bli att bli sugen att komplettera. Vad sÀger ni?
Helt ok pris för en ny lÀnk om man jÀmför med superjubilee.. Dom ligger runt 20 idag efter prisjusteringen i vintras, mycket pengar för stÄl.12.200 kr gick kalaset pÄ. Klockan har slutat att gÄ som beater, ersatts av en bb58, till helgklocka.
Nja, lite skillnad Àr det ju förstÄs. JÀmför jag med hustruns Date 34 lÀnk med "rasslet" som jag har pÄ min sÄ Àr det en viss skillnad som motiverar prisskillnadenHelt ok pris för en ny lÀnk om man jÀmför med superjubilee.. Dom ligger runt 20 idag efter prisjusteringen i vintras, mycket pengar för stÄl.
Sommarklockan 2020. Med tanke pÄ att jag aldrig Àgt en klocka med jubilee kan man inte lÄta bli att bli sugen att komplettera. Vad sÀger ni?